Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 21:37   #141
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg var uforskammet sprek etter keisersnitt med første, og vi bodde så langt unna slekta at det ikke var aktuelt med besøk på sykehuset. Pga ammetrøbbel og veldig få fødsler var det så god plass at jeg fikk være på barsel lenge. Jeg turte ikke dra heim med en baby som ikke kunne spise, men du som jeg ønsket meg besøk!

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg fikk aldri til å amme liggende så det ble mange timer i sofaen på natta. Med dansband-svisj.

Ah, the memories! For 7 år sida var det ikke mye å se på tv om natta med et begrenset kanalutvalg.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:23   #142
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.259
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Ja, sørg for guds skyld for noen gode dvd-er!

Alle mine tre har vært lysende våkne, og sultne til sånn 3-4 om natta de første ukene, gradvis nedover mot midnatt. Det ble mye svisj, gitt.

Men det er bedre enn den grusomme dokumentaren som var på en av de første nettene jeg kom hjem. Om noen danske foreldre som var ute på prøve fra fengsel, og satt med en hånd inni kuvøsen og en røyk i den andre, tok barnet med hjem til en leilighet så fæl at..., ja. Og en baby som til slutt havnet på sykehus med shaken baby symdrom!! (Jeg tror programmet egentlig skulle følge en fyrs vei ut fra kriminalitet og tilbake til hverdagen, og så tok det en uventet vending. At de sendte det!!)

Med barselstårer!!

Takke meg til Svisj!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:43   #143
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Med eldste ammet jeg til Dynastiet hver formiddag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 23:37   #144
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.857
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg benket meg til i sofaen med fjernkontroll, telefon, pc, drikke og gulpeklut.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 23:38   #145
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Med eldste ammet jeg til Dynastiet hver formiddag.

Enda godt man ikke fikk barn på den tiden det eneste som gikk på tv før barne-tv kl. 18 var Trim for eldre.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 23:39   #146
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Trim for eldre er jo morsomt. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 10:26   #147
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg er blitt gradvis dummere for hver ammeperiode, i alle fall. Jeg begynte med BBC World og bøker jeg leste selv med nummer en. Med nummer to så jeg The Daily Show og lignende satireprogrammer, nyheter og kostymedramaer. med nummer tre: How I met Your Mother og Top Model. Masse Top Model.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 14:46   #148
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg var fryktelig lei meg da Oprah sluttet. :bluss:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:45   #149
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg likte omslagsbodyer godt i starten. De lå mest i body og sånne små strømpebukser fra H&M. Ellers massevis av gulpekluter. Sparkjøp har mye av sånt. Vi vasket ofte med papirservietter. Brukte vanlig søppelbøtte etter hvert. Hadde sånn bleiebøtte til nr.1 eller 2 tror jeg. Men gikk over til vanlig søppel, og bar bare søpla hyppigere ut. Det lukter vel egentlig ikke så veldig før de begynner med fast føde.

Ellers la vi tisselaken i dobbeltsenga og i babysenga. Det kan lekke både tiss, gulp, melk et.c. Jeg ammet mye i senga, og ville spare madrassene også der.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 12:08   #150
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ellers la vi tisselaken i dobbeltsenga og i babysenga. Det kan lekke både tiss, gulp, melk et.c. Jeg ammet mye i senga, og ville spare madrassene også der.

Tisselaken, ja!
Kjøpte stort formsydd tisselaken på IKEA, og begynte å bruke det i dobbelsenga mens jeg var gravid for å ikke ødelegge madrassen hvis vannet skulle gå der. Og greit gjennom amming, gulp, tiss, bæsj og spy, som småbarnsforeldre kan oppleve å få i senga innimellom.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 14:03   #151
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Noe jeg skulle ønske jeg kunne forberedt meg mentalt på før jeg fikk baby, var at babyer (iallfall mine) var mest våkne når jeg var på mitt trøtteste. Les: Våknet gradvis til i 17-18-tiden om ettermiddagen og sov max ti min. i slengen fram til 3-4-tiden på natten. Klarte aldri å venne meg til akkurat det, men det varte jo bare i ca. to mnd, da.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 17:08   #152
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Sikkert lurt å kjøpe tisselaken, ja. Vi skulle eigentleg bytte ut overmadrassa, men vi har utsett det av nettopp denne grunn.

Dette med søvn og døgnrytme er eg veldig spent på korleis blir.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 17:15   #153
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.259
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Noe jeg skulle ønske jeg kunne forberedt meg mentalt på før jeg fikk baby, var at babyer (iallfall mine) var mest våkne når jeg var på mitt trøtteste. Les: Våknet gradvis til i 17-18-tiden om ettermiddagen og sov max ti min. i slengen fram til 3-4-tiden på natten. Klarte aldri å venne meg til akkurat det, men det varte jo bare i ca. to mnd, da.

Dette passer derimot perfekt til min rytme.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 20:57   #154
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Noe jeg skulle ønske jeg kunne forberedt meg mentalt på før jeg fikk baby, var at babyer (iallfall mine) var mest våkne når jeg var på mitt trøtteste. Les: Våknet gradvis til i 17-18-tiden om ettermiddagen og sov max ti min. i slengen fram til 3-4-tiden på natten. Klarte aldri å venne meg til akkurat det, men det varte jo bare i ca. to mnd, da.

Mens min sovnet klokka ni blank, og hadde sin eneste lange sove-økt da, så da var det bare å følge på dersom man ville ha sammenhengende søvn. Gjett om man får bra sosialt liv av å legge seg klokka ni.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 21:09   #155
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg skulle ønske noen hadde fortalt at når du får tenåringer blir det mindre søvn. Da sitter jeg nemlig oppe på trass for å få tid alene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 20:36   #156
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Eg trekk fram igjen denne tråden. Nå er eg meir eller mindre sengeliggande, så eg får ikkje gått så myke i butikkar og slikt. Men nå har eg kjøpt ein pose med bodyar, strømpebukser og pyjamaser på finn, i str. 56. Treng ein mykje i str. 50? Og kor fort veks slike små, i starten?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 20:39   #157
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Mine har vokst som gress i begynnelsen, 1,5 mm i uka (= 9 cm økning til 6-ukerskontrollen).
Og de har altså ikke hatt behov for 50 i det hele tatt. Det er for så vidt ganske vanlig å være 50 cm eller mer ved fødselen, men enkelte som er spede i formen vil gjerne komme inn i 50 ei stund uansett.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 20:41   #158
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Mens vi har brukt størrelse 50 i henholdsvis to måneder og seks uker på våre to. Aldri godt å vite!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 20:42   #159
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Det med str 50 er veldig individuelt. Hvor stor var du da du ble født? Mine har fulgt min str, og gyn som tok siste ul på meg sa at mannens str kun telte 10%. Gutten min på 52 cm varte to uker i 50 og jenta på 49 cm varte 6 uker i den str. Så til henne trengte vi litt. Uansett, mannen din kan handle i 50 hvis det trengs mens du er på sykehuset. Butikkene er åpen etter fødsel! Men min erfaring er at man trenger litt i 50.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 20:43   #160
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.651
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Mest sannsynlig så kommer du langt med str 56 og at 50 blir lite veldig fort. Du kan jo kjøpe et sett med body og strømpis og ev sende mann ut på shopping etter fødsel om det skulle vise seg at dere trenger det. Jeg synes det er ok at de ikke svømmer i klærne den første tiden, men brukte allikevel veldig lite 50 på junior.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no