Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 13:34   #1
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men også der har man nok en og annen "flå rikingene og gi MEG mer!"-velger.

Helt til man vinner i Lotto altså, da er det ikke så viktig å være sosialist lenger. Ubetalelig!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:34   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, glitter, der fikk du bikket meg over til å kunne fjase litt.

Gammel 15-09-09, 13:36   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg mener med "begge deler", er at mange av de tingene som er bra for meg, er også bra for andre.

Jeg mener helt oppiktig at Norge har meget godt av gode kulturtilbud, ikke bare for at jeg skal beholde jobben. På samme måte mener jeg at man har godt av gode velferdstilbud til småbarnsfamilier, og ikke tåpelige greier som kontantstøtte. Når det gjelder vårt ønske om skole, så hadde nok en regjering fra den andre siden vært bedre, men det har jeg da valgt vekk på grunn av andre, mer tungsveiende grunner jeg mener er bra for samfunnet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:39   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det jeg mener med "begge deler", er at mange av de tingene som er bra for meg, er også bra for andre.

Jeg mener helt oppiktig at Norge har meget godt av gode kulturtilbud, ikke bare for at jeg skal beholde jobben. På samme måte mener jeg at man har godt av gode velferdstilbud til småbarnsfamilier, og ikke tåpelige greier som kontantstøtte. Når det gjelder vårt ønske om skole, så hadde nok en regjering fra den andre siden vært bedre, men det har jeg da valgt vekk på grunn av andre, mer tungsveiende grunner jeg mener er bra for samfunnet.

Jeg har i grunnen vært litt overrasket over deg noen ganger i denne valgkampen, glitter, fordi du flere ganger har nevnt "redd for jobben min" ganske høyt på listen. Og jeg føler meg så sikker på at du EGENTLIG er mye mer redd for kulturnorge generelt enn for akkurat din egen jobb?

Gammel 15-09-09, 13:43   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i grunnen vært litt overrasket over deg noen ganger i denne valgkampen, glitter, fordi du flere ganger har nevnt "redd for jobben min" ganske høyt på listen. Og jeg føler meg så sikker på at du EGENTLIG er mye mer redd for kulturnorge generelt enn for akkurat din egen jobb?

Jeg kan finne på å bruke de to betegnelsene synonymt. At jeg er "redd for jobben min" betyr i mitt tilfelle at jeg synes det er kjempeviktig å prioritere forskning og utdanning. (Hvor skal du ellers få folkene du trenger til innovasjonen og næringslivet ditt fra, hvis vi ikke har topp universiteter og høyskoler? Og hva skal de innovere ut i fra i det lange løp, hvis det ikke finnes penger til grunnforskning?)

Jeg er selvsagt ikke "redd for jobben min" i bokstavelig forstand, fast ansatt i staten som jeg er, men jeg har altså brukt det som argument i overført betydning flere ganger i valgkampen.

:ikke at du spurte meg altså:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:48   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg føler meg så sikker på at du EGENTLIG er mye mer redd for kulturnorge generelt enn for akkurat din egen jobb?

Ja, det er jeg absolutt. Men jobben min er i kultur-norge, og det at jeg mister jobben, blir på et vis et litt mer håndfast symbol for mange som ikke skjønner kulturpolitikk. Det blir litt som å ikke like utlendinger, men Ali på hjørnet, han er en ålreit fyr, han skal få bli! Sånn argumenterer mange for kulturpolitikk også. Mange mener det er tull å bruke penger på det, men de vil ikke at jeg skal miste jobben.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg kan finne på å bruke de to betegnelsene synonymt. At jeg er "redd for jobben min" betyr i mitt tilfelle at jeg synes det er kjempeviktig å prioritere forskning og utdanning.

Også det Teo sa.

Gammel 15-09-09, 13:37   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

På tide å sitere Polymannen igjen?

Sitat:

Man kan ikke undervurdere folk flest NOK!

Gammel 15-09-09, 13:38   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg støtter meg tungt på Esmes analyse av den jevne frp-er.

Jeg har igrunnen vært fascinert av frp-ere i hele mitt voksne liv. Og jeg har hatt gleden av å møte et par intelligente frp-velgere faktisk. Men de forsvant alle fra partiet da Carl kvittet seg med alle liberalistene sine og bare ville beholde det som ble den typiske frp-velgeren.

