|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Det handler ikke så mye om råd og ikke råd, sånn jeg ser det. Men jeg ville ikke syntes det var verdt pengene å bruke så mye på en sofa. Jeg hadde vært livredd hver gang en gjest hadde tatt plass i sofan (de hadde neppe fått lov til å drikke rødvin i den |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Leser
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?
Det kommer vel litt på hva man tenker på som nødvendig. Selv sikler jeg veldig på ryggekamera, men fornuften seirer. (Vi har per i dag gratis bil, men uten sentrallås blant annet)
![]() |
#143 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Altså, det var ment som en ting JEG ser på som unødvendig, og som jeg skikkelig må jobbe med fantasien min for å forstå at andre kan synes er verdt pengene.
![]() |
#144 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg tror bil har en annen verdi og kanskje viktigst; symbolverdi og estetisk verdi utenfor de største byene. I Oslo med kollektivtilbud blir alt det negative med å eie en bil ekstra tydelig; parkeringsproblemer, rush, store utgifter. I byen er bil en større stressfaktor mens på bygda står den for en frihetsfølelse, en suser rundt i bilen og kan nyte landskapet, en kommer seg dit en vil. Bilen gir muligheter. Sånn sett forstår jeg godt at noen velger å legge mer i bil og at det for dem på samme måte kan handle om en estetisk opplevelse og nytelse å ha den "riktige" bilen.
![]() |
#145 |
Glamorøs
|
For meg hadde det definitivt vært en estetisk nytelse å hatt en sånn her:
![]() |
#146 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen ganger er Ben Murphy :mannen-i-mitt-liv:
![]() |
#148 |
Shake it out!
|
Jeg fikk ikke prikket deg, men jeg er fryktelig vanvittig enig med deg i det du skriver. Det handler om å prioritere ut fra egne interesser og ønsker. Og gi bæng i hva andre mener om det. Ingen hadde leet på så mye som et øyelokk om du kom og sa at dere hadde brukt 200 000 på en bil.
![]() |
#149 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg har en stk mann som ser lykken i biler (dog ikke BMW
![]() |
#150 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jah - og jeg har hørt det finnes galegale mennesker som kjøper seg FELGER til bilen for 40-50.000 :dåner: (og det er IKKE meg!!) Nei, man får kjøpe etter sin egen lommebok og egne interesser. Det gjør ihvertfall jeg, så kan folk mene hva de vil om mitt pengeforbruk.
![]() |
#151 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?For ikke å snakke om sykler! Folk kan visst bruke ubegrenset på sykler, og må gjerne ha tre-fire.
![]() |
#152 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Hvorfor har ingen nevnt de stereofile her enda? |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
maler
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg er veldig enig. Man må bruke penger på det som betyr noe for en. Hva om Gl..eh...Tallulah går lei sofaen etter 5 år eller flytter så den ikke får plass lenger? Så har hun da brukt den nette som av 10000 kr i året på noe som gir henne godfølelsen. Og det må da være greit. Det er ikke mer enn mannen i huset her bruker på tekniske duppedingser med like god eller dårlig unnskyldning. Jeg kunne også brukt så mye på sofa hvis sofa var en ting som var viktig for meg på den måten.
![]() |
#154 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Det er jo bare en designerveske eller to i året.
![]() |
#155 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Ja, jeg synes det er i meste laget. Vi betalte rundt 20.000 kr for vår i 2005 og det var mye da synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|