|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg ser nå at jeg hekler ALTFOR stramt. Den blir jo pitteliten med riktig maskeantall. Vel, gårsdagens 20 cm må rekkes opp igjen.
|
|
|
|
#122 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDu kan gå opp en størrelse på nålen Tjorven, hvis du synes det er vanskelig å hekle løsere.
|
|
|
#123 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDet er så mye feil at det ikke hjelper med nål som er en størrelse tykkere, nei. Jeg skal kontrollmåle litt. Det er veldig fint og tøyelig, så det er godt mulig at jeg kan blokke isteden.
|
|
|
|
#124 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg må også blokke min.
|
|
|
#125 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong
|
|
|
#126 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDet manglet over 20 cm på rett bredde. Så jeg rekket opp de 20 cm jeg heklet i går, og er allerede godt i gang for annen gang. Nå mangler det bare 5 cm, og det kan jeg klare å blokke. Det går jammen MYE fortere når man hekler så løst.
|
|
|
|
#128 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongPå tegning helt nederst i oppskrift, der står målene (i cm).
|
|
|
#130 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg bedrev litt utagerende hekling før vi dro til London. Jeg tror det har noe av skylda for at dag to i ferien endte med at en muskelknute under hø.skulderblad holdt på å ødelegge hele ferien |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongTomt for garn - hadde bare 4 nøster. Har kommet til et par runder før 2. felling på bakstykket. Dette går unna! |
|
|
|
|
|
#134 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg feller arm nummer to. I dag begynner jeg på jobb, så da får vi håpe jeg har bittelitt ekstra energi i kveld allikevel. Hadde vært greit å få på den andre armen slik at det bare er dekoreringen som er igjen.
|
|
|
#137 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongSpoon. Kan du strikke, kan du hekle. Det er veldig enkelt.
|
|
|
#138 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg er ferdig med rygg og venstre forstykke, begynner på høyre forstykke i dag og regner med at jeg får unna i hvert fall en arm ila. plandagene på jobb torsdag og fredag. Dette er kjempegøy, selv om jeg tror jakken blir for liten til meg!
|
|
|
#140 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongGlitter: jeg stikker alltid nålen under to av trådene på luftmaskene på første rad og får aldri rar kant. |
|
|
|
![]() |
|
|