|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Originala
|
Sv: Alkohol når du er alene med barna
Ok. Hvem var den første til å nevne bilkjøring i denne sammenhengen da? For det er jo det diskusjonen hovedsakelig har handlet om før også, er det ikke? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
"De"
|
Det var sikkert meg.
|
|
|
#3 |
|
i tåkeheimen
|
Jepp. Og jeg konkluderte sist med at jeg visst i noens øyne er en uskikket forelder siden jeg ikke har lappen, og at det bør være et absolutt krav med to biler per husstand, sånn at den forelderen som er hjemme med barna garantert har en bil til disposisjon.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg har ingen negative følelser rundt alkohol selv og synes heller det ikke er så big deal. Vi er veldig avslappet på det begge to. Ølet står i kjøleskapet og vi har vin i skapet. Og der står det godt egentlig. Vi drikker veldig lite i "hverdagen". Mannen kan ta seg en øl på kvelden, men jeg drikker veldig sjelden sånn utenom fest. Og ALDRI når jeg er alene. Det kommer jeg rett og slett ikke på. Det har hendt et par ganger at vi har spist middag med venner i stua og alkoholkonsumet har vært mer enn to glass vin, men da har junior alltid sovet søtt og alt har gått fint. Det er så utrolig sjelden det har skjedd så den sjansen tok jeg uten skrupler begge gangene. Jeg har aldri opplevd at han plutselig har skadet seg ut av ingenting på natta til nå, så det tenker jeg ikke på. Han våkner aldri heller om han ikke er syk. Fyll og barn hører ikke sammen, men folk reagerer utrolig forskjellig på alkohol. Jeg kjenner folk jeg heller ville skulle passe barnet mitt etter en halv flaske sprit enn andre jeg vet om etter en øl til maten....... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaHvor mye alkohol synes du det er greit å drikke dersom du er alene med ett eller flere barn?
|
|
|
#6 |
|
"De"
|
Ikke den eneste grunnen. Barn merker at foreldre er påvirket før man selv merker det. Mange barn synes dette er rart og kanskje ubehagelig.
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaVi har hatt noen runder med 113, og tråden har ikke blitt holdt. Jeg antar at det gjelder veiledning i akutte tilfeller hvor det må gis førstehjelp i påvente av ambulanse.
|
|
|
#9 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Alkohol når du er alene med barnaDu er bare alt for drøy Vimsen
|
|
|
#10 |
|
søt
Sv: Alkohol når du er alene med barnaAlle har vel sine erfaringer og meninger rundt alkohol. Jeg har vokst opp i et hjem med i mine øyne alt for mye alkohol. Det var sjelden eller aldri noen tenna-i-tapeten-fest hjemme, men det var alltid drikking fredag, lørdag, jul, nyttår, påske, sommerferie, bursdager, familieselskap, bryllup, dåp, campingturer osv osv. Og alltid mer enn de nevnte to glass.
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg kan glatt drikke ett glass vin eller to når jeg er alene med LilleVenn. Noe mer enn det kan jeg uansett ikke se for meg at jeg hadde drukket alene. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
trenger lading
|
Jeg er definitivt gal.
|
|
|
|
#13 |
|
Originala
|
Ja, det er jo slik at mange dessverre har fryktelig vonde erfaringer på grunn av foreldres alkoholbruk. Sånn sett er det ikke vanskelig å forstå at tema kan vekke sterke reaksjoner, slik andre tema kan virke inn på andre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Alkohol når du er alene med barnaEt par glass vin, et par øl.
|
|
|
#15 |
|
søt
Sv: Alkohol når du er alene med barnaGikk det bra, Svanen?
|
|
|
#16 |
|
trenger lading
|
Jo da, gikk bra, fikk mobildekning i høyden, fikk ringt 113 og hjelp av Røde kors å komme ned.
|
|
|
|
#19 |
|
I endring
|
Ser at denne kommentaren min ble litt feil når den havnet så langt etter der hvor jeg skrev at jeg har alkoholikere som foreldre.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaBåde jeg og mannen har vokst opp i miljøer uten alkoholproblemer. Jeg hadde ingen problemer med at mine foreldre drakk alkohol da jeg var barn. Jeg merket at de ble anderledes, men det var overhodet ikke ubehagelig, snarere tvert imot. Mannen min sier at han har det på samme måte.
|
|
![]() |
|
|