Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben
Greit å ta med hunden inn 11 4,91%
Ikke greit å ta med hunden inn 213 95,09%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-07, 15:56   #141
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Nå er det jo slått fast at barnehagen ikke er en kennel.

Ikke ok, nei, og ganske hensynsløst og egoistisk. -Enda så glad jeg er i hunder. Jeg får bruke oss selv som eksempler:

Vi har en engstelig storebror som da han gikk i barnehagen nok ikke ville ha nærmet seg garderoben en gang hvis det var en ukjent hund der. Barnehagen skal være et sted der barna kan oppleve det trygt å være. En "skummel" hund like ved barnehagedagens første stoppested skaper ikke trygghet for en engstelig unge. Ser for meg masse ekstra tid ved barnehagelevering, og en gutt som ville vært redd for å gå inn i garderoben flere dager framover.

Så har vi en pelsdyrelskende, men akk så hundeallergisk mellombror, som sikkert ville ha nikoset på hunden om han fikk sjansen, men som deretter nok måtte ha reist hjem fra barnehagen på grunn av allergisk reaksjon. Skal jeg måtte hente en allergisjuk småtass fra barnehagen på grunn av folk som ikke gidder å vise hensyn?

Tror nesten veg ville ha blitt mest irritert på barnehagepersonalet som tillot at hunden kom inn i garderoben. De burde ha sendt hundedamen ut med dyret lenge før det kom så langt at andre foreldre måtte si fra.

Sist redigert av Kaija : 27-02-07 kl 16:11.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 16:02   #142
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Først så svarte jeg greit, uten å ha lest innlegget til Polyanna. Men da må jeg si meg enig med henne. Jeg har et barn som ikke finnes redd hunder. Men når hun vet at enkelte av barna er redde så syns jeg hun bør holde hunden unna garderoben.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 16:10   #143
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Du tar altså utgangspunkt i at det ikke finnes ustabile, uansvarlige, egoistiske, tankeløse, navlebeskuende hundeeiere? Det er ihvertfall ikke min erfaring fra det virkelige liv, så jeg tviler faktisk ikke på at noen ville tatt med en ukontrollerbar eller farlig hund inn. Jeg synes faktisk også det er et problem ute i trafikken eller i det offentlige rom, altfor mange som driter i båndtvangen og altfor mange som synes hunden sin er så snill at de bare mååå la de gå uten bånd for deretter å løpe vilt rundt fremmede folk. Det er også ganske mange ustabile eiere som ikke kan håndtere hundehold, og som derfor utsetter andre for fare ute. Det er også de som synes det er gøy at andre blir redd. Selvfølgelig veldig synd at de ødelegger for de andre flotte, ansvarlige hundeeierne, men det betyr desverre at de må ta ekstra hensyn i visse situasjoner.

Selvsagt, men jeg ville ikke tatt utgangspunkt i det i den gitte situasjonen. Det er helt greit med et forbud på generelt grunnlag, men jeg ville ikke gått ut i fra at hunden som ble med inn i garderoben var mannevond. Da er det kanskje i orden å sende en bekymringsmelding til barnevernet også? Tenker på barnet som deler hus med hunden.

Jeg klapper ikke hunder på gaten, ei heller hunder som står bundet fast alene. Ukjente hunder.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 17:08   #144
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi har hund, og jeg kunne ikke tenkt meg å ta ham med meg innenfor porten i barnehagen engang.
Han ville neppe synes det var noe særlig, mange unger er redde og mange er allergiske. Når jeg henter i barnehagen må han pent sitte i utkanten av parkeringsplassen og vente.

Jeg ville tatt det opp med personalet i barnehagen, og hadde ikke funnet meg i at mine barn ble utsatt for noe de var redde for i barnehagen.

Signerer denne. Hunden blir bundet utenfor det inngjerdete uteområdet. Hunder har ingenting inne i et barnehageområde å gjøre. Hadde blitt rimelig perfleks hvis jeg hadde sett en hund inne i en garderobe og hadde garantert bemerket det.
Det har med mye å gjøre; hunderedsel, allergi, hygiene etc.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 17:28   #145
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Nei, ikke akseptabelt å ta med hund inn garderoben i barnehagen, på lik linje med at man ikke får ta med hunder inn på butikken, restauranter osv... (eller får man det?)

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 17:47   #146
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Selvsagt, men jeg ville ikke tatt utgangspunkt i det i den gitte situasjonen. Det er helt greit med et forbud på generelt grunnlag, men jeg ville ikke gått ut i fra at hunden som ble med inn i garderoben var mannevond. Da er det kanskje i orden å sende en bekymringsmelding til barnevernet også? Tenker på barnet som deler hus med hunden.

Jeg klapper ikke hunder på gaten, ei heller hunder som står bundet fast alene. Ukjente hunder.

