|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Maggiprodukter
Enig i dette.
|
|
|
#122 |
|
saftig
|
Her kan du lese noe: http://www.ammehjelpen.no/default.as...255&mainID=255 http://shell.ihug.co.nz/~stu/milk.htm
|
|
|
#123 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men spekulativ markedsføring gjelder det bare Nestlé?
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 28-01-07 kl 03:26. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
saftig
|
To kommentarer:
|
|
|
#125 |
|
1) Neida, selvfølgelig kan man reagere på noen,jeg bare sa i fra at det er flere som synder jeg, ettersom hetsen synes å være stor mot Nestlé alene. Jeg tror det henger en god del sammen med ting de foretok seg på 70-tallet nemlig, og at det i dag stort sett syndes like mye/lite fra andre barnemat/MME-produsenter.
|
|
|
#126 |
|
Passiv
|
Sv: MaggiprodukterOjojoj, var litt usikker på om jeg egentlig likte FP noe særlig, alt var så rosenrødt og søtt, og alle så enige så enige om at Maggie Wonka bare er så stilig |
|
|
|
#127 |
|
Har fått viljen sin
|
Da tror du feil. Her finner du en oversikt over nylige regelbrudd fra Nestlé og andre barnematprodusenter. Ja, det syndes av flere, men i følge denne rapporten er Nestlé fortsatt verst.
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Absolut ateist
|
Sv: MaggiprodukterDet er bare noen måneder tilbake i tid at Nestlé ble avslørt i salg av produkter utgått på dato i den tredje verden. Altså at de shippet mme som de ikke fikk solgt før datostemplingen var gått ut her i vesten til land i den tredje verden for salg der.
|
|
|
#130 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Sv: MaggiprodukterBiotherm
|
|
|
#131 |
|
Har fått viljen sin
|
Sist redigert av Mei : 28-01-07 kl 15:09. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
saftig
|
Her kommer det trekkendes med "hysteri" igjen.
|
|
|
#133 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: MaggiprodukterJeg var på Filippinene i fjor vår.. og der er Nestle STORT! Skikkelig stort. Sinnsykt mye baby og barnepodukter, mange hyllemeter med varer.
|
|
|
#134 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også sett dette med egne øyne. I El Salvador og Honduras var det mega-boards overalt langs veiene med bilder av god-lubne babyer med teksten: "Du vil vel det beste for ditt barn? Bruk NAN". Det er kvalmende.
|
|
|
#135 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maggiprodukterliker ikke maggi produkter....
|
|
|
#136 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Er i utgangspunktet ikke noe problem nei, siden jeg sminker meg to ganger i året og ikke drikker kaffe. Eneste produktet jeg vet om som er Maggi er potetmos. Jeg ammet begge ungene til de var 18 mnd, så egentlig er jeg nok ganske flink, men det hadde jeg vært uansett om jeg hadde tatt et standpunkt i forhold til dette eller ikke
|
|
|
#137 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Ja, det er helt utrolig. Hun ene som var med oss (hun er opprinnelig derfra og snakker språket) prøvde å forklare at de burde prøve ammingen først etc... men det var ikke snakk om... de var helt blendet av all reklamen.
|
|
|
#138 |
|
Ja, men blendet av morsmelk-favorisering og fremheving foran amming er det i Europa også. I Spania og store deler av syd-Europa er det helt uhørt å amme. Amming er for underklassen fordi det er gratis, for de som ikke har råd til MME. De tror at MME er bedre, og først og fremst mye "finere" enn morsmelk. Trist men sant.
|
|
|
#139 |
|
Passiv
|
Sv: MaggiprodukterJeg kommer garantert til å bruke Nestlê-produkter. Men Maggi, det holder jeg meg unna. Smaker skit jo! |
|
|
|
#140 |
|
Truth is in the x-files
|
Her er det mitt syn kommer inn: Markedskreftene vil gjøre at enhver produsent vil gjøre sitt ytterste for å selge mest mulig. Dersom noen MME-produsenter går inn for selvpålagte restriksjoner vil andre produsenter komme og overta markedet. Når det gjelder salg av MME er produsentenes ønske (mest mulig salg) i konflikt med forbrukernes beste (nemlig at MM er best for de aller fleste.) Da hjelper det ikke om jeg som enkeltperson kjøper HIPP barnemat i stedet for Nestle. Styresmakter må inn og regulere markedet for ALLE produsenter slik at det ikke lenger lønner seg å markedsføre på en slik måte at det ikke gagner forbrukerne. Pressgrupper kan eventuelt forsøke å overvåke og legge ytterlige press på politikere. Jeg tror det er mer effektivt å skrive ett brev i uken til WHO enn å drive produktboikott, eventuelt å gi penger til uavhengige pressgrupper som jobber for å dokumentere eventuelle overtredelser.
|
![]() |
|
|