|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen
Vi har også tatt med prikkete barn til legen, og fikk til svar: "det kan være vannkopper, det kan være noe annet"...
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg synes det er stor forskjell på å med vitende og vilje utsette barnet for vannkoppesmitte enn å få det påført fra barnehagen fordi noen andre foreldre tenker at det er greit å få det unnagjort for alle ungene. Vi kommer nok til å utsette knerten for smitte når han bare har holdt seg frisk en sammenhengende uke (dit har vi ikke kommet enda med ham).
|
|
|
|
#3 |
|
Deltidsmamma
|
Det er en veldig vanskelig grenseoppgang her. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDet er heller ikke alle leger som kjenner til barnehagehverdagen. Noen gjør det, mens andre gjør det ikke. Derfor er det ganske ulikt hva foreldrene får av råd om de går til legen.
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg sier amen til hele Gunniss sitt innlegg. Hvor moro er det kanskje å levere barnet sitt i barnehagen den dagen det bare er to fast ansatte på jobb og resten er vikarer? Det er hverdagen i det ene bygget hos oss, da hele gjengen der nede ligger rett ut med omgangssyke. Flere borte nå, og styrer ser seg nødt til å stenge barnehagen, da det ikke er forsvarlig drift lenger. For nei - det står ikke vikarer i kø, og hadde det stått vikarer i kø, så hadde de like fullt ikke kjent barna våre og rutinene våre. Det hadde blitt rein oppbevaring og fint lite pedagogikk, noe hverken foreldre eller (faktisk) barnehageansatte ønsker.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenEn ting er også ansvaret føler jeg. En ting er skolebarn som er litt større, som kan sitte for seg selv, sette ord på hvordan det har det etc. Noe annet er barn på 2 år, som trenger et fang, omsorg og trygghet. Vi strekker oss langt for å få det til, iallefall der jeg jobber.
|
|
|
#7 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenbina, dessuten motbeviser du jo at folk er så godt opplyste, når du selv sier at du syns det ikke bør være nødvendig å holde ungene hjemme 2 symptomfrie døgn.
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenSendte mail til barnehagen i går, og avsluttet med at "jeg mener ikke å være sur eller kjip her, altså... Det er bare så kjedelig å tørke spy.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Så flott.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDet hadde virkelig ikke falt meg inn å gå til legen med en prikk eller tre.
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Nei, og med eksembarn er det mye prikker her og der. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Er frisk!
|
Jeg har ansvaret for 25 elever. Mange dager er det slik at hvis jeg er borte, får min kollega ansvaret for 50 elever hele dagen. Det vil si en utslitt kollega, så godt som intet læringsutbytte for elevene og fullt kaos når jeg kommer tilbake. Da skal det skikkelig sykt og ikke småsykt barn for å være borte. Følger likevel reglene altså.
|
|
|
|
#16 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenHer sitter jeg og lurer på om jeg skal sende 5-åringen i barnehagen i morgen. Han var slapp når han kom hjem derfra i dag, gikk rett på sofaen under et pledd. Spiste uvanlig bra til middag og kvelds med tanke på formen, men han hadde 38,3 når jeg målte kl 17. Ble dessverre ingen måling seinere da han akkurat hadde sovnet når jeg kom inn etter svømming med eldste barnet. Han hoster også.
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenMagica: Du kan vente til imorgen og se. Har han feber i morgen tidlig (selv lavgradig; tempen stiger vanligvis alltid noe utover dagen) ville jeg ha holdt ham hjemme en dag for sikkerhets skyld; hvis han er afebril og kjekk ville jeg ha sendt ham i barnehagen, men sagt fra til personalet at hadde vært litt pjusk i kveld og bedt dem ringe om det forandret seg igjen.
|
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Og som barnehageansatt vil jeg si: lytt til legens ord. Jeg syns det høres ut som en grei sak det missa sier.
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg må innrømme at jeg synes selv diarébegrepet er litt vanskelig, jeg. Jeg mener, mine to (særlig den eldste) har løs avføring relativt hyppig uten at jeg klassifiserer det som diaré av den grunn. Kan noen gi meg en vanntett (haha) definisjon? Gjerne for både bleie- og dobarn?
|
|
|
#20 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg forsøker i hvertfall å prente inn i hodet på assistentene mine: "nei, vi ringer ikke mor/far fordi poden har hatt en grøtaktig bleie."
|
![]() |
|
|