Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor høy utdannelse har du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: HVa er din høyest fullførte utsdannelse?
Ungdomsskole 8 2,93%
Videregående/fagbrev 43 15,75%
Cand mag/bachelor-nivå 129 47,25%
Hovedfag/master-nivå, eller høyere 85 31,14%
Doktorgrad 8 2,93%
Deltakere: 273. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-09, 21:07   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy utdannelse har du?

100 vekttall + 80 studiepoeng, det blir vel 380 studiepoeng med ny regning. Har studert 5 år heltid og 3 år deltid.

Gammel 11-08-09, 21:18   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

100 vekttall og 60 studiepoeng.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 21:34   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

330 studiepoeng her (sykepleien, jordmor og deler av statsvitenskap).

Gammel 11-08-09, 21:26   #4
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Femårig høgskoleutdanning - 300 studiepoeng

Gammel 11-08-09, 21:56   #5
bæggern
Fersking

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Asker
bæggern har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bachelor med videreutdanning.

bæggern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 08:00   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en bachlelor med noen ekstra poeng (tidligere 96 vt, nå 288 stp) + ett-årig videreutdanning med noen ekstra valgfag (tidligere 26 vt, nå 78 stp). Totalt 366 stp.

Har en it-utdanning i bunn, og en videreutdanning i ledelse.

Gammel 12-08-09, 10:01   #7
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Jeg har en bachelorgrad og en mastergrad. (Høgskoleingeniør og siv.ing.)

Gammel 14-08-09, 21:08   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Fullført videregående, men har ikke studiekompetanse. Har gått kveldsskole i etterkant.

Skulle ønske, ønske, ønske at valgene tatt i tidligere år, hadde vært mindre preget av opprør og impulsive valg, og litt mer fremtidsrettet. Da hadde kanskje utgangspunktet for videre studier vært litt lettere.

Gammel 15-08-09, 01:05   #9
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høyskoleutdanning, master, et par grunnfag. Holder nå på med en doktorgrad.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 14:03   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg regnet litt.
Og svaret var ikke riktig så tydelig som jeg trodde, men talende nok alikevel.

Av de som har svart i undersøkelsen har ca 17% vidregående eller lavere.
Av de som har svart i eget innlegg ( og da har jeg seffer`n tatt vekk de som ikke var relevante) er det kun 10% med vidregående eller lavere som har svart.
Og av dem igjen er de fleste ( men ikke alle) negative til sitt eget utdannelses nivå, eller er i ferd med å ta mer utdanning.

Jeg leser ut av det at det ikke er PK på FP å være lavt utdannet
Ikke at det bryr meg, men jeg trengte å regne litt på det.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 14:27   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg synes ikke nødvendigvis "PK" alltid er et riktig synonym til "populær" eller "utbredt". Det er forholdsvis mange på FP som har høy utdannelse, og det er tydeligvis også en del som er i ferd med eller har planer om å ta høy utdannelse, det er sant - men å si at det betyr at det er "ikke PK" med lav utdannelse, det synes jeg blir litt tendensiøst.

Gammel 18-08-09, 15:37   #12
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Da har jeg regnet litt.
Og svaret var ikke riktig så tydelig som jeg trodde, men talende nok alikevel.
Av de som har svart i undersøkelsen har ca 17% vidregående eller lavere.
Av de som har svart i eget innlegg ( og da har jeg seffer`n tatt vekk de som ikke var relevante) er det kun 10% med vidregående eller lavere som har svart.
Og av dem igjen er de fleste ( men ikke alle) negative til sitt eget utdannelses nivå, eller er i ferd med å ta mer utdanning.

Tror ikke det er spesielt for FP, men du setter fingeren på noe som antyder at utdannelse er noe man streber etter, evt. føler man må unnskylde om man ikke har. Det er selvsagt ille om en trygtkjørende trailersjåfør, en god bonde eller dyktig snekker oppfattes som å ha mindre grunn til å være stolte over å utføre en viktig og krevende jobb godt enn en litteraturprofessor har. På den annen side er det eneste som er verre enn å ønske seg mer kunnskap er å ikke gjøre det (selv om kunnskap ikke er synonymt med studiepoeng).

I alle fall, for å henvise til en tidligere tråd, så er en analyse av den typen en sikrere vei til respekt enn høyhælte sko.

(Men så er jeg da også miljøskadd med sånn cirka en doktorgrad med mye dataanalyse).

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 18-08-09 kl 15:46.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 23:23   #13
Camilla82
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har bare videregående, generell studiekompetanse.

Gammel 24-08-09, 15:09   #14
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jobber med å få meg bachelor nå.. er etter planen ferdig i 2012, ett år etter planen da jeg plutselig ikke fikk mensen lengre.. men men, bedre sent enn aldri

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 01:51   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Til Floksa: mine naboer (bønder) har ikke tid og tilbøyelighet til å henge foran dataen og slarve på et diskusjonsforum.

Men det har jeg (for jeg holder på med doktorgrad og henger over tastene circa døgnet rundt ).

Gammel 30-07-09, 17:21   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er siv.ing., og på mitt engelske vitnemål står det Master of science, til tross for at det den gang var usle 4,5 år. Jeg skrev master/hovedfag, for det er vel det mest riktige.

Jeg har visst noen vekttall til med markedsføring og sånt som jeg aldri har tenkt på å telle med. Det er liksom ingen som regner nøyaktig på sånt i min bransje.

Jeg vurderer for øvrig å ta en ny mastergrad i Fremtiden. Du vet, på den tiden jeg skal få så veldig god tid og masse overskudd. Forhåpentligvis før pensjonsalderen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.