|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Uten at Wiki er Svaret på Alt, har de en relativt god definisjon på religion, synes jeg.
Dermed inkluderer religiøsitet buddhisme, newagisme, snåsaisme og buffet-tro - det siste er blitt utrolig poppis i engere kretser, har det blitt meg fortalt. Altså at man ser på alle etablerte og nye religioner som en eneste stor buffet der man plukker akkurat det man selv har lyst på og tror man har funnet opp hjulet på nytt.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Jeg tror jeg vet hva du mener. Det jeg gjerne har sett er at disse menneskene lett kan gå på en smell. Fordi det finnes ondskap i verden, og det begås onde handlinger. Å late som noe annet blir fornektelse.
![]() |
![]() |
#3 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Jeg mener Niobe er inne på noe vesentlig når hun sier "ikke alt er av Gud" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?
Energi er jo også i seg selv et veldig klart definert vitenskapelig ord som man elsker å redefinere i disse såkalte alternative kretsene.
![]() |
#7 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Når jeg ser hva det gjør med min mor og hvilken styrke det gir henne - ja.
![]() |
![]() |
#8 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Og forøvrig vil jeg, når jeg tenker meg om, kanskje også kategorisere meg som religiøs.
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Nei. Jeg har tro på kraften hver enkelt har i seg, og at den er det som hjelper oss gjennom livet. |
![]() |
![]() |
#10 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Absolutt ikke.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Nei det skulle jeg virkelig ikke ønske. Hadde som Esme, barnetro, og følelsen av å være overvåket til enhver tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
|
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Hattifnatten: Dette syns jeg er et veldig spennende tema, og veldig viktig. Her berører du det helt grunnleggende i manges oppfatninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Jeg bruker religiøs i to sammenhenger. |
![]() |
![]() |
#15 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Jeg er ikke døpt eller medlem av statskirken. Men jeg kunne noen ganger ønske at jeg var kristen fordi det virker så betryggende å ha noe å tro på. Jeg liker tanken på at det ikke er over når man dør.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Skulle du ønske du var religiøs?Statskirken ja - det må jeg si. |
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
Jeg kan godt tenke meg at det kan skje, det du forteller her. Det er en del ateister som er like fanatiske og militante som den verste svovelprest fra Vestlandet.
![]() |
#19 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Jeg føler det også sånn. Særlig når jeg hører om barn som har vært gjennom et helvete og dør skulle jeg ønske de kom til et fantastisk sted, men innerst inne tror jeg ikke det. Forøvrig i hverdagen lever jeg godt uten religion eller tro på høyere makter, gud, en kraft eller hva man kaller det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|