Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-14, 23:35   #141
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kollegahunden ligger fint i buret sitt under skrivebordet hele dagen uten å måtte ut på tissetur. Men hun er ung da, bare par-tre år.

Men må de ikke være vant til dette? Kan de bare programmeres til ikke-tiss/bæsj på 8 timer om ikke dette er en innøvd greie?

Og hva gjør man hvis, om, atte? Løs mage og sånt?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:36   #142
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

En valp vil ikke klare og holde seg så lenge på dagtid. Men etterhvert som de vokser til, vokser også blærekapasiteten.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:51   #143
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Kan de det på dagtid også altså? Snu døgnet på sånt.

Svigerhunden tisset heller ikke om natta, men jeg ser ham vanskelig for meg 8 timer på dagtid uten tissing.

Vår hund er sjelden alene så lenge på dagtid, men det har hendt. Og da uten tissing.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 06:52   #144
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvis man har planlagt hundekjøpet i 2 år, klarer man vel ærlig talt å planlegge såpass at man kan kjøre også.


De jeg kjenner, gjør det. Ingen av de har tatt fly med hund.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 07:32   #145
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

I tillegg har mange hunder noe imot å tisse i buret sitt. Det skjønner man jo. For å unngå bæsj, kan man droppe mat den dagen og gi når de er fremme. Hunder klarer fint en dag uten mat.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 07:33   #146
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

I tillegg har mange hunder noe imot å tisse i buret sitt. Det skjønner man jo. For å unngå bæsj, kan man droppe mat den dagen og gi når de er fremme. Hunder klarer fint en dag uten mat

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 15:59   #147
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.


De jeg kjenner, gjør det. Ingen av de har tatt fly med hund.

Som sagt velger jeg å ikke kjøre av hensynet til hunden.
Alle oppdrettere jeg kjenner som reiser like langt, tar også fly for å hente valp.


Når det kommer til å hente valp fra USA, Australia osv. Så er dett ikke 8uker gamle valper. De er eldre, og tryggere i utgangspunktet. Selv om det ikke er noen ønskesituasjon likevel å måtte sende de med fly under kabinen.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 16:08   #148
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Men er det så ille å ha hund i oppbevaringsrommet? Er det bråkete og kaldt og mørkt og skummelt der egentlig?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 16:10   #149
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Hvorfor dra de stakkars dyrene på lange reiser i det hele tatt når de er valper?
Man må vel ikke skaffe seg hund langveis fra, må man ?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 16:30   #150
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Men er det så ille å ha hund i oppbevaringsrommet? Er det bråkete og kaldt og mørkt og skummelt der egentlig?

Neida, det er samme trykk, varme og sånn som oppe i kabinen. Men en liten valp på 8uker vil nok ikke takle så godt det å bli "forlatt" alene der nede. Samt det er en del støy FØR de kommer på flyet.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hvorfor dra de stakkars dyrene på lange reiser i det hele tatt når de er valper?
Man må vel ikke skaffe seg hund langveis fra, må man ?

For når man driver med oppdrett, så er det ikke alle linjer man ønsker å kjøpe som naboen innehar. Noen ganger innebærer det at man må reise langt. Det er sånn det er når man driver oppdrett.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 17:53   #151
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Neida, det er samme trykk, varme og sånn som oppe i kabinen. Men en liten valp på 8uker vil nok ikke takle så godt det å bli "forlatt" alene der nede. Samt det er en del støy FØR de kommer på flyet.

Ja sant det. Min brelunge ville nok hatt det verst i kabinen nå, hun er 18 mnd, ligge i en bag og ikke på fanget, liksom???

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 18:03   #152
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Hva gjør oppdrettere om det blir forbud? Kjører likevel eller putter valp i lasterommet? Egne charterfly?

Dette er jo situasjonen for andre dyreeiere som bedriver oppdrett og avl.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 18:26   #153
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva gjør oppdrettere om det blir forbud? Kjører likevel eller putter valp i lasterommet? Egne charterfly?

