Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er dine tre hjertesaker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 12:57   #121
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hva skaper Oslo da? Hva produseres? Mat? Olje? Fisk? Energi? Utstyr til oljeboring og til industri? Hva eksporterees?

Opplys meg.

Men i all verden, agenten. Er det bare primærnæring som gir verdiskapning? Jeg ser at vi i europeisk målestokk fremdeles dessverre stort sett er en råvareleverandør, men det er jo ikke et mål i seg selv.

Mener du at New York ikke har verdiskapning? Siden det ikke er fabrikker på Manhatten, lixm?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:04   #122
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Monsoon gjør jo så godt rede for det økonomiske at kanskje noen av de mer tungnemme «distriktstilhengerne» får det med seg også. Utover det må kulturelle aspekter tillegges mer vekt. Ungdom fortjener, og trenger, bedre enn små isolerte videregående skoler i distriket. Alle fortjener, og trenger, bedre enn det generelle kulturtilbudet man har hvis man bor for langt unna nærmeste by til å dra dit på kvelden eller i helgene. Den nye ekteskapsloven er nevnt som lakmustest på verdier tidligere i tråden; dette bør ligge til grunn i distriktspolitikken også. Norske bygder og småbyer er dessverre ikke kjent for å rettferdiggjøre sin eksistens ved å behandle homofile – eller andre som skiller seg ut – på en akseptabel måte.

Ben "hjemmebrent teller ikke som kultur" Murphy

Du er virkelig fullstendig på jordet, ja. :sliter ennå med å få øyenbrynene ned i normalposisjon:

Snakk om å ha fordommer mot landsbygda. Bygder fortjener ikke å eksitere fordi de ikke har godt nok kulturtilbud? Helt seriøst, jeg foretrekker samfunnshusrevyen og bygdekinoen any day foran Hege Schøyen og Øyvind Blunck møtes igjen (for fjørtende gang på Oslo nye) Er ikke revyer, skolemusikk, kino, sangkor, leikaring og idrettslag kultur? Finnes det en kulturdefinisjon/mal ett eller annet sted som jeg har gått glipp av? Og hva får deg til å tro at en videregående skole med 150 elever er dårligere enn en skole i f.eks Oslo med 900? Det finnes ingen forskning som tilsier at elever som har gått på små skoler har dårligere læringsutbytte enn de som har gått på store. Hva fordommer mot homofile angår: Hvor var det nå egentlig de to homsene ble sparket nå nylig? Kråkevassbotn? Nei, midt i tjukkeste Oslo var det visst. Ut fra din logikk betyr altså det at Oslo ikke "rettferdigjør sin eksistens?" Enten har du svært dårligere erfaringer med landsbygda, eller så har du, mest sannsynlig, aldri satt din fot der. Beklager nok en bondemetafor, men det du sier her henger rett og slett ikke på greip!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:09   #123
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bygdene kan eksistere så mye de klarer. Det er dét som er kjernen. Så mye de klarer.

Jeg er veldig glad for at ikke alle vil bo i Oslo, det er vanskelig nok å få seg en kaffe på Løkka en lørdag. Men jeg gidder ikke å betale for det. :hakk i plata:

- No. 4 -
Gammel 30-08-09, 13:17   #124
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Bygdene kan eksistere så mye de klarer. Det er dét som er kjernen. Så mye de klarer.

Jeg er veldig glad for at ikke alle vil bo i Oslo, det er vanskelig nok å få seg en kaffe på Løkka en lørdag. Men jeg gidder ikke å betale for det. :hakk i plata:

Vel, hvis jeg kan få velge hvem som skal flytte tilbake til bygdehelvetet hvor de hører hjemme, så er jeg egentlig villig til å betale for det, kjenner jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:23   #125
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Good point. Og gjerne også forvise litt vestkantungdom i røde dresser med det samme. :gruer meg allerede til neste mai:

- No. 4 -
Gammel 30-08-09, 13:32   #126
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Men hvor mye subsidierer vi egentlig bygdene da? Sett i forhold til andre næringer? De siste årene min gamle far holdt det gående på småbruket sitt, gikk han ned i lønn for hvert eneste år, tilslutt satt han og mamma igjen med en inntekt som er så pinlig lav at folk flest ikke hadde klart seg på det. Det er vel ikke så mange andre yrkesgrupper som går ned i lønn?

