Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal du ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 13:23   #121
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Det skal vi også ha i dag Gleder meg- det er noe av det beste jeg vet

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kyllingsalat

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 13:49   #122
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Mannen har spurt så pent om jeg ikke kan lage ostesufle (er det lov å skrive det slik?) så det skal vi ha i dag. Det er faktisk noe som alle tre ungene er veldig glad i. Hvitløksbrødet er i ovnen nå, og mannen setter brøddeig, så jeg kan enda kose meg litt her inne

Serverer sufle'en med ferskt brød/loff og en salat (etter prinsippet; man tager vad man haver). Når vi spiser sufle til kvelds har vi rødvin til, men i dag blir det Pepsi max og vann.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 14:02   #123
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Fårikål

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 14:12   #124
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

I dag skal vi ha råsa pannekaker.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 14:20   #125
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av muskat, her.

I dag skal vi ha råsa pannekaker.

Det må du utdype!!!

Gammel 24-09-06, 14:33   #126
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Det må du utdype!!!

Cacas-farger kan brukes til så mye mer enn kakebaking, jeg nevner i fleng:
pannekaker, hvitsaus, grøt, potetmos, vafler osv. osv. Idag fikk snuppa velge farge, og de blir rosa og fine.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 14:38   #127
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Hehe!!!

Kjedelige som vi er, så har det aldri falt oss inn å bruke dem til annet enn baking.
En ny verden har åpnet seg

Gammel 24-09-06, 14:43   #128
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde fårikål i går og skal ha rester i dag Jeg laget lammekjøttboller (lammekjøttdeig, melk, griljermel, masse frisk rosmarin, salt og pepper) kokt i buljong og har disse oppi så det blir nok kjøtt. Gleder meg

kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 15:03   #129
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha sosekjøtt. Bergensk høstklassiker.

Flatbiff, skåret i biter og brunet kraftig i smør. Jevnet med mel og vann til en ganske kraftig saus og så får det stå og putre. Tilsetter oppskårete gulerøtter litt før det skal spises og serverer med poteter.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 15:07   #130
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal ha lammefrikasse Det er jo bare så godt!

Rååååsa pannekaker høres jo bare helt fantastisk ut! Jeg husker at blå vaniljeis var en stor hit når jeg jobbet på isbar i min ungdom Fargen på maten er virkelig undervurdert.

Gammel 24-09-06, 15:08   #131
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

jeg skal vist ha elgsteik. Hihi. Hos svigers.
Ala rostbiff, eller hva det nå heter. Sånn som er stekt hele natten

Mann er på ettermiddagskift og turbo har vært hos svigers fra i går.

Gammel 24-09-06, 15:09   #132
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi skal ha sosekjøtt. Bergensk høstklassiker.

Flatbiff, skåret i biter og brunet kraftig i smør. Jevnet med mel og vann til en ganske kraftig saus og så får det stå og putre. Tilsetter oppskårete gulerøtter litt før det skal spises og serverer med poteter.

Åh - det er det lenge siden vi har hatt.
Fantastisk godt (furter litt over svinekotelettene i ovnen)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 15:17   #133
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reinsdyrstek

...hos min mor!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:40   #134
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

I dag skal jeg lage pizza.

Gammel 24-09-06, 17:04   #135
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag gikk vi ut og spiste sushi. De på restauranten ble veldig imponert over snuppa, som elsker sushi. Hun tok de størte bitene med rå fisk og smattet fornøyd mens hun mumlet: "denne her er god, og denne er enda godere...". Hun spiste nesten like fort som mammaen, og det sier litt. Etterpå gikk vi forbi helsekosten og gjett hvem som kjente igjen tranflaska i vinduet? "Se! Der er det tran!" Sagt med innlevelse og engasjement... Jeg digger den jenta.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:10   #136
Justme
Passiv

Standard

Muskat så smart triks !! *notere bak øret *

Idag skal vi spise fårikål . (Nesten ferdig nå )

Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:56   #137
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi har spist fårikål nå og funnet ut at det holder med en gang i året.

Er for mektig og fet mat.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:57   #138
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Reinsdyrstek

...hos min mor!

Det er desidert en av mine favorittmiddager.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:59   #139
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

I dag hadde vi (jeg og mine søte små, mannen er på sjøen) stekt kyllingfilet og salat med dressing oppi pitabrød.

Enkelt, raskt å lage og kjempegodt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:55   #140
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

i morra blir det laks,poteter og rømme med grønnsaker til.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.