|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?
...på bedringens vei? Sist redigert av Brutus_ : 05-02-10 kl 21:15. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?Personlig bryr jeg meg lite om klær og opplever mer at dette med rosa prinsessekjoler er mer resultatet av kjønnsroller enn at det er kjolene i seg selv som former kjønnsrollene. Jeg satser på at min og mannens holdning vil gjøre at barna våre blir likestilte. Jeg liker forøvrig samme egenskaper hos begge kjønn. Jeg vil feks gjerne være venner med folk som er lojale uansett kjønn.
Tror jeg og du må ta et oppgjør på traktorforumet, rine. Velkommen inn: http://bygda.traktor.no/forum/topics...skal-eg-kjoepe
Nå la akkurat Pelen ut en tråd om at hun og mannen likte forskjellige BH-er så FP er virkelig plassen for likestilling.
Næsj, alle kan gjøre det.
|
|
|
#3 |
|
![]() ![]() ![]() |
Poenget mitt er vel at man tar denne debatten og VET at man kun diskuterer en del av befolkningen. Hvis folk vil ta opp kjønnstematikk som denne må man ta inn over seg problemstillinger som favner alle grupper i samfunnet. Det virker absurd når man i dag kjempe for å ha "den lille" forskjellen, androgynitet og kjønnsnøytralitet har aldri stått sterkere. Samtidig vil man ha mer av dette i en gruppe, og er paralelt fanebærere for tildekking av hår blant andre grupper. Ingen stiller seg subjektiv til sosialisering av f.eks muslimske barn. Da tenker jeg at man kan la være å bekymre seg over rosa kjoler og pistoler og. For samfunnsmessig innebærer disse små bagatellene ekstremt lite i forhold til den store potensielle gevinsten man kan få vet å ta en viss kontroll med den ikke vestlige soslialiseringen, som i dag foregår på heltid bak gardinene i det private.
|
|
|
#4 |
|
![]() ![]() ![]() |
Islamhets heter det faktisk, når man prøver å inkludere...så ikke den komme
|
|
|
#5 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat det er jeg fullstendig klar over. Men det var vel strengt tatt ikke poenget. Poenget var det prinsipielle i om det er greit å først søke opp informasjon om en brukers aktivitet (selektivt), for så å bruke det i en diskusjon. Eller "diskusjon".
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Jeg er på langt vei enig med deg. Det virker absurd at de samme folkene som reagerer på rosa prinsessekjoler fordi "det er ødeleggende for likestillingen" og snakker masse om ubevisste signaler etc samtidig kjemper for at kvinner skal få gå i burka. (Nå håper jo jeg at de som kjemper for at kvinner skal få gå i burka gjør det for at kvinnene skal få ta del i livet utenfor hjemmene og ikke fordi at de "bør få lov å velge selv" - noe som er et helt absurd argument mot en rotfestet kultur. Det er like bra som å si "at hvis en kvinne får bank hos mannen kan hun jo bare gå fra ham! Hvorfor blir disse teite kvinnene hos en mann som denger dem?")
Jeg regnet med at det var poenget siden du benevnet henne spesifikt som moderator.
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Veldig enig i dette. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Nå har jeg ikke imot prinsessekjoler så lenge det ikke hindrer jentene i å ha aktiv lek. Men jeg er veldig for at man ikke skal legge sterke føringer på kjønnsrollemønster i tidlig alder.
|
|
|
#9 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Nå er jo jeg noe over gjennomsnittet interessert i barnetøy, men jeg har ingen problemer med å finne smale guttebukser eller baggy jentebukser. Eller unisex smale/baggy bukser.
|
|
|
#10 |
|
Hertuginne
|
Mens min klesshopping de siste årene stort sett har begrenset seg til et raid på Oslo City (jobber like ved) når behovet blir påtrengende nok.
|
|
|
#11 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Har du prøvd Slim jeans fra Polarn o Pyret? Det er de eneste jeg har funnet som sitter pent på min tynne gutt, de har justerbart liv også.
|
|
|
#13 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Molo og MiniATure har mange smale modeller. Moonkids, MiniRodini og PO.P. også. Har også kjøpt noen på Lindex, men det er ei stund sia.
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Jeg sitter sånn når jeg leser Ulvhedinas innlegg:
|
|
|
#17 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Håper du har lest alle innleggene mine, ikke noen få utvalgte.
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Eh, nå siterte du meg på en litt spesiell måte synes jeg. De siterte setningene kom ikke etter hverandre i mitt innlegg, og har ingenting med hverandre å gjøre. Jeg har lest innleggene dine, er det så utenkelig at noen kan være uenig med deg altså? Hvor har jeg påstått at noen har påstått noe som helst, jeg sier bare at jeg nekter å tro at jenter ønsker seg prinsessekjoler kun i form av sitt kjønn.
Mitt forslag er ingen deling i det hele tatt, iallefall fram til det er behov for ulik form på klærne.
|
|
|
#19 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
|
|
|
#20 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?Ja, jeg syns det er praktisk å dele opp klesavdelinger i kjønn.
|
![]() |
|
|