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:42   #127
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

jeg foretrekker samfunnshusrevyen

Det kan jeg tro, og jeg går ofte på Hege Schøyen og Øyvind Blunck sine forestillinger. Det var et veldig godt eksempel.

Og hva får deg til å tro at en videregående skole med 150 elever er dårligere enn en skole i f.eks Oslo med 900? Det finnes ingen forskning som tilsier at elever som har gått på små skoler har dårligere læringsutbytte enn de som har gått på store.

Jeg anser «isolert» som viktigere enn «små» som mål for dette. Jeg anser størrelsen på kollegiet, og tilgangen på kvalifiserte vikarkrefter, på en isolert videregående skole med 150-elever som en hemsko for faglig utvikling, og dermed for elevenes læring, ja.

Hvor var det nå egentlig de to homsene ble sparket nå nylig?

Ben "feel free to stay" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:49   #128
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Er agnostiker selv, bare så det er nevnt. Jeg tror mennesker trenger ting å tro på. Også religion. Fokus på hvordan man skal oppføre seg. Og i mange tilfeller, noe å klamre seg til. Religion er ikke dumt. Det er ikke feil. Det kan misbrukes som alt annet. Å tro verden blir bedre uten religiøse mennesker, mener jeg er korttenkt.

Mennesker trenger ikke religion for å oppføre seg pent. Mener du at så lenge man ikke har en gud å svare til, så vil mennesket oppføre seg totalt uten samvittighet?

Sitat:

For meg er vår kristne kulturarv en fin ting. Det er mye negativt, og det sa jeg også. Men det er også mye bra. Og det meste er helt ufarlig. Det råder en antikristen holdning jeg syns har noe paranoid over seg. Foreldre nekter unger å delta på gudstjenester, julemesser etc. Og viser barna åpenlyst at kristne tror på tull. Er det å lære barna respekt for andre og at ikke alle er like? Samtidig forteller de om nissen, han er grei. Jeg skjønner ikke at presten en gang i året er så mye farligere enn nissen, jeg.

Det råder ingen antikristen holdning, men et ønske om å vokse opp i et religionsnøytralt land. Det har vi ikke i Norge så lenge vi har en statskirke.

Gammel 30-08-09, 13:52   #129
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så var det mine hjertesaker.

Miljø
Ytringsfrihet
Religionsfrihet

Har mange flere, men skulle jo bare nevne tre.

Gammel 30-08-09, 14:04   #130
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

1. Bevare velferdsstaten og ideologien om at alle er med på "spleiselaget".
2. Skolepolitikk
3. Arbeid for alle og et inkluderende arbeidsliv

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 14:17   #131
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Benmurphy trekker det litt vel langt etter min smak, men jeg er enig i mye av det han sier. Jeg flyttet hvert fall fra bygda pga mange av de samme tingene. Jeg ser også at et familiemedlem nå sliter med å få tilrettelagt jobbingen sin pga manglende tilbud fra kommunen. Vedkommende har jobbet innen pleie i over 25 år, og nå som helse skranter var et (av kanskje to) alternativer kassedame i en bokforretning. Hadde h*n bodd i en by kunne noen alternativer vært sykehus med flere avdelinger, kanskje noe innen fagutvilking e.l.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 14:29   #132
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Det kan jeg tro, og jeg går ofte på Hege Schøyen og Øyvind Blunck sine forestillinger. Det var et veldig godt eksempel.

Vel, vel, de kommer på en god andreplass etter Mot i brøstet på min topp 10 liste over dårlig, oppbrukt østlandshumor. (Ja, for du er ikke den eneste som er proppa full av fordommer. )

Sitat:

Jeg anser «isolert» som viktigere enn «små» som mål for dette. Jeg anser størrelsen på kollegiet, og tilgangen på kvalifiserte vikarkrefter, på en isolert videregående skole med 150-elever som en hemsko for faglig utvikling, og dermed for elevenes læring, ja.

Ja, for lærere kan vel ikke finne på å bosette seg i en bygd frivillig. Lærerne som jobber på små videregående skoler er der fordi de ikke klarer å få seg jobb i byen, er det det du mener? Jeg har gått på en liten vg. skole, og lærerene der var både oppegående og kvalifiserte så det holdt. Sånn ellers så finnes det selvfølgelig ikke vg. skoler på de aller mest grisgrendte stedene rundt om i Norge. Mange reiser til nærmeste store bygd (flytter på hybel) når de starter på videregående, det er det mest vanlige. Når det gjelder tilgang på vikarer, så jobber jeg på en stor vg. skole i byen, (Bergen) og her er det også utrolig vanskelig å få fatt i vikarer. (Mulig de har flyttet til Oslo hele gjengen? )

Sitat:

Ben "feel free to stay" Murphy

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 14:50   #133
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Good point. Og gjerne også forvise litt vestkantungdom i røde dresser med det samme. :gruer meg allerede til neste mai:

Du kan vi gjerne kaste ut av landet! Og erstatte dem med folk med arbeidsmoral.

