Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svineinfluensa, er du bekymret?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 09:16   #141
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg er ikke bekymret for denne influensaen i det hele tatt, og synes ikke dette høres særlig urovekkende ut.

Jeg synes derimot det er urovekkende hvis det skulle vise seg å være sant at legene både hamstrer Tamiflu til seg selv, og i tillegg skriver det ut til alle slags hysteriske pasienter som tilfeldigvis skal ut og reise (ikke til Mexico... )

I gårsdagens redaksjon 21 innrømmet jo sjefen i Aleris at legene deres hadde skrevet ut Tamiflu for å berolige pasienter som skulle ut på tur snart, og at de derfor hadde hatt et problem å skaffe nok Tamiflu.

Jeg kjenner jeg blir oppgitt- og redd for hvordan det blir når det virkelig skjer en alvorlig krise noen gang.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 09:18   #142
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jamen det er jo ikke noe problem om noen privatlegesenter (som selvfølgelig ikke følger retningslinjer som det offentlige helsevesenet fordi de driver bissniss) skriver ut noe doser Tamiflu, apotekene har da så lite lager at det er jo ikke det man lener seg på om det blir stort utbrudd uansett.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 09:19   #143
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har ikke inntrykk av at leger hamstrer medisin altså, absolutt ikke. Jeg har ikke tenkt å lagre heller fordi folkehelsa har jo store beredskapslager som er utenom apotekenes lager.

Det er bra Esme, jeg ble bare skremt av nyhetene i dag, og apotekene som rapporterer inn at det går mye Tamiflu ut derfra nå.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 09:21   #144
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jamen det er jo ikke noe problem om noen privatlegesenter (som selvfølgelig ikke følger retningslinjer som det offentlige helsevesenet fordi de driver bissniss) skriver ut noe doser Tamiflu, apotekene har da så lite lager at det er jo ikke det man lener seg på om det blir stort utbrudd uansett.

Så du tror ikke at ikke-private leger ikke gir etter for dette presset som kommer fra pasientene, hvis det kommer? Til tross for retningslinjer?

Og hvor kommer overskriftene fra om at legene selv hamstrer Tamiflu? Husker forresten at det var snakk om det også ved fugleinfluensaen.

:skal jeg tørre føle meg mer beroliget?:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 09:29   #145
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Så du tror ikke at ikke-private leger ikke gir etter for dette presset som kommer fra pasientene, hvis det kommer? Til tross for retningslinjer?

Selvfølgelig er det en del leger som gir etter pressset. Men det er nå faktisk ikke så veldig mange allmennpraktikere her i landet og det er jo de som føler presset fra pasienter.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Og hvor kommer overskriftene fra om at legene selv hamstrer Tamiflu? Husker forresten at det var snakk om det også ved fugleinfluensaen.

Jeg aner ikke hva journalistene baserer dette på, men Tamiflu er jo et medikament som sjelden blir skrevet ut, det skal ikke mange dosene ut før det øker mange 100 % i salg. Og jeg har jo ikke sett hva apotekene har for salgstall. Men jeg har jabbet med mine mange mange legevenner og ingen av de hamstrer og jeg klarer liksom ikke å se for meg at de er så annerledes enn andre leger, men det er bare et personlig inntrykk altså.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

:skal jeg tørre føle meg mer beroliget?:

Det får du nå kjenne på selv, jeg bryr meg i hvert fall ikke om det blir tomt på apotekene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 09:35   #146
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg antar at apotekene da ikke får fylt opp lagrene sine nettopp for å unngå unødvendig bruk og hamstring?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 09:54   #147
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg antar at apotekene da ikke får fylt opp lagrene sine nettopp for å unngå unødvendig bruk og hamstring?

Jeg kjenner ikke til apotekrutinene, det er farmasøyter her som vet det bedre enn meg. All den tid beredskapslagrene ikke blir berørt så bryr jeg meg ikke om det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 12:09   #148
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Hvorfor slipper du ut pasienter som blir sjekket før resultatene foreligger?
http://www.an.no/nyheter/article4294901.ece
Han skulle få svar i løpet av dagen. De kunne vel holdt ham inne til da?
Ja, det er her i byen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 13:01   #149
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Hørte på radioen at det i Bergen hamstres munnbind.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 14:20   #150
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hørte på radioen at det i Bergen hamstres munnbind.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:48   #151
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.256
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Når apotekene går tomme for varer, bestiller de mer fra leverandørene. Leverandørene justerer sine forecast utfra endringer i salget. Alt kommer fra samme potten. Så teoretisk sett kan man se for seg at privat hamstring i Norge kan medføre at andre områder ikke får den medisinen de trenger.

