Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

OM Grandma’s coat - en heklealong

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-10, 10:07   #121
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Jeg ser nå at jeg hekler ALTFOR stramt. Den blir jo pitteliten med riktig maskeantall. Vel, gårsdagens 20 cm må rekkes opp igjen. Så får jeg være litt løsere i heklinga når jeg starter på nytt. Eller kanskje man bare kan blokke den når delene er ferdig? Det strikket meg en kåpe i fjor som ble altfor liten først, men som passet perfekt etter blokking.

Gammel 14-08-10, 10:10   #122
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Du kan gå opp en størrelse på nålen Tjorven, hvis du synes det er vanskelig å hekle løsere.

Gammel 14-08-10, 10:11   #123
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så mye feil at det ikke hjelper med nål som er en størrelse tykkere, nei. Jeg skal kontrollmåle litt. Det er veldig fint og tøyelig, så det er godt mulig at jeg kan blokke isteden.

Gammel 14-08-10, 10:14   #124
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må også blokke min. Bruker den tjukkeste nåla jeg fant i butikken, men ryggen er 7cm smalere enn den skulle vært i følge oppskrifta. Satser på at jeg klarer å blokke litt. Hvis ikke kommer det nok en olivengrønn jakke til salgs her inne ...

Gammel 14-08-10, 11:01   #125
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Men vi har samme problem flere av oss. Jeg hekler overhode ikke stramt, men mangler noen centimeter på målene allikevel, derfor gikk jeg opp en størrelse og havner midt imellom - og det passer meg perfekt.

Gammel 14-08-10, 11:08   #126
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Det manglet over 20 cm på rett bredde. Så jeg rekket opp de 20 cm jeg heklet i går, og er allerede godt i gang for annen gang. Nå mangler det bare 5 cm, og det kan jeg klare å blokke. Det går jammen MYE fortere når man hekler så løst.

Gammel 14-08-10, 15:19   #127
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor står bredden på bakstykket? :blind:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 15:33   #128
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

På tegning helt nederst i oppskrift, der står målene (i cm).

Gammel 14-08-10, 16:54   #129
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der ja! Min er et par cm for bred aller nederst, men de andre stemmer.

Gammel 15-08-10, 14:18   #130
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg bedrev litt utagerende hekling før vi dro til London. Jeg tror det har noe av skylda for at dag to i ferien endte med at en muskelknute under hø.skulderblad holdt på å ødelegge hele ferien

jeg vet rett og slett ikke om jeg tør hekle mer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:52   #131
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Så dumt, Obelix!

Jeg er i gang! Heklet 3 runder.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 00:37   #132
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Heklet opp 3 nøster allerede, og har bare heklet 22 cm på bakstykket. Dette krever MANGE nøster! Men det blir verdt det, da. Det blir jo så fiiiint!

Gammel 16-08-10, 01:33   #133
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Tomt for garn - hadde bare 4 nøster. Har kommet til et par runder før 2. felling på bakstykket. Dette går unna! Også blir det så LEKKERT! Viser ikke helt riktig farge her da, men:

Gammel 16-08-10, 08:34   #134
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg feller arm nummer to. I dag begynner jeg på jobb, så da får vi håpe jeg har bittelitt ekstra energi i kveld allikevel. Hadde vært greit å få på den andre armen slik at det bare er dekoreringen som er igjen.

Gammel 16-08-10, 10:17   #135
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:29   #136
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Imponert her også, og jeg kan ikke hekle!

Gammel 16-08-10, 10:35   #137
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spoon. Kan du strikke, kan du hekle. Det er veldig enkelt.
Jeg skal kjøpe garn idag, men sliter litt med fargevalg.

Gammel 16-08-10, 10:39   #138
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ferdig med rygg og venstre forstykke, begynner på høyre forstykke i dag og regner med at jeg får unna i hvert fall en arm ila. plandagene på jobb torsdag og fredag. Dette er kjempegøy, selv om jeg tror jakken blir for liten til meg! Har allerede fått inn "bestilling" på to til; først en til Frøkna - som er så stor for alderen at hun sikkert kan bruke str S med litt tilpassing - og en til ei venninne som tror hun skal kjøpe garnet selv, men det skal hun slippe så blir det 40-årsgave. Frøkna har allerede plukket ut en fin blåfarge til sin.

Må bare prøve å finne større heklenål til neste prosjekt.

Gammel 16-08-10, 10:41   #139
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Kan jeg bare spørre om hvordan dere starter? Mine stykker har fått en litt rar kant nederst, jeg lurer på om jeg gjør noe galt.

Gammel 16-08-10, 10:44   #140
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Glitter: jeg stikker alltid nålen under to av trådene på luftmaskene på første rad og får aldri rar kant.
Stikker du bare gjennom en tråd kanskje?

Skjønte du hva jeg mente?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.