Og ellers kan vi gjerne bygge 4-felts E18 fremfor å gjøre nok en vestlandsøy landfast med en milliardhengebro. Sånn til distriktsdebatten ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 15:24   #134
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skaper Oslo da? Hva produseres? Mat? Olje? Fisk? Energi? Utstyr til oljeboring og til industri? Hva eksporterees?

Opplys meg.

Her ser du oversikten. Tredje største på industri - så det er ikke bare statsforvaltning på denne siden av landet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:25   #135
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Og ellers kan vi gjerne bygge 4-felts E18 fremfor å gjøre nok en vestlandsøy landfast med en milliardhengebro.

Med tanke på næringsutvikling så skal ein ikkje kimse heilt av sambanda på vestlandet, altså.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:58   #136
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjertesaker:

Menneskerettigheter, med vekt på ytringsfrihet og religionsfrihet. (Jada, alle er FOR det, men mange bare så lenge det er komfortabelt. Se Muhammed-saken. Jeg syns venstresiden er de som oftest ofrer dette for en eller annen god saks tjeneste)
Skole og utdanning: Mer læring, ingen ut av skolen som funksjonelle analfabeter, at de med evner får strukket seg og utnyttet dem til det ytterste.

Hjerte/hode-sak:
En god næringspolitikk som skaper arbeidsplasser, bringer oss fremover, og, ikke minst, gir penger i kassa til velferd

Gammel 31-08-09, 14:15   #137
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og vise versa håper jeg? Vi som nyter godt av Kårstø, Tjeldbergodden, Sture og Mongstad kan få slippe å dele med Oslo og resten av landet?

Å, don't get me started on Kårstø og Tjeldbergodden, altså.

På Tjeldbergodden står det altså et digantisk energisluk og lager metanol som fraktes av gårde på skip. En teknologisk og miljømessig sett IDIOTISK løsning, fordi man taper så mye energi (i forhold til en gassledning man fin kunne koble seg på). Dette transporteres så på skip, som ikke regnes med i CO2-regnskapet, for sikkerhets skyld. Juhu, her skal vi ha arbeidsplasser i distriktene virkelig for ENHVER pris!

Og Kårstø? Der har kråkene det fint der!! Der har man valgt avkjøling til luft, i stedet for fjernvarme som man kunne brukt i for eksempel drivhus. Nei, men det ville man IKKE, for det ble så unfair konkurranse for tomatbøndene rundtforbi.

Neida, det handler kanskje ikke så mye om distriltspolitikk, mer om komplett inkompetente politikere og hestehandel, kanskje?

Ellers er jeg helt FOR fornuftige infrastrukturløsninger rundtforbi. Det kjører tonn etter tonn med eksportinntekter i form av laks og annen fisk, på veier der det strengt tatt ikke er plass til mer enn en sykkel med sykkeltralle. Tiden for milliardbroer til små øysamfunn er nok uansett over, men at det bygges veier å frakte "penger" på, det skal man drive med, altså.

Gammel 31-08-09, 14:16   #138
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

"Digantisk", faktisk.

Gammel 31-08-09, 14:17   #139
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig ord, Polyanna! :adopterer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:17   #140
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarer rett på HI:

1. Skole og barnehage. Like vilkår, forutsigbarhet, økt pedagogtetthet, utbygging og oppgradering til gjeldende opplæringslover og -planer MÅ prioriteres foran alt av kjekt-å-ha-utbygginger.

2. Gode kår for industrien. Langsiktig tenkning, forutsigbarhet for investeringer. Ikke all verdens av vi-skal-være-best-i-klassen sær-norske avgifter. Det er det som produseres her vi skal leve av alle sammen!

3. Veiutbygging/transport. Få ned antallet dødsuylykker ved å bygge veier tilpasset dagens behov. Utvid offentlig transport der det er trafikkgrunnlag nok til at det kan svare seg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.