Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å sitte på dopapir

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Papir på toalettsetet på offentlig toalett?
Ja, prøver å dandere som best jeg kan 50 22,94%
Jeg står i hockey 25 11,47%
Jeg holder ikke på med sånt tull 135 61,93%
Annet 8 3,67%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-10, 08:12   #121
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sitte på dopapir

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

(...)men bruker papirhåndkle eller ermet på genseren til å åpne alle dører ut fra toalettet med etter at jeg har vasket hendene.

Selv om jeg legger papir på ringen gjør jeg det du beskriver også. I tillegg passer jeg på at papiret jeg har plassert rumpen min på havner oppi doskåla og ikke utenfor når jeg trekker i snoren. Og jeg gir som sagt bæng i bakterier, jeg vil bare ikke sitte på samme ring som mange ufyselige mennesker (for de finnes, jeg innser nemlig at ikke alle er like renslige som meg) har sittet på.

Heter det virkelig sittet?

Gammel 02-02-10, 08:34   #122
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det har jeg aldri gjort, og det er hvertfall ikke noe jeg vil lære ungene mine så de blir stressa over fremmede toaletter.

Gammel 02-02-10, 09:01   #123
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Heter det virkelig sittet?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:16   #124
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nei, sånt driver jeg ikke med. Jeg tørker av setet med litt papir om det er flekker eller lignende på det, ellers gjør jeg ingenting.

Gammel 02-02-10, 09:25   #125
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jo, nettopp! Det var derfor det var litt morsomt. Litt vanskelig å tisse med den der over ringen. Det går vel, men kanskje ikke så hygienisk, og slett ikke morsomt for nestemann.

Det er nok for å tvinge menn til å ta opp doringen før de tisser.

Gammel 02-02-10, 09:32   #126
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sitter ALLTID på papir.

Men du, TA på doringen? Jeg berører da aldri den selv om jeg setter på papir.

Jeg tar på papir hjemme også, fordi jeg da syns doringen er bedre å sitte på. Ellers er den kaaaald! På hytta MÅ jeg ha papir, ellers fryser jeg av meg låra. Og offentlig bruker jeg det alltid selvsagt!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:33   #127
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, dette driver jeg ikke med. Har forsøkt, men for noe styr.

Men nå er jeg svært sjelden på do på offentlige steder. Har jeg mulighet, så tørker jeg heller av doringen før jeg setter meg, med vann og papir og det er tilgang på vask i nærheten selvsagt. Ofte må man jo ut døra for å få tilgang til vask.

Og om doen er skikkelig skitten, full av bæsj / tiss, så går jeg bare ikke på do der og da. Jeg klarer fint å holde meg noen timer.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:43   #128
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Lurer på om papiret virkelig stopper bakterier, jeg.

Overhodet ikke :har-gjort-forsøk-på-lab'en:

Gammel 02-02-10, 10:12   #129
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På mange offentlige doer nå har de fått sånn antibac inne på doen. Det har jeg veldig sansen for.

Har de ikke antibac og doen ser skitten og ekkel ut, bruker jeg papir.

Gammel 02-02-10, 10:13   #130
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Sløsing med papir, helt irrasjonell frykt/vemmelse?

Næsj, det er jo bare et problem når det stresser små tissetrengte jenter, så de ender opp med å tisse på buksa si, mens de prøver å få til noe som er helt meningsløst.

Har du ingen irrasjonell frykt eller vemmelse for noen ting, Mim? Det har vel de fleste.
Jeg legger papir på offentlige doer og det er ikke fordi jeg tror at bakteriene kryper inn gjennom lårene mine, men jeg synes ikke det er noe stas å dele dosete med all verden. Litt udelikat.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 10:36   #131
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har selvsagt bare høyst rasjonell frykt og avsky for ting. Noe annet skulle tatt seg ut. Min redsel for edderkopper og tannleger er selvsagt helt fornuftig.

Gammel 02-02-10, 10:39   #132
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min høydeskrekk er også helt rasjonell. Det er åpenbart livsfarlig med store høyder. Faller man ned fra en bro så slår man seg faktisk i hjel. Da er det mye bedre å gå midt i veien, langt fra kanten.

Gammel 02-02-10, 10:42   #133
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri papir på ringen. Hvis det er noen dråper der tørker jeg det av med papir.
Forsøker så godt jeg kan å ikke overføre noen andre redsler til barna enn biler og fremmede hunder, samt å stikke av i fornøyelsesparker.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 10:46   #134
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det har jeg ikke. Vel, om doen ser ufyselig ut så kan det kanskje hende jeg gjør det. Men som regel sitter jeg rett på.

Gammel 02-02-10, 10:47   #135
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke enig i at man overfører en redsel! Har lært barna dette på samme måte som at de må vaske hender. Barna gjør kun dette på offentlige toalett. De har et ellers sunt forhold til møkk, og lukker ikke opp dører med genseren akkurat. Det er mulig det bare er tull med papir, for møter vi på skikkelig møkkete doer, så går vi heller et annet sted.

Gammel 02-02-10, 11:26   #136
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å få en fireåring til å forsøke å balansere papir oppå doringen, når fokuset bør ligge på å få tisset uten å tisse på seg eller klærne ellre gulvet, er det en meget unødvendig ting. Jeg mener også helt oppriktig at det skaper unødig frykt for bakterier, det er jo MYE MER bakterier andre steder enn på doringen. Jeg vil anta at såpedispenseren, dørhåndtaket, mobiltelefonen og fjernkontrollen har flere bakterier enn toalettsetet.

Gammel 02-02-10, 12:00   #137
Nå også i farger

Standard

Nå pleier ikke min 5-åring å tisse på buksa, selv om hun har papir på doen, så det er for meg en totalt ukjent problemstilling.

Sist redigert av Avatar : 02-02-10 kl 12:02. Årsak: Min datter er visst 5 hun, ikke 4. :sparke:
Gammel 02-02-10, 12:28   #138
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lærte også dette av min mor som barn. Nå kan jeg ikke se poenget og sitter på do som om jeg var hjemme. Det er lårene mine som kommer borti doringen, og det er jo ikke der jeg lettest opptar smitte.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 12:33   #139
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For ordens skyld, jeg lærer ikke barna mine til å dandere papir på offentlige toaletter, men jeg lærer de å ikke ta i kranen etter at de har vasket hendene osv.

Gammel 02-02-10, 12:48   #140
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde papir på ringen i yngre år inntil jeg fant ut at det hadde lite for seg. Men passer på hvor jeg tar med henda etter at de er vasket. Det aller beste hadde for øvrig vært å ha sitte-på-huk-doer - mye rensligere og mye bedre for magen.

Emneord
hysteri, papirifisere, papirifisering

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.