Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farsen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-09, 15:05   #141
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del lurer mer på hva i alle dager Ulvefar har holdt på med.

I følge bilder så har han nøyaktig samme skjegg og frisyre som Brains og Strategist, så jeg tenker nå mitt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:06   #142
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

I følge bilder så har han nøyaktig samme skjegg og frisyre som Brains og Strategist, så jeg tenker nå mitt.

Er det han som er sjefen? Hva er kallenavnet hans? (Det bør jo være ulven ... hmm ... )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:09   #143
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg sitter og funderer på hva det ordet for det motsatte av "realitetsorientering" er?

James Bond.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del lurer mer på hva i alle dager Ulvefar har holdt på med.

Ikke noe spesielt, men før jeg tok til vettet og begynte å studere biologi prøvde jeg meg frem litt, bla. annet med opplæring som sanitetsmann og FN-tjeneste i Bosnia under borgerkrigen på midten av 90-tallet (dvs. før Dayton-avtalen). Der prøvde den hardt prøvede troppssjefen vår å roe ned en av de ivrigste feltambulanse-sjefene, den lokalt nokså velkjente "Mad Max", ved å gi ham den yngste og formodentlig mest forsiktige sanitetsmannen (that would be me) på sin panserambulanse. Nå viste det seg at man ikke trenger å være så veldig skuddredd og forsiktig selv om man har ukledelige briller og anlegg for integralregning, så MadMax og jeg ble gode venner og jobbet sammen i felt i noen ganske hendelsesrike måneder. Blant annet ble vi gjennom odde tilfeldigheter og MadMax virketrang involvert i rekognosering og FAC som den norske stat ikke gjerne vil ha et offisielt forhold til. Han fortsatte i etterretningstjenesten, hvortil vi begge ble forsøkt rekruttert, mens jeg ble (stort sett) akademiker og familiefar. Men altså med en realitetsorientering om hvor sårbare mange helikoptre egentlig er for håndvåpen.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:11   #144
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Han fortsatte i etterretningstjenesten, hvortil vi begge ble forsøkt rekruttert, mens jeg ble (stort sett) akademiker og familiefar.

Så nå er du sånn "sovende mulvarp" eller hva det nå heter på spionspråket?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:12   #145
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

I følge bilder så har han nøyaktig samme skjegg og frisyre som Brains og Strategist, så jeg tenker nå mitt.

Åh faen. Busted.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Så nå er du sånn "sovende mulvarp" eller hva det nå heter på spionspråket?

Ja. jeg har innfiltrert forskermiljøene på Blindern, og undergraver USAs maktposisjon ved å insistere på at klimaet endrer seg og at kreasjonismen er noe vås.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:13   #146
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Biolog? Du skulle vært skribent! Og norske James Bond da...sammen Mad Max.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:17   #147
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.655
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Krig? Jeg trodde vi diskuterte ulovlig uthenting av egne borgere. Klart at faren for krigshandlinger fra landet man entrer bør tas med i betraktning, men hvor stor er sjansen egentlig for at Kongo ville gått til krig mot Norge?

dersom man skal hente noen ulovlig ut av et land så kan det jo komme til skyting. Er det bedre å drepe noen andre for å hindre at noen som har blitt dømt i en rettssak skal risikere å bli drept?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:20   #148
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

dersom man skal hente noen ulovlig ut av et land så kan det jo komme til skyting. Er det bedre å drepe noen andre for å hindre at noen som har blitt dømt i en rettssak skal risikere å bli drept?

Akkurat. En av grunnene til at det ikke er noen kjempeidé.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:24   #149
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Aha.
Jeg kjenner en fyr som var med der ja. Som redningsarbeider. Det er ikke noe særlig ålreit det han har å fortelle.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:26   #150
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Aha.
Jeg kjenner en fyr som var med der ja. Som redningsarbeider. Det er ikke noe særlig ålreit det han har å fortelle.

Hva heter han? Hvis det var svært lite ålreit det han har å fortelle var han kansje med i Srebrenica, og da kjenner jeg ham antakelig.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:29   #151
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Sendte deg på prikk jeg.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:32   #152
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Takk. Hm, nei, husker ikke navnet. Var han i NORMEDCOY eller ved helikoptervingen på Blue Factory? I så fall er det bare fordi jeg er så råtten på navn. Hvis han var på Tuzla Air Base ville jeg nok ha sett ham men neppe visst hva han het, ettersom det var så mange der (og jeg var i Medcoy på BF).

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:34   #153
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.473
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Å, kjære Gud - karakteristikkene her nå!

Esme, Ulvefar - kan jeg få si at jeg elsker dere hemningsløst?

Slenger meg med på denne

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:37   #154
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

dersom man skal hente noen ulovlig ut av et land så kan det jo komme til skyting. Er det bedre å drepe noen andre for å hindre at noen som har blitt dømt i en rettssak skal risikere å bli drept?

