Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol når du er alene med barna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 22:43   #121
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol når du er alene med barna

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Skal de ikke holde linja til sykebilen er fremme, da? Det gjorde de da jeg var i kontakt med 113... Ble oppringt av de faktisk, etter å ha ringt legevakten.

Å, de skal det, ja. Men de kom uansett veldig fort, da. Jeg lurte et øyeblikk på om hjernen spilte meg et puss eller om jeg holdt på å bli gal (jeg var fryktelig redd), men mannen forsikret meg om at jeg ikke hadde mistet tidsperspektivet og at de faktisk kom så fort som de kom. Men det hadde selvsagt med at det var en ambulanse i nærheten.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:43   #122
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Har jo lest hele tråden her, inkl dine innlegg og jeg er neimen ikke sikker.

Føler igrunn ikke at jeg kjenner deg så godt at jeg kan forstå om det er fleip eller fakta. Jeg hadde ikke spurt om jeg ikke lurte.

Hm. Interessant.

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Nå har jeg vært alene med ungene i en uke. Uten lappen og uten bil, så sånn sett hadde det ikke hjulpet med lappen heller. Det er uansvarlig, det da? Mannen burde egentlig være hjemme til en hver tid, han, da?

Nei, men jeg synes ikke du burde drikke alkohol.

Gammel 16-08-10, 22:43   #123
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Da burde man ikke ha barn.

Huh?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:44   #124
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener bestemt at vi har diskutert dette før, forresten. Og at vi kom like langt. Eller kort.

Gammel 16-08-10, 22:44   #125
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ingen negative følelser rundt alkohol selv og synes heller det ikke er så big deal. Vi er veldig avslappet på det begge to. Ølet står i kjøleskapet og vi har vin i skapet. Og der står det godt egentlig. Vi drikker veldig lite i "hverdagen". Mannen kan ta seg en øl på kvelden, men jeg drikker veldig sjelden sånn utenom fest. Og ALDRI når jeg er alene. Det kommer jeg rett og slett ikke på. Det har hendt et par ganger at vi har spist middag med venner i stua og alkoholkonsumet har vært mer enn to glass vin, men da har junior alltid sovet søtt og alt har gått fint. Det er så utrolig sjelden det har skjedd så den sjansen tok jeg uten skrupler begge gangene. Jeg har aldri opplevd at han plutselig har skadet seg ut av ingenting på natta til nå, så det tenker jeg ikke på. Han våkner aldri heller om han ikke er syk. Fyll og barn hører ikke sammen, men folk reagerer utrolig forskjellig på alkohol. Jeg kjenner folk jeg heller ville skulle passe barnet mitt etter en halv flaske sprit enn andre jeg vet om etter en øl til maten.......

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:44   #126
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Nei, det håper jeg da virkelig ikke at du tar deg bryet med å gjøre, Vimsen.
Og jeg tar selvsagt visse forhåndsregler, men tydeligvis ikke i samme grad som det du gjør.

Fysjom.

Gammel 16-08-10, 22:45   #127
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Huh?

Gammel 16-08-10, 22:45   #128
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Nei, men jeg synes ikke du burde drikke alkohol.

Det har jeg heller ikke gjort, men hadde vi hatt en flaske hvitvin stående, skal du ikke se bort fra at jeg hadde tatt et lite glass etter at minstemann hadde fått kveldspuppen sin. Hadde det gjort noen forskjell?

Gammel 16-08-10, 22:46   #129
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Det har jeg heller ikke gjort, men hadde vi hatt en flaske hvitvin stående, skal du ikke se bort fra at jeg hadde tatt et lite glass etter at minstemann hadde fått kveldspuppen sin. Hadde det gjort noen forskjell?

Ja, jeg synes det.

Gammel 16-08-10, 22:46   #130
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener bestemt at vi har diskutert dette før, forresten. Og at vi kom like langt. Eller kort.

.
Det er Appelsin sin skyld! Det var hun som startet.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:47   #131
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Ja, jeg synes det.

Hvilken forskjell da?
(Nå diskuterer du sånn som mannen gjør når han vil irritere meg, forresten. Korte svar uten begrunnelser eller noe. )

Gammel 16-08-10, 22:49   #132
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Å, de skal det, ja. Men de kom uansett veldig fort, da. Jeg lurte et øyeblikk på om hjernen spilte meg et puss eller om jeg holdt på å bli gal (jeg var fryktelig redd), men mannen forsikret meg om at jeg ikke hadde mistet tidsperspektivet og at de faktisk kom så fort som de kom. Men det hadde selvsagt med at det var en ambulanse i nærheten.

