Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner dere Drømmehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 07:50   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Savner dere Drømmehagen?

Vi savner den ikke.

Gammel 14-01-10, 10:41   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

drømmehage-schrømmehage, samma det. Jeg syns det er litt pussig å gå av skaftet over det, tv er ikke statisk, så alt kommer og går. Jeg syns også det er pussig å ta i bruk kraftuttrykk i kritikken av det. Det er tv, lagt opp for 1-2-åringer, og har omtrent like høyt actionnivå som en middels bildebok for samme alder (lille kylling går en tur, lille kylling går hjem). Om man ikke vil at barna skal se tv, greit nok, men drømmehagen er ikke værre enn annen tv.

Gammel 14-01-10, 10:48   #3
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

For de som savner Drømmehagen, det er på NRKSuper nå.

Gammel 14-01-10, 11:37   #4
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke noe stort savn her. Vi har flere episoder på pvr-dekoderen så hvis han har veldig lyst til å se en episode er ikke det noe problem.

Serien finnes også på dvd så det er mulig å sette på det kl 17.30 i stedet for tven.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 11:40   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja det var dumt, men vi har også tatt mange episoder opp, og har dessuten Teletubbiene på dvd.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 12:43   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nei. Vi har aldri sett dette og aner ikke hva det er. Har sikkert for store barn.
Kl. 1730 er det vel Disney som regjerer om tv står på. Blir gal av Hannah Montana, Magikerne og tvillingene til sjøs. :P

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 21:51   #7
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi satte på drømmehagen dvd sånn i halvsekstiden i dag, og gleden over PAKKA (Makka pakka) var stor. Han har ikke sett det siden en gang i juleferien, men gjensynsgleden var klar. Dog, han satt ikke som et tent lys og så på hele episoden, men gjorde som han pleide, så på litt (Med dukka si pent plassert på fanget, Mamma passer Knerten, Knerten passer dukka si, alle får se) og vandra litt omkring etterhvert, og dansa til musikken, og koste seg. Skal ta opp litt flere episoder, vi har noen på pvr-dekoderen allerede, men greit (for oss voksne i alle fall) å ha noen å variere i.

Vi savner det fortsatt. Det hjelper lite at det går midt på dagen, det er jo et "leggetidsprogram", ikke noe vi vil se rett etter frokost...

Gammel 15-01-10, 08:47   #8
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både 2-åringen og jeg savner Drømmehagen. Det og Teletubbies er det eneste hun bryr seg om på tv. Eller jo, hun elsker introen til hotel Cæsar.

Synes det er greit å gi tilbakemeldinger om hva vi ønsker å se på NRK, vi betaler da tross alt lisens.

Gammel 29-01-10, 22:17   #9
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå skal det debatteres i kringkastingsrådet...
http://www.dagbladet.no/2010/01/29/k...agen/10157704/

Gammel 29-01-10, 22:30   #10
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jaudå:

Sitat:

«Vi har også forsøkt å bare la tv'en stå på i samme rommet der barna leker, for at de skulle gradvis venne seg til de nye figurene, men barna er helt uinteressert i hva som foregår på skjermen. De kaster et blikk, men fortsetter så med leken sin».

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:35   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Gud forby at de heller vil leke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:42   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Er det mulig ...

Gammel 29-01-10, 22:56   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner det bare ikke jeg. Poden likte det veldig godt han også, men det går veldig bra at de ikke sender det lengre. Kjøp en DVD om man mener at Drømmehagen er en nødvendighet. Du trenger bare en, alle episodene er jo uansett like

Dessuten har mitt barn aldri blitt særlig rolig av Drømmehagen- selv om han egentlig er en forholdsvis rolig type. Iallefall ikke når NinkyNoken er på crazy-tur i tretoppene eller lignende.

