Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Candy svelger kameler og flasher fordommer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-11, 23:30   #141
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Wow, synes det er tøft gjort å leie bil i Bulgaria.
Mener jeg har hørt at ikke det er så lurt...., husker ikke helt hvorfor

Var der for 24 år siden, med ikke så mange gode minner, men det har nok tatt seg opp mye siden da.

Morsomt å følge dere

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 00:00   #142
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

TannlegeElvis.

Drosjesjåfører er gull. Vi skravlet så intenst med taximannen som kjørte oss til hotellet av vi ikke merket vi hadde kjørt forbi det før vi hadde kjørt flere mil.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 00:41   #143
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Jeg ler, ler mer, rister forskrekket på hodet, før jeg ler enda mer! Herrejeremini, jeg ser for meg festlige bilder i hodet. Trenger nok ikke bildebevis nei

Nesten så man skulle tatt en tur til Bulgaria, og jeg lover - det har jeg faktisk aldri hatt lyst til. Ikke før nå.

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 01:37   #144
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.101
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer



Jeg er jo vant med charterdestinasjoner, men var litt skeptisk til Bulgaria. Det er bra at du tester det ut for meg. Jeg er ikke heeeeeelt sikker på om Bulgaria står på programmet vårt neste år etter hva du har fortalt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 10-07-11 kl 04:00.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 02:47   #145
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jada, Elin, Gran Canaria hadde nok blitt ... skikkelig opptur.

Antakeligvis - og i hvert fall en langt mer positiv overraskelse enn Bulgaria

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 09:42   #146
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Bubba! Selvsagt!

Altså - Bulgaria er helt supert det altså. Man kan beregne seg sånn ca frem til hva man kan forvente, også innfrir det fullstendig. Det er hardcore sydentur. Og sabla billig. Tipper maten dere spiste på bulgarsk restaurant kostet noe ganske annet enn maten i Albena? Vi spanderte typisk 200 spenn på en middag for fire med deilig mat, forrett for meg, dessert til de andre, rødvin, hvitvin, brus og the works i Balchik. Badedyr kostet typisk atten kroner i badedyrbutikken. Hvis man takler at det står en gigantisk løftekran i stål i horisonten, så er Bulgaria helt supert. Og vi som er gamle metallfolk takler noen tonn stål, noe annet skulle tatt seg ut.

Også er det neste uke da altså mulighet for å treffe faktiske bulgarere i sitt eget habitat. Både de som bor fint i egne hus og de som bor i bølgeblikkskur.

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 09:48   #147
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Jeg tror jo også at det går an å ha en strålende ferie i Bulgaria altså, men at man da må ut av chartergryta. Bulgaria er helt sikkert like bra som noe annet. Kultur, historie osv. og bulgarsk mat laget slik bulgarerne spiser den, ikke slik de tror turistene vil ha den.

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 12:13   #148
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Elin, jeg har vært på GC. To ganger, høyst ufrivillig. Det var ingen positiv overraskelse.

Det er ikke grisebillig i Albena, og vi betalt ca 600 for 3-retters i går, med vin og kaffe. Da fulgte vi eierens råd på alt, og fikk litt av hvert til 2 voksne og 2 barn. Nå er ikke vi så veldig prissensitive heller, men vi får nok mer for pengene enn tilsvarende tur i Hellas eller lignende. Men det største problemet med de andre destinasjonene vi tittet på var at vi ikke fikk det vi ønsket i det hele tatt, nemlig å flytte rundt på ulike steder, gode nok hoteller, leiebil og 3 uker.

Albena er et grusomt sted hvis man tror man kommer til en by, men hvis man synes charterlivet er greit i seg selv, så har den noe de fleste tilsvarende stedene mangler; ro. Det er ingen drita svensker eller plagsomme selgere eller liksomkule whatever-trevor som skal gjøre deg en tjeneste og dra deg inn på den kuleste nattklubben. Det er stille klokken 23:30. Det er nok steder å spise, nok hoppeslott og karuseller og ingen maser på deg, de bare tilbyr. Maten er ikke god, men den er slett ikke jævlig heller.

