|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Knis.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Men altså. Hvordan finner jeg ut hvor mye en sånn hekk skal koste meg forsjempel? Hva koster en klatrehortensia? Eller en 007-plante? |
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Aner ikke hva de koster. Det kommer helt an på størrelsen ved kjøp. Jeg aner ikke hvor fort de vokser. Vi har noen som ikke har noe jord whatsoever, og de har nesten ikke rørt seg på snart 5 år. Dessuten står de i direkte sollys, jeg tror de liker bedre litt skygge. Men vær tålmodig. Hos mine foreldre dekker klatrehortensiaen en hel paviljong i hagen, og den trenger ikke noe som helst stell.
|
|
|
#6 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Ja, dere andre også. Kan vi få se bilder, nå blomstrer vel litt av hvert i hagene rundt om kring? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Trøtt
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Trenger forresten et blomstertips: tenkte å sette en krukke på trappa. Den er østvendt, så det er sol der om morgenen men det er skygge fra ca 11, så ikke så mye sol med andre ord. Hvilke blomster egner seg godt i krukker i skyggen?
|
|
|
#10 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?
Hosta er grønt og vakkert, og gjør seg fintfint i krukker på trappa.
|
|
|
|
#11 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Det er veldig få sommerblomster som klarer seg i mye skygge, stemor er vel unntaket, og muligens Pelargonia, men det vil muligens gå ut over blomstringen på de fleste. Utvalget blir større om du går for stauder. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Trøtt
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Vi har stemor i en blomsterkasse på skyggesiden nå, og den klarer seg fin-fint. Men stauder, kan man ha stauder i krukker? hvordan oppbevares de i såfall om vinteren? Hvilke stauder tenker du på?
|
|
|
#13 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Oi, hvordan kan jeg ikke ha sett denne tråden før?! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Jeg har hatt stauder i krukker i årevis. Noen overlever uten videre mikkmakk. De fleste setter pris på et lunt sted - kanskje i en utebod eller en garasje. Når våren begynner å nærme seg tar man krukkene frem, og da er det kjempemorsomt å se at de spirer og gror. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Hæ, hvorfor har jeg svart i denne tråden?
|
|
|
#16 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Bilder, ja. Dette er fra i fjor, men det ser noenlunde likt ut i år også.
|
|
|
#17 |
|
Trøtt
|
|
|
|
#18 |
|
Travelt opptatt
|
Takk! Det var egentlig en ganske fin fotosession, de sloss bare 80% av tiden.
|
![]() |
|
|