|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Originala
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barna
Å, de skal det, ja. Men de kom uansett veldig fort, da. Jeg lurte et øyeblikk på om hjernen spilte meg et puss eller om jeg holdt på å bli gal (jeg var fryktelig redd), men mannen forsikret meg om at jeg ikke hadde mistet tidsperspektivet og at de faktisk kom så fort som de kom. Men det hadde selvsagt med at det var en ambulanse i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
"De"
|
Hm. Interessant.
Nei, men jeg synes ikke du burde drikke alkohol.
![]() |
#125 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg har ingen negative følelser rundt alkohol selv og synes heller det ikke er så big deal. Vi er veldig avslappet på det begge to. Ølet står i kjøleskapet og vi har vin i skapet. Og der står det godt egentlig. Vi drikker veldig lite i "hverdagen". Mannen kan ta seg en øl på kvelden, men jeg drikker veldig sjelden sånn utenom fest. Og ALDRI når jeg er alene. Det kommer jeg rett og slett ikke på. Det har hendt et par ganger at vi har spist middag med venner i stua og alkoholkonsumet har vært mer enn to glass vin, men da har junior alltid sovet søtt og alt har gått fint. Det er så utrolig sjelden det har skjedd så den sjansen tok jeg uten skrupler begge gangene. Jeg har aldri opplevd at han plutselig har skadet seg ut av ingenting på natta til nå, så det tenker jeg ikke på. Han våkner aldri heller om han ikke er syk. Fyll og barn hører ikke sammen, men folk reagerer utrolig forskjellig på alkohol. Jeg kjenner folk jeg heller ville skulle passe barnet mitt etter en halv flaske sprit enn andre jeg vet om etter en øl til maten....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
"De"
|
Fysjom.
![]() |
#128 |
i tåkeheimen
|
Det har jeg heller ikke gjort, men hadde vi hatt en flaske hvitvin stående, skal du ikke se bort fra at jeg hadde tatt et lite glass etter at minstemann hadde fått kveldspuppen sin. Hadde det gjort noen forskjell?
![]() |
#129 |
"De"
|
Ja, jeg synes det.
![]() |
#131 |
i tåkeheimen
|
Hvilken forskjell da?
![]() |
#132 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå har jeg tenkt litt, og jeg tror jeg tok feil. Det var nok kanskje bare i vårt tilfelle. Har ringt 113 i forbindelse med jobb endel ganger, og jeg kan ikke huske vi holdt linja da.
![]() |
#133 |
"De"
|
Jeg kunne selvsagt ha sagt alt det jeg har sagt tidligere i tråden, men da måtte jeg ha multiquotet meg selv, og det er jo teit.
![]() |
#134 |
i tåkeheimen
|
Nå handler ikke dette om hvem som startet. Alle har ansvaret for sine egne handlinger, så vi kan ikke bare skylde på Appelsinen.
![]() |
#135 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaHvor mye alkohol synes du det er greit å drikke dersom du er alene med ett eller flere barn?
![]() |
#136 |
i tåkeheimen
|
Siden jeg er langt inne i ammetåke-heimen burde du kanskje det.
![]() |
#137 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaVi har hatt noen runder med 113, og tråden har ikke blitt holdt. Jeg antar at det gjelder veiledning i akutte tilfeller hvor det må gis førstehjelp i påvente av ambulanse.
![]() |
#138 |
"De"
|
Ikke den eneste grunnen. Barn merker at foreldre er påvirket før man selv merker det. Mange barn synes dette er rart og kanskje ubehagelig.
![]() |
#139 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Så så. Vimsen bare tøyser. Det går da ikke an å ha slike meninger.
![]() |
#140 |
"De"
|
Ok.
![]() |
|
|