|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben | |||
Greit å ta med hunden inn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 4,91% |
Ikke greit å ta med hunden inn |
213 | 95,09% |
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Nå er det jo slått fast at barnehagen ikke er en kennel. Sist redigert av Kaija : 27-02-07 kl 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Først så svarte jeg greit, uten å ha lest innlegget til Polyanna. Men da må jeg si meg enig med henne. Jeg har et barn som ikke finnes redd hunder. Men når hun vet at enkelte av barna er redde så syns jeg hun bør holde hunden unna garderoben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?
Selvsagt, men jeg ville ikke tatt utgangspunkt i det i den gitte situasjonen. Det er helt greit med et forbud på generelt grunnlag, men jeg ville ikke gått ut i fra at hunden som ble med inn i garderoben var mannevond. Da er det kanskje i orden å sende en bekymringsmelding til barnevernet også? Tenker på barnet som deler hus med hunden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Livsnyter
|
Signerer denne. Hunden blir bundet utenfor det inngjerdete uteområdet. Hunder har ingenting inne i et barnehageområde å gjøre. Hadde blitt rimelig perfleks hvis jeg hadde sett en hund inne i en garderobe og hadde garantert bemerket det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Nei, ikke akseptabelt å ta med hund inn garderoben i barnehagen, på lik linje med at man ikke får ta med hunder inn på butikken, restauranter osv... (eller får man det?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Tåler regn
|
Takker for tyttebæret Sist redigert av Pelikan : 27-02-07 kl 17:53. Årsak: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Enkelt og greit: NEI!
![]() |
#148 |
Leser
|
Jeg mener fremdeles at dette med at hunden kan bli så stresset at den biter er mulig men ikke sannsynlig. De fleste hunder biter ikke. Dette med hunder og biting er som med voldtekt. De færreste blir utsatt for det, men alle er redd for det. Og selvfølgelig gjør det ikke saken noe bedre for de som faktisk blir bitt.
![]() |
#149 |
Trønder
Har vokst opp med hunder,så jeg vet hvor stresset hunder kan bli av små
![]() |
#150 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Ser flere nevner det med personalet: Vi har ikke nevnt det tidligere, fordi vi første, andre og tredje gang det skjedde tok det for gitt at hun aldri ville gjøre det mer.
![]() |
#151 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Kom hundedamen uten hund i dag da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Nei, ikke alle hunder er ustabile. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Det burde være en selvfølge at dersom noen blir redde eller har allergier, må hunden vike. Men jeg har selv smertelig fått erfare at dette ikke er noe alle hundeeiere forstår. Noen hundeeiere har en tendens til å legge ansvaret hos den som blir redd, det er i deres øyne de som har et problem.
![]() |
#154 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Overhodet ikke greit. Som mange har nevnt: allergi, redde barn og hensyn til hunden (om feks et barn blir hysterisk redd - hvordan reagerer hunden??) |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Yes, we can!!
|
Ja.
![]() |
#156 |
heimføing
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?I fjor var det noen som brukte vår barnehage som snarvei, de gikk gjennom det inngjerdede området med hunden sin (det er port i begge ender). De fikk tilsnakk og anmodning om å gå rundt når de hadde med hund, og de fulgte oppfordringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Vår hund er en Schüts III trenet hund. Det betyr høyest utdannelse innen IPO, en utdannelse politiet bruker. Han er altså ekstremt lydig, og kan f.eks ligge i dekk uten eier i sikte, med forstyrrelser. Minstekravet i klasse III er minst 20 minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Vi får håpe damen har tatt meldingen, Polyanna. Selv er jeg glad i hunder, og Sneipen elsker dem virkelig. Han blir helt ellevill når han ser en og vil ingenting annet enn å løpe bort og klappe og bli snust på og trekke seg unna i skrekkblandet fryd hvis den hilser tilbake. Og bare av den grunn hadde jeg blitt rimelig oppgitt hvis noen hadde tatt med seg en inn i garderoben. Det hadde vært umulig å få en fornuftig avlevering, og selv om jeg ikke tror at alle hunder er ustabile, vet jeg aldri hvilke som er det og må forholde meg deretter. For Sneipen kan jeg IKKE stole på.
![]() |
#159 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?For en hyggelig og omtenksom hundeeier du har truffet Polyanna :dån:
I have learned that to be with those I like is enough. Sist redigert av Martis : 28-02-07 kl 13:29. Årsak: Skriveleif. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?En hund har ingen ting i en garderobe i barnehagen og gjøre. Dette er ikke bare av hensyn til barna, men og av hensyn til hunden selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|