|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
One of These Days
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeFor å strikke denne kåpa for noen andre, tror jeg dere skal smiske ganske mye eller betale en del. Det tar lang tid å strikke den, i tillegg til at man må regne litt i forhold til strikkefasthet, størrelser og garnforbruk om en ikke bruker originalgarnet. Hvor mye er ca. 1-2 måneders arbeid verdt? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe
For meg? Ca nitti tusen. Dyr kåpe. |
|
|
|
#6 |
|
Hertuginne
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeallium: Hvordan blir det når du strikker med fritidsgarn, passer strikkefastheten til mønsteret da?
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det var det som passet best. Har strikket prøvelapp av både Pt3 og Fritidsgarn (rester jeg hadde liggende), jeg fikk strikkefastheten til å stemme med begge, med Fritidsgarn gav et penere resultat.
|
|
|
#8 |
|
Hertuginne
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeJeg tror jaggu jeg har garn liggende av begge merkene, tenkte ikke på å strikke prøvelapp.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeHvor gjorde du av prøvelappene, unge dame? :vil vaske dem i maskinen: :gærning: |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeHvis du ikke skal ha dem til noe, eller trenger garnet så eksperimenterer jeg svært gjerne med dem. Hvem vet - kanskje en av de tåler litt maskinvask...? :håper: |
|
|
|
#11 |
|
søt
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeJøye meg, for en nydelig kåpe! Lurer på om jeg har tålmodighet og kvalifikasjoner til å få til denne til meg selv? Er lut lei hekle-teppet og det er heldigvis snart ferdig... har ikke strikket noe til meg selv siden jeg strikket reste-sokker. Det ble ikke nok rester, sokkene er derfor ikke like.
|
|
|
#12 |
|
søt
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeHva er forresten pinnetykkelsen, og er fritidsgarn ubehandlet ren ny ull?
|
|
|
#13 |
|
Bare sær
Pinne 6.
|
|
|
#14 |
|
søt
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpePinne 6 høres fint ut.
|
|
|
#15 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeDen kåpa ar bare så utrolig lekker.
|
|
|
#16 |
|
This is normal!
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeJeg bestilte mønstere (ja, fire
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeMams - det er jo bare å telle nøye og gjøre som det står. Du bør strikke en prøvelapp og se hvordan du kommer ut med strikkefastheten. |
|
|
|
#18 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpedenne kåpen går under "Dånekåpe" i annet forum. Mange strikketips i tråden der. Jeg har siklet etter kåpen lenge lenge. Den er lekker!
|
|
|
#19 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpemen dere... mønsteret er på engelsk. Er det vanskelig å oversette strikkeengelsk til strikke norsk?
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Alliums fantastiske strikkekåpeallium - den ble litt kort, ble den ikke? Jeg må ha den ganske lang for å kunne ha den fasongen tror jeg - ting som slutter omtrent på nedsiden av hofta direkte mobber kroppsfasongen min. |
|
![]() |
|
|