Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Sletting, ytringsfrihet osv.

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 22:17   #141
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Då må ho nok få litt meir enn berre bambus for jobben.

Eg vonar fri tilgang til høgkvalitetsbambus har omlag same verdi som den skyhøge løna du ser fram til etter at avhandlinga di er ferdig? Du skal få rein vatnskål kvar dag! Og rein halm minst eit par gonger i veka.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:17   #142
Tullerusk
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Bortsett frå "rævsleikjing", det er lov :Opplyser:


*noterer*

  Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:19   #143
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eg vonar fri tilgang til høgkvalitetsbambus har omlag same verdi som den skyhøge løna du ser fram til etter at avhandlinga di er ferdig? Du skal få rein vatnskål kvar dag! Og rein halm minst eit par gonger i veka.

Eg ville ha brukt vasskål, elles nydeleg

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:22   #144
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.508
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Ja, vi kan skrive nynorsk. Men ikkje dialekt


Sidan eg for nokre månader sia hadde gleda av å delta på eit særskilt bra nynorskkurs, så kan eg kan hende øve meg litt her? Sjefen min tykte det var en slik god ide at eg fekk med meg det kurset, så kunne eg nyttja nynorsk i en del av dei breva og vi sender ut...Eg har vel enda til gode å nyttja nynorsk i noko eg skriv på jobb, men er svært glad for at eg fekk delta på kurset. Kurslederen var særskilt dyktig, og når eg var ferdig, satt eg attende med ein heilt anna haldning til nynorsk enn det eg hadde.

(Og bare så det er sagt - nynorsken min er nok både mangelfull og feilrik, men læreren var faktisk kjempeflink. Jeg hadde en atskillig mer positiv holdning til det å skrive nynorsk da kurset var over, enn den jeg hadde i utgangspunktet. Å lese nynorsk er vakkert. )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:24   #145
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg ville ha brukt vasskål, elles nydeleg

Vasskål, vatnskål, same same? Det viktigaste er vel at Toffen får vatn kvar dag, all den bambusen ho kan ete og at ho søv mjukt og varmt slik at ho kan få krefter til å vaske og rette. Du må tenkje på pandaen, ikkje flisespikke!

Ein glad og mett panda
vil vaske språket bra.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:24   #146
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.888
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høst, NYTTJA er så vidt eg veit ikkje et ord?

Og en ting som slår meg; Når bokmålsbrukerar skal skrive nynorsk vert ofte den mest konservative forma. Kvifor?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:25   #147
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vasskål, vatnskål, same same? Det viktigaste er vel at Toffen får vatn kvar dag, all den bambusen ho kan ete og at ho søv mjukt og varmt slik at ho kan få krefter til å vaske og rette. Du må tenkje på pandaen, ikkje flisespikke!

Ein glad og mett panda
vil vaske språket bra.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:25   #148
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.888
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du må tenkje på pandaen, ikkje flisespikke!

Å, la oss få lov

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:26   #149
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Høst, NYTTJA er så vidt eg veit ikkje et ord?

Og en ting som slår meg; Når bokmålsbrukerar skal skrive nynorsk vert det alltid den mest konservative forma. Kvifor?

Eg trur kanskje det er for å skilje dei to målformene. Elles kan dei lett bli blanda i hop, for om ein har eit radikalt nynorsk og eit radikalt bokmål er dei ganske like.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:27   #150
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.888
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eg trur kanskje det er for å skilje dei to målformene. Elles kan dei lett bli blanda i hop, for om ein har eit radikalt nynorsk og eit radikalt bokmål er dei ganske like.

Det er ikkje for å bølle altså?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:27   #151
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.817
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg ville ha brukt vasskål, elles nydeleg

Vasskål? Det høres ut som vassen kål, og det kan da umulig være godt.
Men tre s-er etter hverandre blir vel kanskje feil det også?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:27   #152
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Høst, NYTTJA er så vidt eg veit ikkje et ord?

Og en ting som slår meg; Når bokmålsbrukerar skal skrive nynorsk vert ofte den mest konservative forma. Kvifor?

Fordi det er det som høres mest nynorsk ut for oss ikke nynorskbrukere. Noen av oss går sågar så langt at vi bruker feil ord for å få mer schvung over det. Uten å oute noen, altså .

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:28   #153
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.888
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Fordi det er det som høres mest nynorsk ut for oss ikke nynorskbrukere. Noen av oss går sågar så langt at vi bruker feil ord for å få mer schvung over det. Uten å oute noen, altså .

Noen

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:28   #154
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Å, la oss få lov

Berre for å oppklare, Solveigmor er den til høgre!

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:28   #155
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Kan eg få dykkar åtgaum?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:29   #156
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.888
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Berre for å oppklare, Solveigmor er den til høgre!

Om nokon overhode skulle vere i tvil!

(overhode er et elendig ord gitt)

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:29   #157
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Høst, NYTTJA er så vidt eg veit ikkje et ord?

Og en ting som slår meg; Når bokmålsbrukerar skal skrive nynorsk vert ofte den mest konservative forma. Kvifor?

Jeg fikk min dårligste karakter ever på nynorskeksamen i 9. klasse.
Jeg skrev de heftigste uttrykkene jeg kunne tenke meg. "Me gjekk og slikra på kvarsin hugleik på staur" "....da var no noke so borti staur og veggjar" og lignede søte sitat.
Jeg tok meg i sammen og ble den stolte eier av 4 i nynorsk på videregående da.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:30   #158
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.888
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Kan eg få dykkar åtgaum?

Korleis i hulaste skal du kunne klare å FÅ det, Vimsen?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:30   #159
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ein kan ikkje skriva nyttja, nei.

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Korleis i hulaste skal du kunne klare å FÅ det, Vimsen?

At du vågar.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:30   #160
Justme
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

atgaum ? huh ?

  Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, nynorsk, panda, skrivefeil, unevnelig forum


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no