|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?I jobbsammenheng hender det at enkelte kunder tviler på mine kunnskaper på bakgrunn av kjønn og alder, som oftest prater jeg dem i senk - eller så påpeker jeg hva som er mitt fag, og at ingen er eksperter på alt.
|
|
|
#122 |
|
Pauset
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg er så blond at jeg ikke legger merke til det om noen møter meg med fordommer. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Ikke så ofte nå lenger, men som ung kvinnelig it-tekniker var det mange som ikke helt trodde på at jeg kunne fikse en pc, gitt. Og jeg har støtt på nok av folk som vil snakke med noen som vet hva de driver med/kan dette vanskelige greiene her/blablabla.
|
|
|
#124 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?
Tro meg, jeg har klikket med store bokstaver, men jeg føler det finnes bedre måter å bruke den energien på. Og noen av de som ikke skjønner har vi bare måtte slutte være sammen med. Så er det jo noen som man ikke kommer seg så lett unna og der prøver jeg tenke *uvitende,uvitende,uvitende* og puste med magen. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Skal vi se; jeg har en 6 år lang universitetsutdannelse men jobber med noe som ikke er relatert til den i det hele tatt. Det er visst fryktelig rart ifølge enkelte, og jeg har bevisst sluttet å fortelle at jeg faktisk har denne utdannelsen. Jeg oppdaget nemlig at folk begynte å forholde seg til meg på en annen måte enn de gjorde før de hørte hva jeg har hovedfag i. Man er visstnok litt sånn dum hvis man ikke "bruker utdannelsen sin". |
|
|
|
|
|
#126 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ah, jeg ser det nå.
|
|
|
#127 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg har erfaring med en del fordommer siden min familie ikke er helt A4, men når jeg tenker etter så har det ikke vært så plagsomt mye av det i det siste. Verre er det i grunnen når fordommene rammer barna. Da blir jeg arg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg får kommentarer om at jeg må være Smith eller noe slikt siden jeg skal ha nr. 4. At alle barna er med samme mann er visst også noe som er veldig snodig. Jeg pleier å svare at han som er i magen nå er et ekte kjærlighetsbarn.
|
|
|
#129 |
|
padawan
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Har vel egentlig bare slitt med 2 fordommer, ihvertfall som har satt spor.
|
|
|
#130 |
|
Yes, we can!!
|
Å, gud bedre.
|
|
|
#131 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
#132 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?A&A:
|
|
|
|
#133 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?De største fordommene jeg møter er i forbindelse med at jeg studerer "enda"
|
|
|
#134 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
Det å lure på om man vil ha fler barn i seg selv er nok ikke en fordom, men jeg opplever fordommer som at jeg er egoistisk som ikke vil skaffe søsken til min datter, eller at alle enebarn blir bortskjemte eller ensomme.
|
|
|
#135 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Hmmmm, de fordommene jeg har møtt tror jeg faktisk jeg har møtt på her inne
|
|
|
#136 |
|
Helt konge
|
Jeg tenker stikk motsatt av deg. Jeg er veldig overvektig selv, men jeg tar det som en selvfølge at folk forholder seg til meg på en ordentlig måte og at de ut over det ikke tenker noe spesielt om meg. Når det gjelder de som kjenner meg går jeg ut i fra at de synes jeg er en ok dame. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det kan jo være som jeg skrev i innlegget mitt tidligere, at en del fordommer og antagelser ligger hos én selv. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Helt konge
|
Det betviler jeg ikke. Samtidig er det jo lett å se ut fra undersøkelser at der finnes en god del fordommer blant folk bla. overfor overvektige. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Ja det vet jeg, men jeg tenkte mer generelt i forhold til tråden. En del fordommer er kanskje ting folk tror andre tenker. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Fordommer mot overvekt, den har jeg kjent på kroppen ja.
|
|
![]() |
|
|