Takker for tyttebæret
Men hvorfor klapper du ikke hunder på gaten eller når de står bundet fast da....? MEN mener at barn i en barnehage skal bli påtvunget dem De som bor sammen med hunder, har som regel lært hvordan de skal forholde seg til hunder, så det er ofte foskjell på dem og "andre" barn. Og selv vi som har en snill hund, lar aldri barnet være alene med hunden. Og det gjør ikke andre ansvarlige mennesker heller. Nei, denne gangen tror jeg du er litt langt på viddene, og jeg er SKREMT over holdningene dine, og er glad for at kun "en promille" her inne er enig med deg

Sist redigert av Pelikan : 27-02-07 kl 17:53. Årsak: skriveleif
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:11   #147
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enkelt og greit: NEI!
Både av hensyn til hunderedde barn og allergiske barn!

Gammel 27-02-07, 20:19   #148
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det noen som har sagt det her, da? Jeg trodde vi snakket om det å ta dem med i barnehager.

Jeg mener fremdeles at dette med at hunden kan bli så stresset at den biter er mulig men ikke sannsynlig. De fleste hunder biter ikke. Dette med hunder og biting er som med voldtekt. De færreste blir utsatt for det, men alle er redd for det. Og selvfølgelig gjør det ikke saken noe bedre for de som faktisk blir bitt.

Jeg tror faktisk at slike utsagn om at man aldri kan stole 100% på en hund kan oppleves som skremmende for folk som er redd hunder. De aller, aller fleste hunder er snille, rolige hunder som ikke biter. Hunder har alikevel ikke noe i en barnehagegarderobe å gjøre, men jeg mener at det ikke primært er faren for at noen skal bli bitt som er hovedproblemet.

Gammel 27-02-07, 20:28   #149
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Hvis hunder er så ustabile som hun beskriver, blir jeg overrasket hvis hun tør å sende barnet sitt på besøk til noen med hund.

Har vokst opp med hunder,så jeg vet hvor stresset hunder kan bli av små
barn.
Hvis barna itillegg er redde,så merker hundene det også,og de blir
som regel veldig ivrige på redde mennesker.
De blir en dårlig match at en ivrig, stresset hund vil bort og hilse på en
redd unge.
Mine barn er vant til hunder,men jeg stoler aldri på en hund,
uansett hvor "snill" eieren sier den er.
Så det så!

Gammel 27-02-07, 21:40   #150
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser flere nevner det med personalet: Vi har ikke nevnt det tidligere, fordi vi første, andre og tredje gang det skjedde tok det for gitt at hun aldri ville gjøre det mer. Første gang sa jeg altså ikke fra til henne, fordi jeg måtte håndtere ungene, andre gangen var det mannen det hendte med, og han visste ikke at det hadde skjedd før, tredje gang var det meg igjen.

Personalet har nok rett og slett ikke sett det. Det har vært på relativt stille deler av dagen, med kun 2-3 barn under "leveranse" og da er det ikke voksne igarderoben, foreldrene kler av og følger barna inn.

I dag kom den assistenten som mannen snakket til og sa at hun hadde snakket med styrer om det, og ville ta det opp.

Hundedamen var der etterpå og var relaitvt kort i tonen mot min mann...

Gammel 27-02-07, 22:14   #151
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Kom hundedamen uten hund i dag da?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:22   #152
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Herregud for noen ustabile hunder dere må være vant til, eller så har det bare ikke peiling. Fordi det er mye som skjer i en garderobe, så frykter dere at noe tragisk skal skje? Herlighet, så dumt.

Nei, ikke alle hunder er ustabile.
Jeg mener jo at mine hunder er de søteste og snilleste i hele verden, selvfølgelig.

Det handler ikke om å "frykte at noe skal skje", men å ta sine forholdsregler slik at det ikke gjør det.

Det er en kjensgjerning at når frykt er involvert, det være seg hos dyr eller menneske, kan ulykker skje, og de kan skje før man aner det.
Og jeg er ikke villig til å ta den sjansen, hverken på fremmede barns eller mine hunders vegne.

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:22   #153
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det burde være en selvfølge at dersom noen blir redde eller har allergier, må hunden vike. Men jeg har selv smertelig fått erfare at dette ikke er noe alle hundeeiere forstår. Noen hundeeiere har en tendens til å legge ansvaret hos den som blir redd, det er i deres øyne de som har et problem. Men det er viktig å huske at dette ikke gjelder flertallet av hundeeiere!

Jeg er glad i dyr, og har selv hatt hund, men jeg ville nok bundet den utenfor barnehagens område om jeg tok den med. Man vet aldri om folk er redde, og statistisk sett er jo sjansen høy for at noen er allergiske (er det ikke ca 30% i våre dager som har astma/allergi?)

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:02   #154
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Overhodet ikke greit. Som mange har nevnt: allergi, redde barn og hensyn til hunden (om feks et barn blir hysterisk redd - hvordan reagerer hunden??)

