|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?
Den motbøren jeg har møtt i nerdemiljøene har vært fra de unge og fremadstormende. De var ikke så begeistra for konkurranse, ihvertfall ikke siden mange stipender blir forfordelt unge kvinner. Gammelkara var overlykkelige for å få prate fag til ei ungjente.
|
|
|
#2 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?I jobbsammenheng hender det at enkelte kunder tviler på mine kunnskaper på bakgrunn av kjønn og alder, som oftest prater jeg dem i senk - eller så påpeker jeg hva som er mitt fag, og at ingen er eksperter på alt.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg er så blond at jeg ikke legger merke til det om noen møter meg med fordommer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Ikke så ofte nå lenger, men som ung kvinnelig it-tekniker var det mange som ikke helt trodde på at jeg kunne fikse en pc, gitt. Og jeg har støtt på nok av folk som vil snakke med noen som vet hva de driver med/kan dette vanskelige greiene her/blablabla.
|
|
|
#5 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg har erfaring med en del fordommer siden min familie ikke er helt A4, men når jeg tenker etter så har det ikke vært så plagsomt mye av det i det siste. Verre er det i grunnen når fordommene rammer barna. Da blir jeg arg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg får kommentarer om at jeg må være Smith eller noe slikt siden jeg skal ha nr. 4. At alle barna er med samme mann er visst også noe som er veldig snodig. Jeg pleier å svare at han som er i magen nå er et ekte kjærlighetsbarn.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Å, gud bedre.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
#9 |
|
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Har vel egentlig bare slitt med 2 fordommer, ihvertfall som har satt spor.
|
|
|
#10 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?A&A:
|
|
|
|
#11 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Fordommer mot overvekt, den har jeg kjent på kroppen ja.
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Jeg har noen i slekta som er sånn. Jeg er som luft når jeg er tjukk, men plutselig veldig interessant når jeg er inne i slankere perioder.
|
|
|
#13 |
|
Wooohhoooooo
|
|
|
|
#14 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det mulig?
|
|
|
#15 |
|
Wooohhoooooo
Det er mulig.
|
|
|
|
#16 |
|
weird
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Fordommer utløser fordommer også, tror jeg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg kjenner jeg er litt stolt over Norges mattenerder.
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Min erfaring er også at nerder er relativt fordomsfri på ting som det er vanlig å ha fordommer mot. At de er opptatt av kompetanse (og absolutt kan ha sin andel av fordommer mot folk som ikke har eller har respekt for deres type kompetanse), og i stor grad synes ting som alder, kjønn, utseende og denslags er ganske irrelevant. (Og så pleier mannlige nerder å synes det er hyggelig med jenter som faktisk er interessert i å jobbe/snakke med dem, og pleier hverken å hersketeknikke dem eller å nedvurdere dem på grunn av hvordan de ser ut.)
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Er det virkelig så ille, altså? Har folk så store fordommer overfor overvektige?
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Jeg må si at jeg føler at folk for det meste oppfører seg ok, og at jeg sjelden har opplevd å måtte forholde meg til de fordommene folk ev. måtte ha mot overvektige. Men de gangene det har skjedd, har det vært veldig tydelig.
|
![]() |
|
|