Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-09, 11:10   #121
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Jaaaaa! Vi lagde også Moffeloffer og Arme Riddere!!

Mamma lagde brødpudding med rosiner og rød saus - og tilslørte bondepiker, eller tilsølte, som vi sa!!

På VGS kjøpte vi gjerne en halv loff + 1 beger italiensk salat - hvor vi dyppet innmaten i salaten .

Gammel 20-06-09, 15:55   #122
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hemmelig nei? Det er jo negerboller det. *imponert over at det faktisk heter det den dag i dag*

Å, negerboller.

Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 16:25   #123
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos morfar fikk vi loff med Sunda på. Det tror jeg ikke jeg hadde klart å få ned nå.

Gammel 20-06-09, 17:00   #124
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Semulegrynsgrøt. Det var så og si det eneste jeg klarte å få i meg i deler av det siste svangerskapet. Da hadde jeg knapt smakt det siden småbarnsdager.

Gammel 23-06-09, 12:48   #125
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Vi lagde brus av saft og Nyco - det var godsaker det....

Det er en god oppskrift på "champagne" også det. Hjemmebrent og Nyco - drikk mens det bruser.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 12:49   #126
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 23-06-09, 17:52   #127
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hos morfar fikk vi loff med Sunda på. Det tror jeg ikke jeg hadde klart å få ned nå.

Jaaaa........hjemmebakt og helt fersk loff med nykinnet smør og sunda.

Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 19:36   #128
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting jeg spiste som jeg ikke kan forstå at jeg fikk i meg. Torskerogn i hermetikkboks. Skjært i tynne skiver og stekt. Lurer på om det finnes ennå jeg....

Gammel 23-06-09, 20:00   #129
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Farmors hjemmebakte brød med multesyltetøy og masse smør på skiva selvfølgelig. Det første jeg gjorde da vi kom opp på Finnskogen var å åpne kjellerlemmen og gå ned for å plukke et glass multesyltetøy som var mitt for helgen, og det ble tomt før vi reiste hver gang.
Og så hadde hun alltid Honni korn, det fikk jeg aldri hjemme.
Bestefar var en søtmoms, så han og jeg hadde en hemmelighet hvor vi i smug spiste opp kokesjokoladen til bestemor, og hver gang hun skulle bake kake måtte han kjøre til butikken for å kjøpe mer kokesjokolade
Og maltblokker- noe så vemmelig

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 20:21   #130
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror mamma gjorde et tappert forsøk på å gi meg litt mer kjøtt på beina med et ikke helt anbefalt kosthold etter dagens normer. Daglig kost var:

* H-melk med uhorvelig mengder O boy, og da måtte en så klart spise et par skjeer utenom også.
* Smør (vi snakker alltid bondesmør) med sukker på skiven
* Nugatti eller sjokade i ønsket mengder på skiven
* Daglig dose honni korn, evt korn flakes med ett raust sukkerlag.
* Fri flyt av saftis
* Saft som tørstedrikk, også på skolen. Om det ikke gikk i juicen kjeft da, fikk ofte med en liten boks med slik på skolen.
* Agurk dyppet i sukker

Gammel 23-06-09, 20:38   #131
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var i himmelen når jeg kunne få brødskorpe m smør på - og så få dyppe den i morfars kaffe m/melk.

De gangene jeg overnattet hos oldemor fikk jeg frokost på senga: Blodpannekaker m smør og sukker eller berlinerkranskaker.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 20:17   #132
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

En ting jeg spiste som jeg ikke kan forstå at jeg fikk i meg. Torskerogn i hermetikkboks. Skjært i tynne skiver og stekt. Lurer på om det finnes ennå jeg....

Det gjør det.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 20:21   #133
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, torskerogn ja. Vi fikk ofte servert det på hytta. I skiver i stekepanna. Kokt makaroni, bokstomater, pizzakrydder og en dæsj med ost på toppen. Dritgodt. Iallefall syntes jeg det den gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.