Dette er jo situasjonen for andre dyreeiere som bedriver oppdrett og avl.

Men nå er det jo ikke forbudt.

Om det skulle bli det må man jo kjøre bil selvfølgelig.
Men det er tillatt, å så lenge det er lovlig, så kommer nok man til å oppleve hund i kabin.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 18:29   #154
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men det kan jo alle gjøre? Det å reiser med fly er eventing unødvendig for de fleste. Jeg reiste som barn til øyelege i Tromsø, og det var siste gangen for min del at jeg hadde en "viktig" grunn til å reiser. Jeg er selvfølgelig enigma i at mennesker skal prioriteres høyere enn dyr, men jeg er ikke enig i at ferien min skal prioriteres høyere enn hobbies til andre.

Så å si alle flyreisene mine er jobbreiser. Er det viktig nok grunn?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva gjør oppdrettere om det blir forbud? Kjører likevel eller putter valp i lasterommet? Egne charterfly?
Dette er jo situasjonen for andre dyreeiere som bedriver oppdrett og avl.

Mener å ha hørt at Widerøe frakter geiter. Neppe i kabinen, da.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 18:34   #155
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Men nå er det jo ikke forbudt.

Om det skulle bli det må man jo kjøre bil selvfølgelig.
Men det er tillatt, å så lenge det er lovlig, så kommer nok man til å oppleve hund i kabin.

Jeg ser til min store lettelse at naaf jobber med saken og at norwegian har forbud på utenlandsfly.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 18:36   #156
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg ser til min store lettelse at naaf jobber med saken og at norwegian har forbud på utenlandsfly.

Dette har de vel jobbet med iåresvis uten å komme noen vei dessverre.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 18:42   #157
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Dette har de vel jobbet med iåresvis uten å komme noen vei dessverre.

Ja du synes vel det er trist.

Jeg tror det vil bli endringer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 18:48   #158
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja du synes vel det er trist.

Jeg tror det vil bli endringer.

Nei selvfølgelig syns jeg ikke det.

Men nå er det ikke akkurat ofte jeg reiser med hund, har gjort det 1 gang de siste 5årene. Men jeg vil gjerne ha muligheten når jeg skal hente neste valp.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 19:59   #159
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Så å si alle flyreisene mine er jobbreiser. Er det viktig nok grunn

Hvorfor er det viktigere? På grunn av pengene? Det er masse penger i oppdrett også. Er det helt umulig å ha nettmøter? Er du på jobbreiser til steder hvor det bare er 1 avgang i måneden?

Jeg er helt enig i at det er et problem, hvis det er en reise hvor man må et bestemt sted, til en bestemt tid, formålet er viktigere enn en hobby / interesse / jobb (en del tjener faktisk penger på dette), det ikke er mulig å velge et annet fly eller reisemåte og man er allergisk.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 20:49   #160
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg forstår ikke helt det der med at det skal være så mye bedre å være dyr i flykabinen enn i lasterommet. Etter å ha prøvd begge deler med katt er jeg ikke i tvil om at lasterommet er best for dyret.

Men en ting som jeg tror kunne ha redusert mengden dyr i kabinen ganske mange hakk er å endre litt på prispolitikken. Sist jeg reiste med dyr var det vesentlig dyrere med katt i lasterommet enn i kabinen. I kabinen var det bare en liten avgift mot godsbetaling i lasterommet. Det burde være dyrt nok til at det bare er de som har nykjøpt valp som føler de har grunn til å dra med seg dyret inn.

Tidligere da jeg bestilte sånn billett var det forresten slik at man ikke fikk bekreftet plassen til dyret før dagen før avreise, og at det var slik at hvis det meldte seg en allergiker i siste liten så måtte dyret uansett i lasterommet? Er det ikke sånn lenger?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no