Men det har ingenting med Bulgaria å gjøre, så klart, det er lekeland.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 13:14   #149
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Come to think of it, jeg har ikke sett ett synlig beruset menneske hele uken. Det drar harryfaktoren klart ned; det er ingenting snuskete sydenmenn har å stille opp med mot drita skandinaver når det gjelder harryfaktor.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 13:54   #150
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.651
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Ufattelig morsomt å lese!
Vi kom hjem fra charter for 2 dager siden, etter 14 dager på Mallorca.
Kjenner igjen mye av det du skriver, bortsett fra Elvis.
Og når du sier det, så så faktisk ikke vi ett eneste beruset menneske vi heller (tyskere i Speedo, som var oppe midt på natta for å holde av solsenger, derimot... ).

I løpet av 14 dager var det fullstendig umulig å få fatt i solseng med parasoll ved bassengområdet. Da vi kom ned i 9-tiden hang det truser og håndklær og dinglet fra hver eneste parasoll. Og siden det var ferie nektet jeg å stå opp kl. 6, eller 5, eller hvor søren tidlig man måtte til pers, for å holde av. Dessuten var det FORBUDT-skilt for reservering også.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:07   #151
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.699
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

I løpet av 14 dager var det fullstendig umulig å få fatt i solseng med parasoll ved bassengområdet. Da vi kom ned i 9-tiden hang det truser og håndklær og dinglet fra hver eneste parasoll. Og siden det var ferie nektet jeg å stå opp kl. 6, eller 5, eller hvor søren tidlig man måtte til pers, for å holde av. Dessuten var det FORBUDT-skilt for reservering også.

Vi hadde også slike på hotellet vi bodde på i Thailand - nyrike russere som sendte en ut kl 7 med håndklær, og så kom resten av bølingen kl 11.

Jeg plukket bort håndklær og bikinier og ølbokser hver dag, jeg, og slang dem i en krok for "Mistet/Funnet". Fikk endel stygge blikk, men hey; det stod jo at det ikke var lov til å reservere!

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:09   #152
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.651
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Så tøff du er! Sånt tør ikke jeg. :charterkylling:

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:52   #153
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

charterkylling? :legger i eget vokabular:

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:53   #154
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.935
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Herlig rapportering, Candy!

Det høres akkurat ut som på GC på nittitallet, bare at der var det definitivt fyllerør også.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:59   #155
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Jeg er grisegod på Lollo og Bernie - sanger... Synger med.....

Og jeg synes charter er helt greit så lenge unga ikke er større men vi voksne har reist flere ganger utenom... Var forresten i Poznan (Polen) denne uken og der var alt billigere... At polakkene badet i en innsjø som var så full av alger at jeg ikke hadde stukket stortåa uti engang er nå så...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 15:41   #156
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Charterkylling

Der vi var i år gikk det ansatte rundt og samlet håndklær på reserverte senger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:01   #157
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.101
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Der vi var i år gikk det ansatte rundt og samlet håndklær på reserverte senger.

Det skulle jeg ønske at de gjorde alle steder. Hvis det står at det ikke er lov til å reservere, så burde hotellet håndheve den regelen. Det får jo også fort slutt på praksisen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:03   #158
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.743
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Absolutt, er det ikke lov, så håndhev det. Enkelt og greit. Å plukke håndklær er jo enkelt og effektivt. (Og vips, uten håndklær får de som prøvde seg ekstrajobb. Effektiv praksis-bryter)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:04   #159
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det skulle jeg ønske at de gjorde alle steder. Hvis det står at det ikke er lov til å reservere, så burde hotellet håndheve den regelen. Det får jo også fort slutt på praksisen.

Så enig så enig...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:29   #160
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy svelger kameler og flasher fordommer

Her går det stort sett fint å få solseng, men ikke en dobbel med parasoll i første rekke ved hovedbassenget. Vi tar stort sett en i rekke to, også dingler en av oss på bassengkanten eller kaprer en singel.

Vi er ikke så flinke til å ta med oss ting når vi drar, i tilfelle vi skal tilbake. Det er hardt å gi opp stolene, tross alt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
candy heaven


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no