Min eldste sønn er fryktelig redd for hunder. Til tross for at vi hadde hund selv til han var 16 mnd (det husker han ikke noe av). Senest nå på søndag kom han løpende inn, strigråt og var skjelven fordi han hadde møtt en hund på veien som hadde kommet borti han (han hadde løpt, og hunden tok det som invitt til lek...). Ganske garantert en godlynt hund - men det ser ikke min sønn.

Hadde vi møtt en hund i garderoben, hadde vi ikke fått sønnen vår inn, og dagen hadde kommet veldig skjevt ut. Fordi en forelder ikke ser forbi sin egen lille verden?... ego...

At vi prøver å få vår lille lovende til å bli mer glad i dyr er helt klart på agendaen! Han liker de best på bilder...

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:22   #155
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Kom hundedamen uten hund i dag da?

Ja. (Vet ikke om hun hadde den med til barnehagen, men den var i hvert fall ikke med inn)

Hun er en blid og hyggelig dame, men *litt* "blond", tror jeg, rett og slett.

Gammel 28-02-07, 00:15   #156
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor var det noen som brukte vår barnehage som snarvei, de gikk gjennom det inngjerdede området med hunden sin (det er port i begge ender). De fikk tilsnakk og anmodning om å gå rundt når de hadde med hund, og de fulgte oppfordringen.
Regner med at vi aldri kommer til å treffe på noen hund i garderoben der, nei.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 07:51   #157
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vår hund er en Schüts III trenet hund. Det betyr høyest utdannelse innen IPO, en utdannelse politiet bruker. Han er altså ekstremt lydig, og kan f.eks ligge i dekk uten eier i sikte, med forstyrrelser. Minstekravet i klasse III er minst 20 minutter.
Han har også gjennomgått ferdsels og karakterkåringer, og har vunnet mange premier i denne klassen.

Likevel ville jeg aldri ha tatt ham med i en barnehage. Først og fremst for hans skyld, ikke barna. Jeg stoler ikke på barn når det gjelder hund. Dessverreer det et fåtall barn som har snøring på hvordan oppføre seg med hund, og hunden trenge ikke den ekstra stressfaktoren det faktisk er i en garderobe full av unger rundt seg.

Selv en hund som er så høyt utdannet som vår.

(Politihundene har som regel Schüts II klasse. Det holder til å utføre jobben)

safran: Nei, jeg sa ingenting om at det ikke finnes blinde foreldre, men at "faren" for å treffe på en førerhund er forsvinnende liten. I barnehage som andre steder.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:47   #158
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får håpe damen har tatt meldingen, Polyanna. Selv er jeg glad i hunder, og Sneipen elsker dem virkelig. Han blir helt ellevill når han ser en og vil ingenting annet enn å løpe bort og klappe og bli snust på og trekke seg unna i skrekkblandet fryd hvis den hilser tilbake. Og bare av den grunn hadde jeg blitt rimelig oppgitt hvis noen hadde tatt med seg en inn i garderoben. Det hadde vært umulig å få en fornuftig avlevering, og selv om jeg ikke tror at alle hunder er ustabile, vet jeg aldri hvilke som er det og må forholde meg deretter. For Sneipen kan jeg IKKE stole på.

Og ja, vi trener mye på dette hver gang vi treffer en hund. Han får ikke gå bort før han har fått lov av eier, han må stå rolig (aka hoppe opp og ned) til hunden kommer den siste meteren til ham, og mor vakter med falkeblikk at han ikke slår eller drar i pelsen i befippelsen. Alt dette er greit og flott ute med god tumleplass, men det hadde stresset meg skikkelig i en trang garderobe.

Hvis jeg i stedet hadde hatt engestelige barn, hadde jeg blitt ganske så sint. Og hvis eieren hadde vært så tett at hun ikke kunne ta gjentatte beskjeder, hadde jeg jommen ikke stolt all verden på hunden heller.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:53   #159
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

For en hyggelig og omtenksom hundeeier du har truffet Polyanna :dån:

Jeg ville vel ikke ha reagert på en hund i garderoben sånn i første omgang, rett og slett fordi at jeg har ikke regnet med det som en problemstilling. I tillegg er poden (og jeg) veldig glad i dyr, så det hadde ikke vært en ekkel situasjon for oss.

Men jeg er enig med flertallet at hunden skal vente ute, av hensyn til de som er allergisk og redde!

Sist redigert av Martis : 28-02-07 kl 13:29. Årsak: Skriveleif.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 13:10   #160
devon
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

En hund har ingen ting i en garderobe i barnehagen og gjøre. Dette er ikke bare av hensyn til barna, men og av hensyn til hunden selv.

Har forøvrig ofte møtt større hunder som er løs i skog og mark. Eideren er ikke langt unna og har rimlig kontroll på hunden slik at den ikke virker truende eller skremmende på meg, mange hennsynsfulle hundeeiere

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.