Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er du norsk nok?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-09, 22:42   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Er du norsk nok?

Etter en nyhet på dagbladet.no i dag måtte jeg jo såklart ta testen for å se om jeg kunne forsvare mitt statborgerskap.

http://quiz.start.no/68493

Jeg fikk 18 av 19 riktige, jeg kunne ikke nok om Norges tre hovednæringer gitt!

Gammel 05-06-09, 22:43   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du norsk nok?

Jeg fikk 19 av 19.
Jeg er iallefall god i samfunnsfag.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 22:45   #3
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk også 19 av 19 riktige.

Var det bare meg som følte at svaralternativene var litt vel fordømmende overfor en bestemt gruppe..?

Gammel 08-06-09, 11:46   #4
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Var det bare meg som følte at svaralternativene var litt vel fordømmende overfor en bestemt gruppe..?

Nei.

17 av 19. Og det kan jeg leve med.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 22:46   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Etter en nyhet på dagbladet.no i dag måtte jeg jo såklart ta testen for å se om jeg kunne forsvare mitt statborgerskap.

http://quiz.start.no/68493

Jeg fikk 18 av 19 riktige, jeg kunne ikke nok om Norges tre hovednæringer gitt!

Samme her, blir vi kasta ut nå?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 22:48   #6
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk 17 av 19, men så er jeg ikke norsk da. Litt flaut at jeg bommet på den med 17. mai

Gammel 05-06-09, 22:51   #7
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Samme her, blir vi kasta ut nå?

Neida, det var vel 14 riktige som ble godkjent, var det ikke?

Gammel 05-06-09, 22:56   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Neida, det var vel 14 riktige som ble godkjent, var det ikke?

Jeg vet ikke, men jeg regnet med det var såpass "snilt".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 01:48   #9
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Resultat: Er du norsk nok?

Du hadde 17 av 19 riktige!
Gjennomsnittet ligger på 15,7 av 19 riktige.

Gammel 05-06-09, 22:55   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17 av 19. Bommet på næringskilder, og var usikker på om det var ekko eller troll som hadde vært lengst, og valgte troll.

Gammel 06-06-09, 13:32   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

17 av 19. Bommet på næringskilder, og var usikker på om det var ekko eller troll som hadde vært lengst, og valgte troll.

Mulig jeg ikke er norsk nok, men jeg har ihvertfall manglene til felles med en administrator.

Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 12:19   #12
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

samme her..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 12:32   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, kanskje jeg er mer der at jeg syns det er noe folk som har vært gjennom norsk skole/bodd i Norge i en 5-10 år burde vite.

Men da tester man nivået på elever i norsk skole, ikke hvilken landbakgrunn svareren har. Jeg syns mange av spørsmålene var helt idiotiske, og veldig lite relevante til det jeg mener er viktig å kunne for å bli statsborger i et land.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 16:45   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men da tester man nivået på elever i norsk skole, ikke hvilken landbakgrunn svareren har. Jeg syns mange av spørsmålene var helt idiotiske, og veldig lite relevante til det jeg mener er viktig å kunne for å bli statsborger i et land.

Ja, det var det jeg mente med den "ettertanke"-kommentaren: Jeg syns Ekofisk-spørsmålet er et sånt "almennkunnskap folk bør ha", og ikke et "nødvendig for å få statsborgerskap"-spørsmål.

Interessant oppfølger vil forresten være: Hva syns vi er relevante spørsmål for en sånn test?

Gammel 08-06-09, 17:01   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri lest eller hørt noen snakke om at Ekofisk var først. Det er slik jeg lærer ting, ikke gjennom skolebøker osv. Ikke hørte jeg det heller den gangen det var aktuelt (mulig at det ble snakket om det i Sverige, men jeg var kanskje ikke så engasjert i Norge da). Er det virkelig noe som man nå så langt etterpå som ny i Norge forventes å få med seg?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 21:11   #16
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, det var det jeg mente med den "ettertanke"-kommentaren: Jeg syns Ekofisk-spørsmålet er et sånt "almennkunnskap folk bør ha", og ikke et "nødvendig for å få statsborgerskap"-spørsmål.

Interessant oppfølger vil forresten være: Hva syns vi er relevante spørsmål for en sånn test?

Jeg vet ikke om slike tester funker noe særlig. Det har jo vist seg at når slike greier kommer , lages det fasiter som distribueres og svarene pugges. Så blir det en slags proforma-greie. Man vil aldri få en muslim til å godta at loven i et vantro land står over religionen. Det er det bare å forsone seg med først som sist. Den som gjør det er kofir/frafallen. Det er visst ikke noe man vil ende opp som. Kan jo tenkes at the Abid Raja-way kan lede til noe, den som lever får se.....

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:02   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt rett, men jeg klarer ikke helt se hvor relevant det er å vite at Ekkofisk var det første oljeproduserende felt på norsk sokkel. (DM: Troll er faktisk ganske ny, tror den er den nyeste av de tre alternativene.)

Gammel 05-06-09, 23:04   #18
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Standard

Adrienne, det lurer jeg og på.

Gammel 06-06-09, 00:10   #19
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

17 av 19, det betyr vel at jeg får bli her

Gammel 06-06-09, 00:22   #20
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Bare 15 rett. Så er jeg ikke helt norsk heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.