Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter som må sitte når de tisser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 12:23   #121
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Gutter som må sitte når de tisser

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Du bare legger det lett tilgjengelig på nettet. Det er jo langt bedre.

Jada, jada. Jeg skal ta selvkritikk. Jeg burde skrevet: "for en nissete holdning". Ikke "for en nisse."
Er det bedre, eller fortsatt like ille?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:27   #122
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jada, jada. Jeg skal ta selvkritikk. Jeg burde skrevet: "for en nissete holdning". Ikke "for en nisse."
Er det bedre, eller fortsatt like ille?

Er det allment hva en "nissete holdning" er? I motsatt fall er jeg tilbøyelig til å si at det vitner om dårlig ordforråd når man trekker frem ord man ønsker å bruke som skjellsord om en person, enten det er dennes holdninger, uttalelser eller væremåte.

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:31   #123
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Kjenner virkelig på egne fordommer her. Jeg synes rett og slett det er "turnoff" med menn som sitter og tisser.

Sårri, men her må jeg bare rålle litt. Og fint for meg at du ikke vil ha mannen min, forresten.

Nå er jo ikke du mann heller. Det er derfor jeg lurer på hva menn føler rundt dette (i tillegg til Lorentzen og torsk). Men da burde jeg kanskje oppsøke et helt annet forum.

Men det er veldig interessant at det åpenbart er så mange menn som sitter og tisser. Det er vel en tilvenningsprosess. Men inntrykket så langt er at det er kvinnene som påvirker dem i den retningen (bokstavelig talt). Så hva hvis de kunne bestemme helt selv? Men det hadde vel bare blitt søl og kaos.

Hvordan kom du frem til den slutningen? Helten står noen ganger, og sitter noen ganger. Jeg har på ingen måte gjort noe som helst for å influere hans valg. Det eneste pålegget han har fått, er at begge lokkene skal ned før han flusher. Og det klarer han fint.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har hørt at endel doer er sånn at man lett får tissen borti skålen om man sitter. Altså ikke hvis man er en liten gutt, men hvis man er en stor mann. Det kan jeg veldig godt skjønne at de vil unngå.

Går det ikke an å styre snoppen, da?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Claire: du mener jo bare at menn kan få gjøre som de vil dersom de vil STÅ og tisse? Jeg er enig med Esme, det er litt absurd lesning å lese hele tråden med dine kommentarer om mandighet og dominerende kvinner.

Nei? Hvordan kom du til den konklusjonen. Jeg mener som sagt at de må gjøre som de vil, stå eller sitte, er ett fett for meg. Jeg blander meg overhodet ikke inn i det.

Selv om det hadde luktet pissoar og var tisseflekker rundt doen der du selv skulle tisse?

Og Lorentzen er virkelig helt på jordet. Jeg kan ikke forstå at det skal være krenkende for gutter å sitte på doen. Hva i all verden har tissestilling med maskulinitet å gjøre?

Gammel 30-09-09, 12:33   #124
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Er det allment hva en "nissete holdning" er? I motsatt fall er jeg tilbøyelig til å si at det vitner om dårlig ordforråd når man trekker frem ord man ønsker å bruke som skjellsord om en person, enten det er dennes holdninger, uttalelser eller væremåte.

Dårlig ordforråd kan jeg leve med.

Med nisse; så tenker jeg gammeldags, utdatert.
Sånn som holdningen at det ikke er maskulint å skifte bleier, for eksempel.
(selv om det jo er noen som mener det også)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:40   #125
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Selv om det hadde luktet pissoar og var tisseflekker rundt doen der du selv skulle tisse?

Ja. Da fikk han heller vaske etter seg.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:42   #126
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og fint for meg at du ikke vil ha mannen min, forresten.

DET har jeg ikke sagt.

Men jeg har vel i grunnen nok med den jeg har. :innser begrensningene:

Gammel 30-09-09, 12:48   #127
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

DET har jeg ikke sagt.

