Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 09:48   #121
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Frost ligger faktisk på hold hos meg også, når jeg tenker meg om …

Prosessen synes jeg ærlig talt var en kjempegod bok. Det er mange mange år siden jeg leste den, men stemningen henger fremdeles i. Den totale paranoide maktesløsheten mot et ugjennomtrengelig byråkrati – strålende. :grøss:

Ja, det var ikke vanskelig å se at boken var strålende. Den følelsen du beskriver tar jo tak i deg nesten fra første side.

Det var det jeg ikke orket.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:58   #122
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.090
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Får vel tyn for dette, men "Halvbroren" har jeg prøvd meg på 2 ganger og kommer meg bare ikke gjennom. ....
også jeg som er så glad i Lars S.C. ????

Og "Wonderboy" av en eller annen . *Skrekk-og-gru*

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:34   #123
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Får vel tyn for dette, men "Halvbroren" har jeg prøvd meg på 2 ganger og kommer meg bare ikke gjennom. ....
også jeg som er så glad i Lars S.C. ????

Og "Wonderboy" av en eller annen . *Skrekk-og-gru*

Jeg kom meg gjennom "Halvbroren", men det var pga viljestyrke, ikke noe annet. Men jeg brukte veeeeldig lang tid på den.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 08:04   #124
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg kom meg gjennom "Halvbroren", men det var pga viljestyrke, ikke noe annet. Men jeg brukte veeeeldig lang tid på den.

Samme her. Har stor forståelse for de som ikke gadd å tvinge seg gjennom hele.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 09:15   #125
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Jeg tror jeg har begynt 6-7 ganger på Stolthet og fordom. Gud sååå kjedelig.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 09:31   #126
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg tror jeg har begynt 6-7 ganger på Stolthet og fordom. Gud sååå kjedelig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 09:35   #127
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

(…) Stolthet og fordom. Gud sååå kjedelig.

La meg være den første til å protestere.

Sofies Verden var vel den siste boken jeg la fra meg uten å være ferdig.
Jeg gjorde dessverre ikke det samme med L.

Ben "Is it Match Your Avatar Week?" Murphy


Sist redigert av Benmurphy : 23-10-06 kl 09:36. Årsak: Legge til denne kommentaren: Så ble jeg ikke først likevel da.
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 10:10   #128
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Jeg har akkurat lagt fra meg The Crimson Petal and the White. Jadd, bestselger og alt...orket ikke mer etter 120 sider. En smule gammeldags (og tungvind) engelsk, samt at diverse beskrivelser i boken rett og slett ble litt for mye av det gode. Hadde jeg likt boken så hadde jeg med glede tynet meg gjennom engelsken, men gidder jo ikke det når jeg i grunn ikke liker den. (Og den er på over 800 sider, så det er aaaaaltfor mye å pine seg gjennom )

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 11:13   #129
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Helt sant.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:23   #130
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg tror jeg har begynt 6-7 ganger på Stolthet og fordom. Gud sååå kjedelig.

Jeg tror du primer jeg jente!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:26   #131
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror du primer jeg jente!

Primer? Hva i all verden er det?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:41   #132
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Primer? Hva i all verden er det?

Muligens et lokalt uttrykk siden du spør. Det har jeg ikke tenkt over før. Det betyr noe sånt som at du er spenna gæren. (Hvordan skriver man det da?)

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:54   #133
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Muligens et lokalt uttrykk siden du spør. Det har jeg ikke tenkt over før. Det betyr noe sånt som at du er spenna gæren. (Hvordan skriver man det da?)



Skjønner! Hehe.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:42   #134
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Sofies Verden, måtte jeg legge fra meg. Alt for kjedelig! Samme med Bokhandleren, av Åsne Seierstad.

Jeg klarte å komme meg gjennom Prosessen med Kafka, men vet ikke helt hva jeg fikk ut av det.

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 14:21   #135
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Ulysses har jeg bare lest utdag av som pensum, og jeg har ingen planer om å lese hele boka.
Samme med Kafka. Jeg har lest en del noveller av ham (pensum det også) men ingen får meg til å lese en hel roman.


Jeg holder for øyeblikket på å slite meg gjennom Tore Renbergs Kompani Orheim. Jeg FATTER egentlig ikke hvorfor. Den fenger ikke, men det burde den. Miljøet han skildrer er mitt nærmiljø, det er her jeg bor! Jeg kjenner noen av personene (eller vet hvem er) som er skildret. (Noen av dem er ikke fiktive, selv om handlingen er det).

Jeg digget Mannen som elsket Yngve. Jeg fatter altså ikke hvorfor jeg ikke kommer meg gjennom denne boka. Det er et ork å ta den fram, og jeg leser i grunnen bare bøker som jeg ikke greier å løsrive meg fra.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 11:25   #136
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Jeg leste hele- men syntes ikke den var noe særlig...
Beatles var jo genial, men denne synes jeg bare var oppskrytt.

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Får vel tyn for dette, men "Halvbroren" har jeg prøvd meg på 2 ganger og kommer meg bare ikke gjennom. ....
også jeg som er så glad i Lars S.C. ????

Og "Wonderboy" av en eller annen . *Skrekk-og-gru*

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:24   #137
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg tror jeg har begynt 6-7 ganger på Stolthet og fordom. Gud sååå kjedelig.



Halvbroren likte jeg også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:34   #138
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Ja, Halvbroren hadde jeg ikke noe problemer med å fullføre. Den var bra!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:36   #139
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Til og med jeg likte halvbroren.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:37   #140
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Til og med jeg likte halvbroren.

Til og med du?

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no