Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Generelt røykeforbud

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-10, 13:22   #141
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Jeg syns... at ideelt sett burde det vært forbud mot røyk totalt sett. Men det er vanskelig å innføre. MEN man kunne hevet aldersgrensen. Jeg tror det hadde vært langt færre som BEGYNTE å røyke hvis aldersgrensen var f.eks. 25 år. De fleste som røyker har begynt mens de er ungdom, gjerne før de er gamle nok til å kjøpe selv også. Men hvis man ikke kan kjøpe lovlig før man er 25... jeg forestiller meg at det da ville blitt førre som ville begynt å røyke.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 13:43   #142
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Dersom man ikke kan ta med seg ungene på ting fordi man MÅ røyke i løpet av de timene den ene dagen?
Eh, har man et problem som burde løses da kanskje? Slutte å røyke?
Det blir jo passe drøyt.

Hørt: Den gravide og røykende i familien; "Jeg MÅ bare ha noen røyk om dagen, eller blir jeg i så dårlig humør, og det er ikke bra for barnet."

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 13:50   #143
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.797
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Dersom man ikke kan ta med seg ungene på ting fordi man MÅ røyke i løpet av de timene den ene dagen?
Eh, har man et problem som burde løses da kanskje? Slutte å røyke?
Det blir jo passe drøyt.

Hørt: Den gravide og røykende i familien; "Jeg MÅ bare ha noen røyk om dagen, eller blir jeg i så dårlig humør, og det er ikke bra for barnet."

Joda, det er den opplagte løsningen. Men dessverre ikke den enkleste.

Jeg registrerer at mange ikkerøyker ikke aner hvilken kontroll nikotinen får over røykeren. Jeg skal ikke gå så langt at jeg kaller røykeren et offer, men det er ikke langt unna.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 13:54   #144
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Jeg har vært en røyker selv, i mange år.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 13:56   #145
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Det å si at "da får de bare å slutte" fortjener samme respekten som å si at en alkis bare får slutte å drikke, eller en overvektig bare spise mindre og trene mer.

Det er rett og slett useriøst.

Tror man virkelig at mange ønsker å bruke hundre spenn hver dag på noe de dør av bare fordi det er så morro?

  Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 13:58   #146
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Det var jo ikke det jeg mente da!!
Jeg mente at om det er et så stort problem i det daglige at det går ut over barna må man jo gjøre noe med det.
Jeg snakket om at man kan la røyken ligge i de 3-4 timene man er i en fornøyelsespark f.eks.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 14:03   #147
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Eller man bare går på utsiden og røyker.
Det går an det og.

Eller man lurker seg bortved gjerdet bak doene eller noe - det er ikke tjukke folkemengder overalt. Er det utendørs så trenger man ikke trehundremeter med radius for å ikke sjenere noen.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:08   #148
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eller man bare går på utsiden og røyker.
Det går an det og.

Eller man lurker seg bortved gjerdet bak doene eller noe - det er ikke tjukke folkemengder overalt. Er det utendørs så trenger man ikke trehundremeter med radius for å ikke sjenere noen.



Derfor synes jeg det heller ikke ville vært alt for ille å ha "røykesone" på slike steder.

:er også vrang og vil gjerne få ta meg en røyk i ny og ne i en park uten å genere andre:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:09   #149
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Joda, det er den opplagte løsningen. Men dessverre ikke den enkleste.

Jeg registrerer at mange ikkerøyker ikke aner hvilken kontroll nikotinen får over røykeren. Jeg skal ikke gå så langt at jeg kaller røykeren et offer, men det er ikke langt unna.

Hvis røykeren er på grensen til å være et offer må det vel være enda viktigere å innføre totalforbud eller heve aldersgrensen slik at ikke nye generasjoner får lov til å bli offer for nikotinen?

