Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Streiken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 19:48   #121
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Streiken

Hmm, hvorfor streiker vi igjen?

Tilbake til noe som ble skrevet tidligere, det er meldt plassoppsigelse for alle medlemmer, så uttakene kommer fortsatt med 4 dagers varsel.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 21:07   #122
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Siste storstreik i kommunal sektor var vel i 1988. Ja, og så streiket renholderne i 1992 - det husker jeg godt, for det var første våren min som student i Trondheim og guri, som vi lengtet etter å få tømt søpla.

Jepp. Og den gang var det en tre ukers politisk streik i februar. Jeg var russ det året så det husker jeg meget godt. Den gangen så skulle vi ha fire skriftlige eksamener og en muntlig. Det endte med to skriftlige og null muntlig for min del.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 21:13   #123
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker godt at det var streik i 1986, da var jeg ferdig med ungdomskolen og vi fikk ikke rettet skriftlig eksamen, og kom heller ikke opp i muntlig.

Gammel 08-06-10, 21:16   #124
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det var visst streik både i 86 og 88 fortalte en med-streikevakt i dag. 86-streiken husker ikke jeg fordi jeg ikke var i "eksamensalder", og i tillegg tror jeg ikke den berørte byen min.

Forøvrig blir det mekling fra i morgen kl 8 i følge meklingsmannen, så da er det tidligst vanlig skole- og barnehagedrift fra torsdag - hvis de blir enige ila onsdag.

Gammel 08-06-10, 21:28   #125
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp. Det stemmer med 1986. Jeg var "rammet" da også.

For øvrig har UNIO varslet om nye uttak fra mandag av, dvs hvor blir offisielt først i morgen. http://www.unio.no/kunder/unio/cms.n...25773C005295B7

I tillegg har riksmeklingsmannen innkalt til meklingsmøte i morgen kl.08.00. http://www.unio.no/kunder/unio/cms.n...25773C0061A3FE

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 21:47   #126
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle forhandlingssammenslutningene har varslet nye uttak fra mandag, og som en eller annen sa lenger oppe: det er meldt plassoppsigelse på samtlige medlemmer i sektoren fra byrjan av, så da blir det bare 4 dagers varsel.
Visstnok tar de ut 2-3 nye kommuner i hvert fylke, med unntak av Akershus. Og da kan man regne med at de tar ut store kommuner, evt. kommuner i tilknytning til store byer som allerede er tatt.

Gammel 08-06-10, 22:17   #127
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Då håpar eg at min kommune er smålåten nok, sjølv om vi grensar til Bergen.... Her i Hordaland blir det kanskje Os og Fjell da. Eller Askøy?

So be it. Ser ut til at eg blir utan kollegaer ei god stund til. Og det er faktisk utfordrande nok. Har ein overordna som gjerne vil eg skal ta oppgaver som eg normalt ikkje ville ha gjort. Måtte gi klar beskjed om at desse oppgåvene gjorde eg ikkje -for det ville vere å undergrave streiken. HAN derimot, han kan ta oppgåvene, sidan han er overordna (men det vil han jo ikkje )

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:23   #128
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Er det mange kommunar som ikkje blir råka av streiken? Eg registrerer at Oslo går klar, og eg lurer på kvifor. Eg trudde det var mest hensiktsmessig å streike der det svir mest.

Gammel 08-06-10, 22:26   #129
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var noko med at Oslo er.. eh.. eige tariffområde, var det det? Dei er liksom ikkje med i dette gode selskapet.

Gammel 08-06-10, 22:27   #130
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Er det mange kommunar som ikkje blir råka av streiken? Eg registrerer at Oslo går klar, og eg lurer på kvifor. Eg trudde det var mest hensiktsmessig å streike der det svir mest.

Oslo ble enige, de er ikke med i KS sine forhandlinger.

Gammel 09-06-10, 12:26   #131
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dere som har litt peiling- tror dere streiken blir avblåst til i morra ??

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 12:27   #132
Siritk

Siritk sin avatar

Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For akademikerne og YS tror jeg det. Fagforbundet og UNIO er jeg usikker på. Jeg må innrømme at jeg er veldig spent nå.

Gammel 09-06-10, 12:31   #133
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med Siritk.

Gammel 09-06-10, 12:36   #134
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Då håpar eg at min kommune er smålåten nok, sjølv om vi grensar til Bergen.... Her i Hordaland blir det kanskje Os og Fjell da. Eller Askøy?

Askøy og Os er vel allerede tatt ut (Os er jeg litt usikker på), så da gjenstår nok Fjell f.eks. Det hadde passet fint om de tok ut Fjell, for da kunne min mor passet Knotten.

Oslo er som nevnt eget tariffområdet. De er ikke medlem av KS, og det er både på godt og vondt. Bergen har lenge hatt ønske om å gjøre som Oslo og bli eget tariffområde. Så langt har det vært mest prat.

Fagforbundet og YS har vel såpasse likelydene krav at streiker en så streiker begge. UNIO vet man aldri med, og Akademikerne er vel strengt tatt ikke så glade i streike.

Vi får sjå; neste pressekonferanse fra meklingsmannen skal være 12.30, tror jeg?

Gammel 09-06-10, 12:37   #135
Siritk

Siritk sin avatar

Standard

Jeg lurer også fælt på om UNIO faktisk kommer til å godta 7000 til en 3-åring mot over 20000 til en lektor til tross for at lektorhevinga er pga tidligere feil. Vil tro det kan gi grobunn til økt misnøye i et allerede smått misfornøyd miljø.

Jo, ikke bare Fagforbundet, men alle LO-kommune-forbund er jeg usikker på, rett skal være rett.

Gammel 09-06-10, 12:38   #136
Siritk

Siritk sin avatar

Standard

Lille Ru: YS er litt annerledes enn LO på en del områder. Snakket nettopp med mamma (HTV i YS-systemet) og de har fått signaler på at det er sjanse for at de kommer til å godta tilbudet. Mer usikker på LO.

Gammel 09-06-10, 14:29   #137
Siritk

Siritk sin avatar

Standard

Det påstås nå at streiken er over, pressekonferanse 1400.

Gammel 09-06-10, 14:53   #138
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Lille Ru: YS er litt annerledes enn LO på en del områder.

Neisj, de er ikke så ulike når alt kommer til alt.
Det er f.eks. bare de som har de virkelige lavtlønte.
Jeg mente LO når jeg skrev Fagforbundet. (Det er nå uansett mest Fagforbundet i LO, da. )

Vi får vente på meklingsmannen kl 14.

Gammel 09-06-10, 14:54   #139
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Ingenting er avgjort enda.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 15:00   #140
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

UNIO vet man aldri med, og Akademikerne er vel strengt tatt ikke så glade i streike.

Der sa du det. Eg er i eit fagmiljø der alle er tilknytta UNIO, bortsett fra særingen meg da, som er akademiker. Derfor sit eg aleine i korridoren for tida Flittige vesle meg liksom.

Blir spennande nå da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.