Nå har jeg tenkt litt, og jeg tror jeg tok feil. Det var nok kanskje bare i vårt tilfelle. Har ringt 113 i forbindelse med jobb endel ganger, og jeg kan ikke huske vi holdt linja da.

Gammel 16-08-10, 22:49   #133
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Hvilken forskjell da?
(Nå diskuterer du sånn som mannen gjør når han vil irritere meg, forresten. Korte svar uten begrunnelser eller noe. )

Jeg kunne selvsagt ha sagt alt det jeg har sagt tidligere i tråden, men da måtte jeg ha multiquotet meg selv, og det er jo teit.

Gammel 16-08-10, 22:49   #134
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

.
Det er Appelsin sin skyld! Det var hun som startet.

Nå handler ikke dette om hvem som startet. Alle har ansvaret for sine egne handlinger, så vi kan ikke bare skylde på Appelsinen.

Og den lettsindige kvelden der rødvinen forsvant fortere enn den burde, var utroooolig koselig!! :mimre:

Gammel 16-08-10, 22:50   #135
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye alkohol synes du det er greit å drikke dersom du er alene med ett eller flere barn?

Jeg drikker kun vin, og et par glass syns jeg er greit. Sikkert samme i øl-mengde. Altså litt for kosens skyld og at man ikke er beruset på noen måte. Dette gjelder selvsagt for "store" forutsigbare barn, ikke bittesmå babyer.

Synes du det er okei å drikke alkohol når barna er våkne?

Ja. I små mengder som nevnt over.

Og er den eneste grunnen til at man ikke skal drikke kjøring av syke barn? Syns argumentet er tynt. Man må jo være helt gal hvis man f.eks går på en fjelltur eller noe med ungene da slik at man er utenfor bilvei med en 3-4 timers gange.

Gammel 16-08-10, 22:51   #136
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Jeg kunne selvsagt ha sagt alt det jeg har sagt tidligere i tråden, men da måtte jeg ha multiquotet meg selv, og det er jo teit.

Siden jeg er langt inne i ammetåke-heimen burde du kanskje det. Mulig jeg er treg i oppfattelsen, altså, men bortsett fra at jeg har forstått at du mener at man må være kjørbar når man har ansvar for barn, har jeg ikke bitt meg merke i noen argumenter mot å ta et glass vin.

Gammel 16-08-10, 22:51   #137
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt noen runder med 113, og tråden har ikke blitt holdt. Jeg antar at det gjelder veiledning i akutte tilfeller hvor det må gis førstehjelp i påvente av ambulanse.

Gammel 16-08-10, 22:52   #138
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hvor mye alkohol synes du det er greit å drikke dersom du er alene med ett eller flere barn?

Jeg drikker kun vin, og et par glass syns jeg er greit. Sikkert samme i øl-mengde. Altså litt for kosens skyld og at man ikke er beruset på noen måte. Dette gjelder selvsagt for "store" forutsigbare barn, ikke bittesmå babyer.

Synes du det er okei å drikke alkohol når barna er våkne?

Ja. I små mengder som nevnt over.

Og er den eneste grunnen til at man ikke skal drikke kjøring av syke barn? Syns argumentet er tynt. Man må jo være helt gal hvis man f.eks går på en fjelltur eller noe med ungene da slik at man er utenfor bilvei med en 3-4 timers gange.

Ikke den eneste grunnen. Barn merker at foreldre er påvirket før man selv merker det. Mange barn synes dette er rart og kanskje ubehagelig.

Nei, jeg har ikke dokumentasjon på dette liggende akkurat nå.

Gammel 16-08-10, 22:52   #139
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Du tuller, ja??

Ja, egentlig.

Så så. Vimsen bare tøyser. Det går da ikke an å ha slike meninger.

Gammel 16-08-10, 22:52   #140
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Siden jeg er langt inne i ammetåke-heimen burde du kanskje det. Mulig jeg er treg i oppfattelsen, altså, men bortsett fra at jeg har forstått at du mener at man må være kjørbar når man har ansvar for barn, har jeg ikke bitt meg merke i noen argumenter mot å ta et glass vin.

Ok.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.