Nå har jeg full tillit til at Roche prioriterer de områdene som trenger Tamiflu akkurat nå, og trykkpressen går for fullt for å øke beredskapslagrene. Sånn sett er det nok ingen overhengende krise hvis nervøse nordmenn kjøper for å ha på kammerset, men særlig solidarisk er det jo ikke i en eventuell krisesituasjon.

Jeg er definitivt bekymret for en smittsom virussykdom med høy dødelighet og lang inkubasjonstid, men det ser kanskje ikke ut som dette er mer enn et skremmeskudd. Marerittscenariet er selvsagt luftbårne virus (i motsetning til dråpesmitte), men jeg aner ikke om det egentlig er en reell trussel. Men hvis man tror at mennesket har outsmartet virus for evig tid med god hygiene og hermetikklagre, er jeg redd man tar feil. Før eller senere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 22:13   #152
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Men jeg skjønner jo at det går med en del "føre-var" doser av Tamiflu, hvis alle som har noe i nærheten av influensa-symptomer blir oppfordret til å ta det? Siden det virker best tatt innen 48 timer etter symptomstart? (Før 48 timer er det vel nærmest umulig å si om noe er en forkjølelse, et magevirus, eller influensa, for ikke å snakke om svineinfluensa...).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 01:35   #153
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Har man influensa så vet man det, det er min erfaring. Jeg har f.eks. aldri vært spesielt forkjølet når jeg har hatt influensa, men jeg har hatt veldig vondt i musklene i hele kroppen, vondt i hodet, hatt veldig høy feber og jeg har nesten ikke orket å bevege meg ut av sengen alene. Sover hele tiden. Det kommer raskt så man burde skjønne det innen 48 timer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 07:15   #154
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.443
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg begynner å bli litt bekymret, ja.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 07:30   #155
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Synes det er skummelt ja.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 09:02   #156
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Og nå blir det vel frarådet å dra til Mexico.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 09:46   #157
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Syntes det er litt skummelt. Lurer også på om Tamiflu er "livssreddende", eller om det bare gjør det litt greiere å være syk?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 09:49   #158
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Har man influensa så vet man det, det er min erfaring.

Det er altså ikke min erfaring fra sist gang. Da hadde jeg først vært forkjøla i en uke, og da jeg ble verre igjen, og i tillegg trodde jeg hadde fått en ny runde med omgangssyke, måtte legen overbevise meg om at jeg hadde influensa. Og da hadde jeg nok hatt det i et par dager. Og så lenge man ikke vet så mye om variasjonene i sykdomsforløp ved svineinfluensa, så skjønner jeg at man vil være føre var.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 09:51   #159
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.093
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Lurer også på om Tamiflu er "livssreddende", eller om det bare gjør det litt greiere å være syk?

Så vidt jeg har skjønt, gjør det sykdomsforløpet lettere. Det i seg selv kan jo være livreddende for enkelte ekstra utsatte grupper, men neppe for folk flest.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 10:02   #160
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hørte på radioen at det i Bergen hamstres munnbind.

Sitat:

Kan være bortkastet
Folkehelseinstituttets overlege Bjørn G. Iversen mener imidlertid at munnbind kan være bortkastet. Han sier til NTB at de fleste bruker munnbind på feil måte, noe som øker risikoen for å bli smittet.
- Man må ta på munnbindet på riktig måte, og man bør skifte det ofte. Hvis ikke, blir det fuktig, og det er ikke bra. Dessuten er det mange som er borti munnbindet med fingrene og fikler. Da kan man faktisk bli mer utsatt for smitte, sier Iversen.

Jeg var veldig bekymret når det var snakk om fugleinfluensa, men har ikke vært så veldig bekymret denne gangen, siden det ble litt falsk alarm sist. Men jeg begynner å bli gradvis mer bekymret nå. Ikke minst fordi vi er totalt uforberedt, med tanke på matlager og annet man bør ha i hus.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no