Nikotin er vanedannende, det vet vi, selv om f.eks. jeg ikke har følt det på kroppen. Samtidig syns jeg denne debatten minner litt om dramaet rundt røykeloven. Det gikk da ikke AN å kreve røykfrie spisesteder og arbeidsplasser? Men jo, det gikk an. Det går an med røykfrie fly også. De aller fleste røykere greier å tilpasse seg noe som innebærer at de ikke får røyke på et visst antall timer. Klarer man seg 4 timer uten å røyke, så klarer man også fornøyelsespark, mener jeg.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:10   #150
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vet noen av dere hva som skjer hvis en person kjøper røyk for en fjortenåring og blir tatt for det? Har det noen konsekvenser i det hele tatt?

Jeg vet at butikker kan oppleve sanksjoner om de selger til mindreårige, men hvordan er det for de som kjøper for andre?

Det er ulovlig, men tror ikke jeg noen gang har hørt om noen som har blitt tatt eller straffet for det. Samme gjelder vel for alkohol, har aldri hørt om noen som har blitt tatt eller straffet for å kjøpe til mindreårige. (Eller forresten jo, ett unntak, det var en tvilsom fyr som kjøpte både alkohol og tobakk og solgte til ungdom og barn i et skogholt... men det er liksom litt annerledes.)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:21   #151
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Klarer man seg 4 timer uten å røyke, så klarer man også fornøyelsespark, mener jeg.

Jeg har vært i noen slike parker i løpet av 11 år mad barn. Og jeg har vel tilgode å klare en slik park ila 4 timer!

Så jeg setter pris på om det er utvalgte steder på slike steder man kan røyke uten at det irriterer alle andre. Jeg røyker selvfølgelig ikke oppi andre forlk. Jeg har full forståelse for at det er mange som ikke tåler det. Jeg går klokelig unna folkemengder, men jeg synes det oppriktig ville vært mer pas enn hygge om jeg ikke skulle fått tatt ,eg en røyk uten å måtte gå helt ut av parken. Kan fort vekk ta en times tid da.

Er du på slike steder i fellesferien er det greit med folk der også. Synes jeg ser for meg scenarioet ja.. Mor og far mange timer uten røyk, masse folk, stå i kø, slitne og masete unger.

Ser ikke det som en hyggelig opplevelse for noen.

For ja, er man avhengig av røyk kan man fort bli relativt utålmodig og i dårlig humør etter mange timer uten røyk!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:49   #152
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.797
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvis røykeren er på grensen til å være et offer må det vel være enda viktigere å innføre totalforbud eller heve aldersgrensen slik at ikke nye generasjoner får lov til å bli offer for nikotinen?

Ja, jeg er for totalforbud (sånn at det ikke er mulig å kjøpe røyk). -Og gratis hjelp til å slutte å røyke til de som ikke klarer det selv.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:50   #153
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men jeg tror ganske sikkert at mange røykere er sånn som jeg var. Selv om du ikke er det.

Her underbygger du jo bare det som det generelt er ramaskrik om når det snakkes om røykere; nemlig at de stemples som hensynsløse.

Hva er vel mer henynsløst enn et menneske som ikke lar barna sine ha det moro fordi de ikke klarer seg uten dopet sitt?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:53   #154
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det å si at "da får de bare å slutte" fortjener samme respekten som å si at en alkis bare får slutte å drikke, eller en overvektig bare spise mindre og trene mer.

Det er rett og slett useriøst.

Tror man virkelig at mange ønsker å bruke hundre spenn hver dag på noe de dør av bare fordi det er så morro?

Nemlig. Det å være avhengig av noe er for en del ikke særlig problematisk for andre i samme gruppe et komplekst problem.

For en god del røykere er det "bare" å slutte. For en del så er det ikke bare å gjøre det, de har et ufattelig komplisert og nevrotisk forhold til det.

Jeg kan ikke se at det er mindre ufint å si til en hvilken som helst røyker at det "bare er til å slutte" som det er til en overvektig å si "at det bare er til å spise mindre". For en del overvektige så er det jo å bare å spise mindre og bevege seg mer, for en god del andre er det helt andre mekanismer og absolutt ikke bare å gjøre det. Men det gjelder også røykere, eller folk som har andre avhengigheter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:05   #155
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Om jeg ønsker å røyke, må jeg få lov til det. Enkelt og greit.

