Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-23, 11:05   #141
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.042
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Er det bare jeg som synes at Shiv Roy (fra Succession) og Ida Wolden Bache (sentralbanksjefen) er forvirrende like av utseende?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 11:25   #142
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.574
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Marihøner er jo utrolig vakre
Men de spiser også ekle dyr som bladlus osv. egentlig burde jeg hatt humler og bier, men selv jeg forstår at det er å strekke familielojaliteten litt langt. Til pollinering og generell trivsel. Det jeg ønsker meg er et lite regnskogbiotop. Bananer på badet
Men jeg må nøye meg med bøtter med tomater og paprika. Og agurk. Og marihøner

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 11:38   #143
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Her i huset er det bare mennesker som har lov til å drive med pollinering på badet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 13:54   #144
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.922
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hvordan og hvor det norske jentekor driver rekruttering. Veldig ensidig etnisk opprinnelse på de som var med så det ut som. Men det er kanskje ikke uvanlig for skoler og diverse fritidstilbud i Oslo?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 13:56   #145
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.018
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Takk for forklaringen Floksa. Jeg kommer neppe til å innføre marihøner til badet likevel.
Jeg lurer på hvorfor strammingen i tinningene aldri tar slutt. Jeg blir kokko, særlig fordi tinnitusener vanskeligere å ignorere når det holder på slik.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 10:08   #146
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

I dag lurer jeg på hvorfor matbloggere, når de publiserer oppskrifter, må ha så lange avhandlinger før de kommer til saken. Er det egentlig noen som leser det? Bakgrunnshistorien om hvordan de kom fram til oppskrifta, historien om hvordan de brukte å lage retten for lenge siden, i studietiden, og hvordan det ble en ny vri fordi de fant noe i skapet de måtte få brukt opp, hva annet som skjedde den dagen, hvordan været var, eventuelt hva det fikk dem til å føle da de var små og bestemora lagde den retten. Hvem bryr seg?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-08-23 kl 10:32.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 10:21   #147
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.868
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på hvor attraktiv en leilighet er når den har fått 1500 klikk siden lørdag og 7 har meldt seg på visning? HAr skjønt at det er stille i markedet så uansett er det veldig spennende.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 11:36   #148
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.480
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I dag lurer jeg på hvorfor matbloggere, når de publiserer oppskrifter, må ha så lange avhandlinger før de kommer til saken. Er det egentlig noen som leser det? Bakgrunnshistorien om hvordan de kom fram til oppskrifta, historien om hvordan de brukte å lage retten for lenge siden, i studietiden, og hvordan det ble en ny vri fordi de fant noe i skapet de måtte få brukt opp, hva annet som skjedde den dagen, hvordan været var, eventuelt hva det fikk dem til å føle da de var små og bestemora lagde den retten. Hvem bryr seg?

Ja, veldig enig. Heldigvis har veldig mange av de utenlandske matbloggere en "jump to recipe" knapp øverst

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 11:49   #149
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hva med å ha oppskrifta først, og heller ha en knapp med "jump to long background story"?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 11:55   #150
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.474
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det bare jeg som synes at Shiv Roy (fra Succession) og Ida Wolden Bache (sentralbanksjefen) er forvirrende like av utseende?

Kanskje ikke forvirrende like, men like ja

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 16:38   #151
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 977
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva med å ha oppskrifta først, og heller ha en knapp med "jump to long background story"?

Mer plass og anledning til reklame er vel et argument for lange beskrivelser.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:16   #152
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.653
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hvordan vasker man fotballklærne til tenåringsgutter? Jeg vasket det alene i går (umiddelbart etter han kom hjem fra kamp), med forvask og ekstra skylling, men det lukter jo fremdeles som noen har ligget død i ukevis med de klærne på. Måtte henge det på balkongen, langt unna den andre klesvasken.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:45   #153
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvordan vasker man fotballklærne til tenåringsgutter? Jeg vasket det alene i går (umiddelbart etter han kom hjem fra kamp), med forvask og ekstra skylling, men det lukter jo fremdeles som noen har ligget død i ukevis med de klærne på. Måtte henge det på balkongen, langt unna den andre klesvasken.

Det vaskes alene, og i maskinen etterpå vasker man håndklær på nitti grader. I tillegg bruker man en RAUS mengde eddik i skyllemiddelkammeret. Yngste her har sånn skikkelig pubertetssvette, og alle klærne lukta av den svetten etter en vask. Etter å ha begynt med nevnte regime lukter til og med hans klær friskt når de er rene.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:46   #154
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Og når det kommer til fotballsko som stinker kattepiss etter noen gangers bruk: det er lov å gnukke de rene med såpe i dusjen. Fyll med avispapir etterpå når de skal tørke.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:46   #155
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Varmere enn klærne strengt tatt tåler (60 grader) og eddik i skyllevannet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:52   #156
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.840
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hvorfor jeg fortsetter å lese på Facebook-siden til Sanna Sarromaa.

Og jeg lurer på hvorfor jeg fortsetter å lese på konfirmant-trådene her inne. År etter år. Jeg har ingen umyndige barn, og har ei heller hatt konfirmant eller et ønske om konfirmant

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:57   #157
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.872
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvordan vasker man fotballklærne til tenåringsgutter? Jeg vasket det alene i går (umiddelbart etter han kom hjem fra kamp), med forvask og ekstra skylling, men det lukter jo fremdeles som noen har ligget død i ukevis med de klærne på. Måtte henge det på balkongen, langt unna den andre klesvasken.

Eddik er din venn!

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 22:50   #158
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.297
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Vi har god erfaring med å vaske me 50-50 med vanlig vaskepulver og vanish pulver på 40 grader.

Jeg syns det tar lukten bedre enn eddik.

Og så bruker vi skodeo til fotballskoene hver gang de kommer hjem.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 08:02   #159
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.653
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det vaskes alene, og i maskinen etterpå vasker man håndklær på nitti grader. I tillegg bruker man en RAUS mengde eddik i skyllemiddelkammeret. Yngste her har sånn skikkelig pubertetssvette, og alle klærne lukta av den svetten etter en vask. Etter å ha begynt med nevnte regime lukter til og med hans klær friskt når de er rene.

Den svetten har min også, og han og hele vennegjengen liker å bruke en sprayboks med Axe om dagen, noe som IKKE hjelper. Vi måtte inndra den etter at jeg kastet opp på grunn av lukta fra Storebrors rom.

Takk for tips. Prøver eddik! Bruker dere 7% eller 14%?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 08:38   #160
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den svetten har min også, og han og hele vennegjengen liker å bruke en sprayboks med Axe om dagen, noe som IKKE hjelper. Vi måtte inndra den etter at jeg kastet opp på grunn av lukta fra Storebrors rom.

Takk for tips. Prøver eddik! Bruker dere 7% eller 14%?

Jeg bruker vanlig eddik 7%. Men det tynnes jo ut med vann i maskina, så kan bare bruke mindre av en sterkere oppløsnig. Clas Ohlson har en liter 12% til 40 kroner, og det blir nok i lengden billigere enn den på matbutikken. Også slipper man å huske å kjøpe med eddik hjem så ofte.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no