Jeg veksler mellom å grinele av skadefryd hver gang jeg ser bekreftet mine fordommer mot frp-velgere - og å hulke i sår fortvilelse over at de er så mange.

Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:38   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det finnes smarte FrP-velgere. Hallo! Både oppegående, skarpe og velfungerende sådanne. Jeg kjenner flere. MEN: Deres sosiale samvittighet er heller... underutviklet. Det skal jeg gå med på. Det ligger vel litt i kortene.

Gammel 15-09-09, 13:40   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Klart det finnes smarte FrP-velgere. Hallo! Både oppegående, skarpe og velfungerende sådanne. Jeg kjenner flere. MEN: Deres sosiale samvittighet er heller... underutviklet. Det skal jeg gå med på. Det ligger vel litt i kortene.

Vi oppdaget til vår store forskrekkelse at vi hadde en inngiftet slektning som var aktiv Frp-er. Du beskriver han ganske godt, i grunn. Absolutt oppegående og skarp, men ikke overveldende empatisk.

Gammel 15-09-09, 13:45   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Excactly.

Derimot så fantes det faktisk en del av dem da det var et mer liberalistisk parti, da var det i hvertfall noen som var medlemmer av ideologiske hensyn. Nå? Næh.

Gammel 15-09-09, 13:50   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp!

Det finnes jo mange som støtter FrP av rene ideologiske grunner(rene kapitalister og liberalere), og mange av de som støtter dem vil jo gagne personlig på at deres politikk vinner frem.
Men jeg er enig med deg, det skorter på den sosiale samvittigheten når man kun stemmer ut ifra egen vinning.

Gammel 15-09-09, 13:38   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På tide å sitere Polymannen igjen?

Eller min egen favoritt: Folk flest er dummere enn gjennomsnittet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:47   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Missa - det finnes noen smarte ja. Men det går inn i avsnitt to av Esmes glitrende analyse - dem uten samvittighet.

I gamle dager var det en og annen som hang med på grunn av noen tanker om fri flyt av varer, tjenester og arbeidskraft. Blant dem var det en og annen som hadde lest en bok eller to. Men de er bortevekk nå.

Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:52   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Da er vi enige. Jeg blir bare så fed up når alle FrP-velgere beskrives som dustete trygdede lowlifes med fire hjerneceller på deling - det er en farlig generalisering.

Og nei, jeg hverken stemmer eller spiser FrP.

Gammel 15-09-09, 13:57   #16
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg er overbevist om at Frp drar maaange stemmer på innvandringspolitikk.
Men nå begynner Ap etterhvert å komme etter, så kanskje Frp minsker litt?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 14:06   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er vi enige. Jeg blir bare så fed up når alle FrP-velgere beskrives som dustete trygdede lowlifes med fire hjerneceller på deling - det er en farlig generalisering.

Jeg har sagt at FrP-ere enten er dumme eller egoistiske. Eller begge deler.

Gammel 15-09-09, 14:09   #18
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror faktisk en del av FrP velgerne også kan være folk som er litt fed up av at FrP tror og vet alt så mye bedre enn alle andre. Og ønsker å la dem få komme til makten en gang slik at de må spise sine kameler big time og innse at man må kunne 1+1 for å lage et statsbudsjett. Og at når det er gjort, så kanskje, bare kanskje har de noe fornuftig å komme med. Eller så går de på rævva og så ser vi ikke så mye til dem mer.

Asylpolitikken tror jeg de også drar en del på.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:58   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Neida - det er mange som er sånn, men noen er bare egoister også. :desillusjonert:

Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 14:02   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt av problemet, eller hva man skal kalle det, er jo at innimellom så dukker det opp en og annen person som mangler et og annet. Og så blir de intervjuet og så får de lov til å snakke helt for seg selv og uten å tenke seg om, og så serverer de sin egen intelligens på gullfat. Dette gjelder for øvrig alle partiene, de har alle sine nek, det er bare det at Frp har flere av dem. Og da sprer det seg som en farsott.

Som hun der unge lovende politikeren fra Møre og Romsdal som går som en farsott på Facebook, f.eks.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.