|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolen
Det høres veldig bra ut.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Sær og kresen
Så bra. Men at hun ikke hadde gjort det før, og ikke kom til å gjøre det igjen forsterket egentlig mitt inntrykk av at dette er en metode man tyr til når man føler seg opprådd og litt i "kampens hete" - ikke som en gjennomtenkt pedagogikk.
![]() |
#123 |
frakoblet
|
Ja, enig. Grunnen til at det har vært urolig er at hun har vært borte en god stund, og klassen har hatt ulike vikarer. Det hadde sklidd helt ut. Vi er egentlig veldig fornøyd med henne som lærer.
![]() |
#124 |
frakoblet
|
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenJeg registrerer at rektoren ved Vålerenga skole har en litt annen praksis enn vår: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.1728102
![]() |
#125 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenJeg tenkte det samme. Men rektor mener at det ikke var "kollektiv avstraffelse", bare en "praktisk måte å få snakket med alle samtidig, så de skjønte alvoret".
![]() |
#127 |
Borte
|
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenJeg syns det var mest utrolig at de sendte et langt innslag i nyhetene om først dette, og deretter noen som hadde sittet igjen. Jeg skjønner virkelig ikke at det er noe å lage digre mediesaker av.
![]() |
#128 |
weird
Det var en 10 minutters forlengelse av et friminutt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenJeg for min del synes det er mest utrolig at noen foreldre klager over at ungene frøs og fikk lungebetennelse fordi de var ute litt lenger. Herregud. Hørt om klær? Ti minus er ikke SÅ kaldt, og man må da kunne kle på seg etter været. Vi som jobber på skolen forventer at unger har klær etter vær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Ustabil
|
Når brannalarmen går får man normalt sett ikke lov til å stoppe for å kle på seg på vei ut. Så da nytter det jo ikke om elevene HAR klær, så lenge klærne henger igjen inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Kontrollfrik
Jo, men nå var det snakk om et friminutt, ikke en brannalarm? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Ustabil
|
Var det ikke snakk om den rektoren som forlangte at alle elevene skulle stå ute til den som hadde utløst brannalarmen tilsto? altså at de gikk ut som følge av brannalarmen og sto ute i 40 minutter i -10 grader. Eller diskuteres det en annen sak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Kontrollfrik
Hm, kan være jeg ikke fikk med meg alt. Jeg forstod det slik at de ikke fikk komme inn fra friminuttet før elevene tilstod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
frakoblet
|
Det er den samme saken, ja. Jeg så innslaget på nyhetene, og elevene fortalte at de måtte stå tre meter fra hverandre og ikke fikk gå inn før den skyldige hadde tilstått. En fortalte at han hadde prøvd å snike seg inn fordi han frøs sånn, men hadde blitt stoppet. Rektoren sa det ikke var kollektiv avstraffelse, og at man tåler godt å være ute så lenge. "Det er jo bare snakk om ha en litt brukbar jakke".
![]() |
#136 |
frakoblet
|
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenHer står det mer: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1621156.ece
![]() |
#137 |
Ustabil
|
Da snakker vi i hvertfall om samme sak. Jeg ble plutselig usikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|