Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-07, 14:50   #1521
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Hjemmelaget pizza som vi pleier på fredager.

Frost er ikke aktiv  
Gammel 02-02-07, 14:51   #1522
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har taco som vi pleie. Da får vi masse grønnsakrester som går i morgendagens pizza.

Gammel 02-02-07, 15:05   #1523
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wok med kylling, tror jeg. Og Blå som middagsselskap. :gledeseg:

Gammel 02-02-07, 15:12   #1524
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

I dag blir det restedag med torsk i form, wok med kylling og en eller annen take-away-Thaigreie som mannen hadde på jobb i går kveld. Serverer ris til.

Gammel 02-02-07, 15:17   #1525
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kanskje jeg skal lage pannekaker?
SÅ kan jeg ha flatbiff av svin senere på dagen?...
Jeg begynner å bli lei av å finne ut ting å ha til middag!!

Gammel 02-02-07, 15:32   #1526
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Skal vi se. I dag blir det flere småretter, ettersom vi får plutselig besøk:
- pizza med kjøttsaus
- scampi al pil-pil med en god sherry til (opprinnelig plan)
- salat med bl.a. bacon og avokado og thai-inspirert dressing
- resten av fullkornspaghettien fra i går, med masse hvitløk, chili og olje
- brød (litt av pizzadeigen) og aïoli

Gammel 02-02-07, 15:37   #1527
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

I dag blir det den asiatiske biffsalaten som Nabojenta postet oppskrift på for noen dager siden.

Jeg gleder meg. Til vin og helg også.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv  
Gammel 02-02-07, 15:59   #1528
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

I dag har jeg endelig fått matlysten igjen! Til og med litt lyst å lage en god midda (men ikke lyst til å reise ut å handle enda). Har strapet fryser, kjøleskap og matskap.

Resultatet blir nok:
kylling surret i bacon, mozarellasalat (tomat, vårløk, mozarella og balsamicodressing), fersk pasta med spinat og litt kremost og butterdeig-fingre med pesto og litt ost.

Gammel 02-02-07, 16:03   #1529
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Risotto med risottoris, karbonadedeig, løk, brokkoli, minimais og sikker noe annet fra kjøleskapet. Serveres med Nanbrød.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 02-02-07, 21:10   #1530
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt dansk julemiddag i dag. Stekt and og svinestek, sukkerglasserte poteter, grønnsaker og så riskrem og rød saus til dessert da. Tanten min er på besøk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 02-02-07, 21:16   #1531
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi har hatt dansk julemiddag i dag. Stekt and og svinestek, sukkerglasserte poteter, grønnsaker og så riskrem og rød saus til dessert da. Tanten min er på besøk.

Jeg er egentlig stappmett, men jeg ble jammen sulten av innlegget ditt Nenne.:sikle:

Gammel 02-02-07, 21:25   #1532
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg er egentlig stappmett, men jeg ble jammen sulten av innlegget ditt Nenne.:sikle:

Det var utrolig godt!

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 02-02-07, 21:27   #1533
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det var utrolig godt!

Det tror jeg!

Gammel 02-02-07, 21:57   #1534
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det ble taco igjen som vi pleier å ha hver fredag....
Lurte litt på om jeg skulle prøve meg på wok, men så ble det litt hektisk på ettermiddagen her da O.A kom hjem fra bhg med nesten 40 i feber. Så nå sitter vi her med 2 syke barn som har nesten 40 i feber og hoster.....

Gammel 03-02-07, 00:11   #1535
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vært sjuke i tre dager nå, men nå kjenner jeg matlysten kommer litt tilbake. I morgen blir det gulerotform til middag. Søndag tenker jeg vi tar og lager skikkelig harrymat, sånn biffsnadder med bernaisesaus og pommes frittes til... Det har jeg ikke spist på sikkert over 10 år. Pappa laget det av og til hjemme.

Nabbe er ikke aktiv  
Gammel 03-02-07, 08:59   #1536
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde stroganoffgryte i går. I dag har vi ikke bestemt oss, får ta en kikk i fryseren.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 03-02-07, 09:07   #1537
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gravd frem en oppskrift på noe thaiinspirert oksekjøtt, den skal prøves i kveld.

Gammel 03-02-07, 09:23   #1538
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Jeg skal lage pizza til meg og ungene tenker jeg.

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 03-02-07, 09:48   #1539
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal ha noe indisk, må bare finne ut hva...

Gammel 03-02-07, 11:05   #1540
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter her å skal skrive handleliste til mannen, men er helt tom i hodet mitt! Jeg vil ha noe godt til middag som ikke er sterkt, ikke har skarpe kanter og som ett lite troll på 2 han like. Jeg har nemlig halsbetennelse og greier såvidt å svelge. Pannekaker og grøt har vi hatt nok av i det siste! Noen som har tips til meg? *ber på mine knær*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.