Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-09, 21:03   #121
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Den var fin 007, men dæven, den ser krevende ut.

Jepp, jeg vet. Det er derfor jeg ikke skal begynne på den - jeg kommer aldri til å bli ferdig. Den er strikket i Alpaca på pinner nr. 3.

007 er ikke aktiv  
Gammel 10-10-09, 21:04   #122
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jepp, jeg vet. Det er derfor jeg ikke skal begynne på den - jeg kommer aldri til å bli ferdig. Den er strikket i Alpaca på pinner nr. 3.

Jaja
Men sikle på den, det kan vi

Gammel 10-10-09, 21:05   #123
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den har jeg siklet på en stund. Men jeg tror jeg skal ta til vettet og holde meg unna noe med så mye tverrstriper.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 10-10-09, 21:05   #124
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Oi, den var faktisk litt stilig. Jeg liker ikke så mye mønster og farger og sånt i et og samme plagg, men denne var jo litt tøff, da. Jeg tror dog ikke at jeg prøver meg på denne til meg selv - og jeg tror ikke den blir fin i str (x)xl heller. Fantes den i barnestørrelse? Snuppa er 3 1/2 nå, så jeg kan jo strikke i str 6 år siden jeg ser for meg denne som et slags evighetsprosjekt

Gammel 10-10-09, 21:35   #125
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Oi, den var faktisk litt stilig. Jeg liker ikke så mye mønster og farger og sånt i et og samme plagg, men denne var jo litt tøff, da. Jeg tror dog ikke at jeg prøver meg på denne til meg selv - og jeg tror ikke den blir fin i str (x)xl heller. Fantes den i barnestørrelse? Snuppa er 3 1/2 nå, så jeg kan jo strikke i str 6 år siden jeg ser for meg denne som et slags evighetsprosjekt

Jeg vet ikke om den finnes i barnestørrelser, men i ukens Familien er den kun i voksenstørrelser.

007 er ikke aktiv  
Gammel 11-10-09, 13:50   #126
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Den finnes ikke i barnestørrelser, men det går jo an å justere maskeantallet litt. For mye mønster til at jeg kommer til å gå med en sånn kjole.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 11-10-09, 15:19   #127
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Den kjolen var lekker! Ville ikke brukt alpakka, da, det blir fryktelig varmt.

Jeg strikker svarte knestrømper i Sisu. Bestilling fra studentdatter. Mønsteret heter Polly Jean, enkelt å følge samtidig som det gir bra med variasjon. Det er likevel mye, mye kjekkere å strikke det i farger.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 11-10-09, 16:34   #128
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg strikker svarte knestrømper i Sisu. Bestilling fra studentdatter. Mønsteret heter Polly Jean, enkelt å følge samtidig som det gir bra med variasjon. Det er likevel mye, mye kjekkere å strikke det i farger.

Funker Sisu bra ift strikkefasthet?

Gammel 11-10-09, 16:47   #129
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Funker Sisu bra ift strikkefasthet?

Ehh. Det aner jeg ikke. Pleier ikke sjekke strikkefastheten og det er ikke så lett å sjekke den på disse sokkene heller, for mye mønster på dem.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 11-10-09, 16:47   #130
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Kan jo prøve meg på litt aktivitet her inne igjen. Jeg strikker settet med ribbebuksen. I mørkegrått og med cerise detaljer.

Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 11-10-09, 19:27   #131
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Kan jo prøve meg på litt aktivitet her inne igjen. Jeg strikker settet med ribbebuksen. I mørkegrått og med cerise detaljer.

Jeg er akkurat ferdig med genseren og lua i den farga på bildet, den ble veldig fin og passer kjempefint til jentungen som er veldig lik hun på bildet i fargene Synes også at det var lurt med rubbestrikk under armene for da får den fin passform.

Gammel 11-10-09, 20:05   #132
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Wow Retz, kjempefine

Gammel 12-10-09, 07:22   #133
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Wow Retz, kjempefine

Tusen takk!

Retz er ikke aktiv  
Gammel 12-10-09, 07:28   #134
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

De blir kjempestilige. Hvor kan jeg finne mønster på disse?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 12-10-09, 08:04   #135
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Takk! Bare klikk på linken så ligger det link til mønster i siste innlegg i bloggen min. Det er mønster på vanlige sokker, ikke knesokker, men det er jo bare å forlenge.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 12-10-09, 09:13   #136
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Så flinke dere er!
Det går i ensfarga hos meg, stort sett...

Gammel 12-10-09, 10:03   #137
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg strikker lilla lommetøfler til mine søstre ikke akkurat så vanskelig!

jeg er en nattarbeidende sykepleier, så jeg rekker somregel å strikke en fot mellom slaga pr natt

Men jeg skal ordne meg med noe skikkelig strikkearbeid ja.... har veldig veldig lyst å strikke marius-tunika med korte ermer og raglanfelling. Fikk oppskrift av mamma. Noen som har strikket den? Lurer på å ta lilla, syrin og hvit

Gammel 12-10-09, 14:34   #138
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg endelig fått begynt på selbuvottene til meg selv - Felixen min går hele tiden rundt og sier at jeg strikker på genseren hans, så jeg må vel til med en barnegenser om litt

Siden det er to forskjellige mønster på oppsiden og nedsiden prøver jeg å kombinere to oppskrifter - den nedsiden som er på "min" vott er rett og slett fæl.

Ellers er jeg ikke ferdig med Maia sine votter enda (rosa rillestrikka fra Nøstebarn), men de er mye greiere å strikke foran TV-en enn selbuvottene, så de får ligge i fred til i kveld. Trenger også å montere seks knapper på en body - kjedelig, og også noe som kan gjøres foran TV-en.

Gammel 13-10-09, 19:59   #139
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå strikker jeg denne:

Den blå babyluen er forøvrig ikke ferdig da, den blir et sånn "i veska til strikking på toget"-prosjekt tenker jeg.

Gammel 13-10-09, 20:43   #140
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Shit, jeg har bomma på vottene. Eller, det går ikke an å kombinere mønstrene så smooth som jeg hadde tenkt. Men jeg orker ikke å rekke opp altså - det er slitsomt å strikke med to tråder! De blir sikkert gode og varme selv om det er en liten feil i 4 runder.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.