Blir ikke dette litt som å bedrive risikosport da? Skal vi som ikke røyker plukke opp regningen?

Jeg er for totalforbud, men ser at det er lite realistisk. Kjempeflott om ikke fler får anledning til å begynne, men det vil garantert bli et svart marked for dette om man skal stoppe salget = mange nye problemer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:31   #156
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Blir ikke dette litt som å bedrive risikosport da? Skal vi som ikke røyker plukke opp regningen?

Hvilken regning?? Har du tenkt over hvor mye penger vi som røyker legger inn i statskassa bare på avgifter staten tar av salget?
I tilegg til at vi bidrar med skatt av inntekt og alt det andre.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 17:15   #157
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Det er ikke gitt at det koster staten noe med røykerne.

Ja - det er utgifter når de får kreft, men det er lite pensjonskostnader.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:02   #158
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg får litt sånn barnehagementalitet. Du kan ikke passe på deg selv, så da lager vi forbud mot alt som kan være farlig for deg. Hilsen Staten A/S.

Jeg tipper at du røyker? Ja?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det blir litt for dumt å bruke "logisk konsekvens"-argumenter på denne måten.
At noe farlig forbys behøver ikke å medføre en logisk kjede av forbud.

Skal man bruke slike argumenter har man ikke noe godt argument for å forby salg av andre giftstoffer. Hvorfor skal Paralgin Forte være reseptbelagt? Hvorfor selges ikke sprøytemidler fritt?

Alkohol er et stort problem og den debatten kan man gjerne ta, men det er en annen debatt med andre elementer og kan ikke automatisk trekkes som en parallell til en debatt om røykelov.

Så godt kan det altså sies.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 19:31   #159
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Jeg røyker ikke, allikevel er jeg imot forbud på alle bauger og kanter. Selv om jeg kan se det praktiske i at all salg av tobakksvarer ble forbudt i Norge. Jeg kan også se det upraktiske i det. Og hvem skal anmelde hvem for ulovlig røyking? Jeg tror ikke det er så enkelt at man bare kan si til alle og enhver at i morgen blir det forbudt, nå må du slutte å røyke.
Jeg trekker paraleller mot andre varer fordi jeg rett og slett syns det blir en form for overformynderi, og at å forby det ene fremfor det andre uansett er ille for dem det rammer. For meg hadde det vært helt problemfritt om alle sukkervarer, alle tobakksvarer, all form for snacks, alle alkoholholdige varer, alle kaker osv hadde forsvunnet fra butikkhyllene. Men det ville ikke vært ok for alle andre. Hjemme hos meg får ingen røyke inne. Og det finner alle seg i, men når jeg ber til selskap og sier at fordi vi har barna i helgen blir det ikke servert alkohol, og jeg vil ikke at dere skal nyte alkohol sammen med barna, ja da velger folk å ikke komme.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 19:39   #160
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Generelt røykeforbud

Men Perhonen, ser du ikke forskjellen på å spise noe som kun skader en selv og på å røyke og utsette andre for passiv røyking? Det at noen er hensynsfulle betyr lite når så mange ikke er det. Når så mange barn vokser opp i røyketåke hjemme og i bilen, eller blir båret rundt i bæresele mens den som bærer har røyk i kjeften, mens folk ikke kan stå og se på barna sine i 17. maitoget fordi folk synes det er helt greit å stå midt i mengden og dampe. I could go on and on. Jeg blir liksom ikke like plaget av å se en diabetiker eller overvektig person spise en sjokolade som jeg blir av å måtte gå gjennom et tåkehelvete for å komme meg inn på kjøpesenteret. Hadde røyk kun berørt selve røykeren, hadde vi jo ikke hatt denne diskusjonen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no