Men jeg har vel i grunnen nok med den jeg har. :innser begrensningene:

av deg...

Gammel 30-09-09, 12:52   #128
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Med nisse; så tenker jeg gammeldags, utdatert.

Jeg innser at jeg da er en gammelmodig røy, for jeg er på nisser som koselige skapninger jeg. En sånn en man setter ut grøt til på låven og som passer på dyrene. Langt fra et skjellsord i min verden.

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:54   #129
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Da fikk han heller vaske etter seg.

Men kan man forvente at små skolegutter gjør dette?

Gammel 30-09-09, 12:55   #130
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg holder på å spy hjemme. En knøttliten do og fire fem håndverkere som flyr ut og inn av huset her. Jeg er troende til å bruke doen på det nye badet selv om ikke det er montert dør på ennå..

Min lille gutt sitter som regel og dytter tissen ned i skåla. Når en treåring kan klare det, kan vel for pokker tredveåringer også. (og skoleelever)

Gammel 30-09-09, 12:55   #131
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Men kan man forvente at små skolegutter gjør dette?

Nei, man får vel prøve å lære dem til å trene opp øye-hånd koordinasjonen etter beste evne. Alternativt lære dem å sitte. :garderer:

Gammel 30-09-09, 12:55   #132
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tenker at det at menn tisser ikke er noe turn on-greie uansett, så om de ruller rundt, står, sitter eller hopper opp og ned utgjør ikke så mye på den der turn on/turn of-skalaen.

Jeg innser at jeg da er en gammelmodig røy, for jeg er på nisser som koselige skapninger jeg. En sånn en man setter ut grøt til på låven og som passer på dyrene. Langt fra et skjellsord i min verden.

Du synes det er en koselig betegnelse, men lager likevel en stor greie ut av det?

"For en nisse!" har ikke stor injurierende kraft i min verden, altså, og jeg regner med at mannsforskeren hadde reagert med knusende ro om han hadde fått nyss om at han har blitt omtalt som en nisse i Det Offentlige Rom.

Gammel 30-09-09, 12:58   #133
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sønner som kan både sitte og stå når de tisser, nyttig i forskjellige sammenhenger. :enkel:

Om sittende mannetissere er turnoff har jeg ikke reflektert nok rundt, kjenner jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:59   #134
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Om sittende mannetissere er turnoff har jeg ikke reflektert nok rundt, kjenner jeg.

Det er sikkert fordi du er så ung. Når man er eldre har man rukket å reflektere over så meget og mangt.

Gammel 30-09-09, 13:03   #135
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Det er sikkert fordi du er så ung. Når man er eldre har man rukket å reflektere over så meget og mangt.

Gammel 30-09-09, 13:05   #136
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sønner som kan både sitte og stå når de tisser, nyttig i forskjellige sammenhenger. :enkel:

Jeg syns jeg var usannsynlig smart med min fornærmelse der, så selv om du er litt gammel og snurt, så kan du godt sende beundrende blikk i smug.

Gammel 30-09-09, 13:08   #137
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, enda en ting å tenke på før fylte 30? :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:10   #138
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Du synes det er en koselig betegnelse, men lager likevel en stor greie ut av det?

"For en nisse!" har ikke stor injurierende kraft i min verden, altså, og jeg regner med at mannsforskeren hadde reagert med knusende ro om han hadde fått nyss om at han har blitt omtalt som en nisse i Det Offentlige Rom.

Selvsagt gjør jeg det når det brukes i nedsettende forstand. :rir på min høye hest:

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:16   #139
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Her sitter både mannen og sønnen når de tisser

Sønnen vil rett og slett ikke stå i det hele tatt, nesten vanskelig når vi er ute også..

Åsså er det faktisk bevist at menn som sitter får tømt blæra bedre, og derfor mindre utsatt for protataproblemer evt kreft i voksen alder

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:23   #140
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Ah, enda en ting å tenke på før fylte 30? :flirer:

Å innta en bevisst og reflektert holdning til menns dovaner bør nok inngå der, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.