|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen i
De prøvde jo det først. Det gikk ikke. Og faren står da frem i avisene og sier at det var han som kastet seg over dem - de heiv seg ikke over ham. |
![]() |
![]() |
#2 |
Populærkulturjunkie
|
Eh. Hæ? Fire mann står plutselig i stua di og en av dem truer deg med øks. Så er det hans feil som kaster seg over dem? Hva skulle han gjort? Ventet til han slo med øksa og så forsøkt og blokkere slaget? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
Det er sønnene hans som står der, Juste. Det er ikke fire fremmede menn. Det er hans egne sønner. |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
Fra Aftenposten: |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
Det er et veldig viktig og vanskelig spørsmål. Jeg har ikke noe umiddelbart svar på det - og jeg vil veldig gjerne se en saklig diskusjon om det spørsmålet - men vil bare peke på at det bør gå an å kritisere det noen gjør selv om man ikke nødvendigvis har et klart svar på hva som ville vært det optimale alternativet.
![]() |
#6 |
Helt konge
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iI en del familier ville det værst tenkelige vært det at sønnene som sto der med øks midt på natta, hos andre ville det være mer skremmende at det var fremmede. Hva slags relasjon far og sønner har i dette tilfellet vet jeg ikke, men det lover ikke godt at arvingene kommer med øks. Sist redigert av Heiko : 16-08-10 kl 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Det er jo et helt hus. Det kan jo umulig bli verdiløst i arvesammenheng bare fordi døra ikke er så tett lenger. |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iEllers: disse folka valgte å hente barna klokka to om natta. Det tyder på meg som om de ønsket å gjennomføre dette så stille og rolig som overhodet mulig. |
![]() |
![]() |
#9 |
Helt konge
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iDet er jo ikke gitt at det er faren som i denne saken er gærningen. Det kan jo være en Ko-Ko mor som burde ha vært fratatt omsorgen for lengst og en stakkars far som prøver og redde ungene fra elendigheten? Det hender det også, har jeg hørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
Det er en åpenbar mulighet. Og alle fars forsøk på å få omsorgen til seg, barnevernets bekymring for mors omsorgsevne og hva far ellers kan ha gjort for å sikre barna sine vil nok vise godt det poenget der. |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen i(er glad jeg bare skrev "klapp på skulderen" i sted, og holdt medaljene utenfor) ... |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iUansett hvem som er teit i den familien der så gjenstår problemet. |
![]() |
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
Ja, og det er både relevante og gode spørsmål til denne saken - og ut i fra hva som er presentert smilefjes. Mye av det andre som har kommet fram i tråden - not so much. Synes jeg. Svaret er så vidt jeg har skjønt: Man får ikke hjelp. Men skulle det ikke komme lovendringer i forhold til det å gripe inn i samværshjem?
![]() |
#14 |
Passiv
|
Mim og jeg forsøker jo. Men det er år frem i tid før det evt skjer noe på dette. Inntil da er samvær bostedsforelderens problem. Skjer det noe der så må man ordne opp selv. |
![]() |
![]() |
#15 |
Tøff
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iJeg synes det er ufattelig vond lesing. Uansett hvem som er Fæl og Slem. Det går utover uskyldige barn, og lovverket i dette såkalt siviliserte landet kan ikke beskytte dem i det hele tatt.
![]() |
#16 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iEnig med siste taler. Og synes også det er trist å diskutere denne saken sånn i fillebiter, uten å vite fakta. Disse to jentene er 13 og 14 år og leser sikkert aviser. Om det er direktelink fra avisen, så vil de også kunne lese dette. Uavhengig av om at det er moren eller faren som er psyk og farlig her, så burde de slippe at fremmede mennesker spekulerer seg i hel over deres liv.
![]() |
#17 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iKjøp vg papiravis idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nybegynner
![]() |
Sist redigert av eple3 : 17-08-10 kl 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen iTrådstarter imponerer med å trekke konklusjoner i åpningsinnlegget uten å ha alle fakta, og det før politiet selv har den fulle oversikt. Atpåtil sammenlignes det med andre saker. Makan til sladrekjerringmentalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
Jeg ser ingen konklusjoner i åpningsinnlegget, jeg. Kan du forklare litt nærmere hva du mener? |
![]() |
![]() |
|
|