Jepp. Så lenge de med vitende vilje og alt det der er klar over det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:41   #155
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Takk. Hm, nei, husker ikke navnet. Var han i NORMEDCOY eller ved helikoptervingen på Blue Factory? I så fall er det bare fordi jeg er så råtten på navn. Hvis han var på Tuzla Air Base ville jeg nok ha sett ham men neppe visst hva han het, ettersom det var så mange der (og jeg var i Medcoy på BF).

Her var det veldig mange fremmedord...
Jeg må sjekke jeg. Kommer tilbake til det senere.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:44   #156
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jepp. Så lenge de med vitende vilje og alt det der er klar over det.

Nå må du forklare deg litt. På hvilken måte er Kongolesiske politimenn og soldater som gjør jobben sin mindre verd enn norske leiesoldater fra SIG? For ikke å snakke om oddsene for å drepe forbipasserende sivile...

Jeg sier ikke dette fordi jeg ikke kan se for meg situasjoner hvor militære aksjoner kan være det minste ondet, men etter å ha vært med på å ta livet av (den dagen jeg begynner å si "ta ut" som amerikanerene så skyt meg) et tresifret antall serbiske soldater vet jeg at den kost/nytte kalkylen (live tatt/liv reddet) skal være ganske klar før beslutningen er til å leve med i ettertid. Det er den ikke her, så jeg ville ikke vært med.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Her var det veldig mange fremmedord...
Jeg må sjekke jeg. Kommer tilbake til det senere.

Sorry. Tenkte kansje han hadde sagt enhetsnavnet, og nettopp fordi de høres så snodige ut kunne det være de var lette å dra kjensel på.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 27-08-09 kl 17:10.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 16:25   #157
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Erstatningskrav på over 300 milliarder NOK. Er vel x ganger kongolesisk statsbudsjett det. Joda, farsen går videre.

Må ærlig innrømme at jeg bøyer meg i støvet av denne tråden, dere skriver fantastisk!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 16:47   #158
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg tenkte på å skrive noe selv i tråden. Men så tenkte jeg at alt jeg ville si i grunnen var sagt, så

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror ærlig talt det er ingenting som tilsier at disse gutta i Kongo har rent mel i posen. Jeg tror definitivt de er innblandet i noe og drap av sjåfør kan like gjerne være en del av dette noe.

Men; som norske borgere så har vi faktisk en plikt til å forsøke å forhindre dødsstraff. Det er faktisk ganske enkelt og greit og jeg ser ikke helt hvorfor man skulle stille spørsmål ved dette i det hele tatt.

Ja, man gir ris til egen ræv når man driver med muffens i et land som Kongo, men ingen fortjener å dø.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg tror heller ikke gutta har rent mel i posen, men de fortjener jo likevel en rettferdig rettergang - i likhet med alle mennesker, det være seg kongolesere eller nordmenn.

Men en annen ting jeg lurer på med denne saken er hvorfor pressen ikke graver mer i bakgrunnen til disse gutta. Hvorfor får vi ikke vite mer om hva de faktisk har drevet med? Det synes som om det er mer interessant å presentere et Kongo a la J. Konrad enn å spørre hvorfor de har havnet i den situasjonen de har.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er problematisk at bildet i det hele tatt ble tatt jeg. Hva slags mennesker er det som tar et slikt bilde, som tenker at det er et fint bilde å ha til senere? Og som tar seg tid til å ta et slikt bilde hvis man er livredd og på rømmen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg tar ikke stilling til om de er skyldige eller ikke altså. Bare at de ikke virker som de mest sympatiske og empatiske gutta i klassen.

Spionanklagen har gitt meg store fniseanfall.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men mener du for alvor at om en stat er misfornøyd med hvordan en annen stat fører etterforskning og rettsak mot en av dennes statsborgere for en angivelig forbrytelse skjedd på den annen statens territorium så er det ok å gå til krig dersom man er rimelig sikker på å vinne? Det er sånn man gjør at verden blir et bedre sted?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Erstatningskrav på over 300 milliarder NOK. Er vel x ganger kongolesisk statsbudsjett det. Joda, farsen går videre.

Må ærlig innrømme at jeg bøyer meg i støvet av denne tråden, dere skriver fantastisk!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:12   #159
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Erstatningskrav på over 300 milliarder NOK. Er vel x ganger kongolesisk statsbudsjett det. Joda, farsen går videre.

Feil, kravet er på hele 3000 milliarder NOK. Mener de det virkelig seriøst? Dette er vel et symbolsk krav, holdt jeg på å si? De kan ikke seriøst tro Norge betaler den summen?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:21   #160
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Nå er en Kongolesisk franc 0,01 norsk krone, så hvis de tenker i egen valuta hjelper det jo litt... (Ikke mye, men litt).
Nå kan man antakelig leie de (para)militære tjenestene til såpass mange tusen Kongolesere for en ukes tid for under halve summen at de lokale styresmaktene nok ville ligge lavt i terrenget, så det burde være mulig å spare inn noe og samtidig la pengene gå rett til folket....

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no