Gammel 30-01-10, 01:22   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg skjønner det bare ikke jeg. Poden likte det veldig godt han også, men det går veldig bra at de ikke sender det lengre. Kjøp en DVD om man mener at Drømmehagen er en nødvendighet. Du trenger bare en, alle episodene er jo uansett like

Dessuten har mitt barn aldri blitt særlig rolig av Drømmehagen- selv om han egentlig er en forholdsvis rolig type. Iallefall ikke når NinkyNoken er på crazy-tur i tretoppene eller lignende.

Hehe ja, jeg har tatt opp en episode og kan sette den på hver dag om så er, minsten er like fascinert selv om han har sett den samme episoden hundre ganger. Men gjentakelser er vel poppis i akkurat den alderen også (snart 2 år). Min gutt er helt vill til vanlig, men setter jeg på Drømmehagen, setter han seg i sofaen (eller står foran tven) og ser HELE programmet i fullstendig stillhet. :måpe: Når det er slutt, løper han rundt som en gal igjen. Dopehagen, sier jeg bare.

Gammel 30-01-10, 22:30   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe ja, jeg har tatt opp en episode og kan sette den på hver dag om så er, minsten er like fascinert selv om han har sett den samme episoden hundre ganger. Men gjentakelser er vel poppis i akkurat den alderen også (snart 2 år). Min gutt er helt vill til vanlig, men setter jeg på Drømmehagen, setter han seg i sofaen (eller står foran tven) og ser HELE programmet i fullstendig stillhet. :måpe: Når det er slutt, løper han rundt som en gal igjen. Dopehagen, sier jeg bare.

Ja, det er jo ikke noen tvil om at de har truffet målgruppen utrolig godt med denne serien. Det har en helt egen evne til å fenge vedig små barn, poden var sikkert bare 8-9 mnd. de første gangene han faktisk ble sittende å se på dette programmet. Skikkelig Dopehagen

Gammel 31-01-10, 09:12   #16
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Skikkelig Dopehagen

Jeg har ikke hatt barn i målgruppa mens denne serien har gått, men etter å ha lest her og andre steder, kjenner jeg at jeg begynner å bli litt skeptisk.

Dere er sikker på at dette er sunt for barna?

Hvis de får abstinenser, bare gråter kl 17:30 fordi det ikke lenger er drømmehagen, de nekter å se annet barne-TV, de får tårer i øynene bare de ser DVDen i butikken osv osv Hallo?? Burde det ikke ringe en bjelle - jeg tror Vianne Rocher er inne på noe her...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:44   #17
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hehe, ja, synd at barna vil leke...
Knerten ville leke når han så Drømmehagen også han, men han likte å se på, danse til musikken og se på det innimellom leken. Det gidder han ikke med det som sendes nå. Det er ikke det at det er synd at han heller vil leke enn å se tv, men det er jo synd at de mistet et underholdningstilbud som i alle fall ga min sønn noe. Ikke passifiserende tv slik "sitte og glo" som mora driver med, aktiv deltgelse er vel mer beskrivende... For det er vel ikke direkte negativt at unger danser og smiler til musikk og figurer de kjenner igjen, heller?

Gammel 29-01-10, 23:03   #18
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Nei ingen her som savner det

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:53   #19
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Ja. Og det til og med uten å ha barn i aldersgruppen for det.

Jeg husker da jeg hadde toddlere, så syntes jeg det var forferelig mye ræl av barnetv for de. Jeg savnet et program som var bare sukkersøtt, og beregnet på de aller minste, og det perfekte sendepunkt for programmet ville vært 17.30. Barnetvtid beregnet for de aller minste.

Derfor kan jeg ikke fatte og begripe hvordan de kan fjerne det.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 02:04   #20
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Serien i seg selv skal jeg ikke uttale meg om, for her i huset har det vel aldri stått på en eneste episode. Har for store barn.

men, jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over alt styret etter at NRK tok serien bort. Slik har det da vært i alle år...serier går over en periode, og så er det slutt. Noen blir borte for alltid, og noen blir det tørket støv av etter noen år, og man får en reprise.

Hvorfor alt oppstyret omkring denne serien liksom?

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.