|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
![]() |
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Takk, glitter, der fikk du bikket meg over til å kunne fjase litt.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Det jeg mener med "begge deler", er at mange av de tingene som er bra for meg, er også bra for andre.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
Jeg har i grunnen vært litt overrasket over deg noen ganger i denne valgkampen, glitter, fordi du flere ganger har nevnt "redd for jobben min" ganske høyt på listen. Og jeg føler meg så sikker på at du EGENTLIG er mye mer redd for kulturnorge generelt enn for akkurat din egen jobb?
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
Jeg kan finne på å bruke de to betegnelsene synonymt. At jeg er "redd for jobben min" betyr i mitt tilfelle at jeg synes det er kjempeviktig å prioritere forskning og utdanning. (Hvor skal du ellers få folkene du trenger til innovasjonen og næringslivet ditt fra, hvis vi ikke har topp universiteter og høyskoler? Og hva skal de innovere ut i fra i det lange løp, hvis det ikke finnes penger til grunnforskning?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Ja, det er jeg absolutt. Men jobben min er i kultur-norge, og det at jeg mister jobben, blir på et vis et litt mer håndfast symbol for mange som ikke skjønner kulturpolitikk. Det blir litt som å ikke like utlendinger, men Ali på hjørnet, han er en ålreit fyr, han skal få bli! Sånn argumenterer mange for kulturpolitikk også. Mange mener det er tull å bruke penger på det, men de vil ikke at jeg skal miste jobben.
Også det Teo sa.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %På tide å sitere Polymannen igjen?
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg støtter meg tungt på Esmes analyse av den jevne frp-er. |
![]() |
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Klart det finnes smarte FrP-velgere. Hallo! Både oppegående, skarpe og velfungerende sådanne. Jeg kjenner flere. MEN: Deres sosiale samvittighet er heller... underutviklet. Det skal jeg gå med på. Det ligger vel litt i kortene.
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
Excactly.
![]() |
#12 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp!
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Missa - det finnes noen smarte ja. Men det går inn i avsnitt to av Esmes glitrende analyse - dem uten samvittighet. |
![]() |
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Da er vi enige. Jeg blir bare så fed up når alle FrP-velgere beskrives som dustete trygdede lowlifes med fire hjerneceller på deling - det er en farlig generalisering.
![]() |
![]() |
#16 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg er overbevist om at Frp drar maaange stemmer på innvandringspolitikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
frakoblet
|
Jeg har sagt at FrP-ere enten er dumme eller egoistiske. Eller begge deler.
![]() |
#18 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg tror faktisk en del av FrP velgerne også kan være folk som er litt fed up av at FrP tror og vet alt så mye bedre enn alle andre. Og ønsker å la dem få komme til makten en gang slik at de må spise sine kameler big time og innse at man må kunne 1+1 for å lage et statsbudsjett. Og at når det er gjort, så kanskje, bare kanskje har de noe fornuftig å komme med. Eller så går de på rævva og så ser vi ikke så mye til dem mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
Neida - det er mange som er sånn, men noen er bare egoister også. :desillusjonert: |
![]() |
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
Litt av problemet, eller hva man skal kalle det, er jo at innimellom så dukker det opp en og annen person som mangler et og annet. Og så blir de intervjuet og så får de lov til å snakke helt for seg selv og uten å tenke seg om, og så serverer de sin egen intelligens på gullfat. Dette gjelder for øvrig alle partiene, de har alle sine nek, det er bare det at Frp har flere av dem. Og da sprer det seg som en farsott.
![]() |
|
|