Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er det bare meg eller ... Hund og barn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-11, 15:41   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn

For en hærlig videosnutt, Mazaro . Tydelig at både barn og hund storkoser seg .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 15:28   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et veldig sjarmerende (og pratsomt) barn. Jeg lurer på om jeg skal begynne å sende ham bort til bordene til fremmede mennesker og sette seg der. Han er jo så snill.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 15:52   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har et veldig sjarmerende (og pratsomt) barn. Jeg lurer på om jeg skal begynne å sende ham bort til bordene til fremmede mennesker og sette seg der. Han er jo så snill.

Det synes jeg du skulle gjøre

(Sånn siden fremmede mennesker i større utgave åpenbart liker å prate med mitt barn på butikken, parkeringsplassen, venterom etc, så må jeg jo kunne anta at dette gjelder ALLE fremmede mennesker, og derved naturlgi nok kunne sende ham bort til noen fremmede, siden andre fremmede oppsøker ham? Ja, for alle fremmede liker min sønn. snill som han er )

Gammel 09-03-11, 15:50   #4
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Og etter en trilletur (med hund og vogn) i dag kan jeg bekrefte at også hundeeiere kan bli meget irritert over andre hundeeieres tro på at snøen får det de skulle plukket opp til å forsvinne.

Og nei, selv om jeg har en rull poser i vogna, en i lomma og antakelig også en under vogna og en pose eller tre i ei annen lomme, så føler jeg ikke for å plukke opp noe andre folk har latt ligge siden før snøen kom... Det er nemlig ekkelt, også for oss som har måttet venne oss til å plukke opp fersk hundebæsj.

Gammel 17-03-11, 20:23   #5
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og etter en trilletur (med hund og vogn) i dag kan jeg bekrefte at også hundeeiere kan bli meget irritert over andre hundeeieres tro på at snøen får det de skulle plukket opp til å forsvinne.

Og nei, selv om jeg har en rull poser i vogna, en i lomma og antakelig også en under vogna og en pose eller tre i ei annen lomme, så føler jeg ikke for å plukke opp noe andre folk har latt ligge siden før snøen kom... Det er nemlig ekkelt, også for oss som har måttet venne oss til å plukke opp fersk hundebæsj.

Eg har plukka andres hundebæsj i haugevis. Når eg likavel står bøyd med posen liksom... Det som forundrer meg mest er dei som faktisk plukker opp møkka og har den i pose, som dei så kaster opp i eit tre () eller legger fra seg i grøfta. Nekter å tru at alle dei posane er bioposer.

Det irriterer meg at det er dei som ikkje plukker møkk, og som lar bikkjene gå fritt uten kontroll, som er mest synlige. Alle ser jo bæsjen som ligger igjen, men ikkje den som er plukka opp. Og teite eigarar med lause hundar gjer jo unektelig eit dårlig og sterkt inntrykk på ungar som er/blir redde.

Og så irriterer skikkelig gamle damer i pels meg veldig, dei kjefter alltid på meg pga andre hundeeigarar når eg står og plukker bæsj. Kva vil dei med meg liksom?

Gammel 09-03-11, 15:53   #6
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Mazaro er litt kul
Standard

Sorry, var ikke meningen å trokke dere på tærene. Var kanskje ikke så god ide likevel. Nei det vil selvsagt ikke løse problem med skiting i hager og dårlig oppførsel, Men ville ha trodd at de å få positive opplevelser i lag, at det ville være et puss utansett. Barn som er uvant og engselige for hund, kunne fått positiv opplevelse. Var i hvert fall veldig mye positiv respons der vi var i hvert fall. Man kom i snakk med hverandre og hadde det trivelig i lag og...
Nei det var kanskje ikke så lurt likevel. Var bare en tanke... Sorry.

Mazaro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 18:59   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mazaro: hvis man selv er en ansvarlig hundeeier så forstår jeg veldig godt at det må være fortvilende å oppleve at horder av idiotiske hundeeiere gjør at folk har et veldig negativt inntrykk av hundeeiere, er redd hunder, osv. En sjarmoffensiv som du nevner kan være en fin arena for å oppdra folk til de tingene du nevnte i HI, på en hyggelig og morsom måte.

Jeg er dessverre stygt redd for at det ikke bidrar til å oppdra idiotiske hundeeiere.

Det finnes dessverre alt for mange idioter i verden. Og har de en hund så blir idiotien veldig synlig...

Gammel 09-03-11, 19:08   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en del fellesnevnere mellom å være en sympatisk røyker og en sympatisk hundeeier.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 09:31   #9
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Mazaro er litt kul
Standard

Fikk bare lyst å sette inn denne filmen jeg fikk link til på meil. Vet ikke hvem som har laget filmen eller noe slikt. Men den er så herlig. Så morro de har det i lag, er bare verd en titt.

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Mazaro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 00:04   #10
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, når jeg likevel står der med posen, den er grei, men jeg plukker ikke alt jeg ser når jeg går gatelangs, liksom... men jeg plukker gjerne dersom hun skulle finne på å gjøre noe nær der noen andre har latt noe ligge altså.

Men å plukke, og slenge fra seg posen ja... den fatter jeg ikke. Vi har vel og merke en pose eller to på trappa til tider, men da er det snakk om sånn "kriselufting rett utenfor døra", som vi plukker opp og legger i en pose som blir tatt til søpla ved neste anledning. Å legge det igjen gatelangs er jo bare helt idiotisk.

Gammel 22-02-11, 23:49   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips, mazaro! Veldig greit å ha med seg, det kan være vanskelig å være bevisst seg selv når man kjenner redselen kommer med hjertebank og panikkslagen trang til å løpe tre mil for å komme unna, eller værre, hoppe uti veien. Jeg er klar over at jeg tidligere gjorde feilen med å stirre hunder direkte og dypt inn i øynene (vokst opp med katter) og det var helt tydelig noe som gjorde enkelte hunder veldig nervøse. Men nå er jeg bevisst på å se vekk, late som ingenting og oppføre meg normalt. Hundeskrekken går litt i bølger også, noen perioder er jeg ganske avslappet og i andre perioder helt skrekkslagen. Det kommer også an på hvor brått situasjonen kommer eller om jeg "aner" skummel hund med type oppførsel eller eier som jeg ser på lang avstand er utrygg for meg. Problemet er jo også at jeg er svært klar over at hunder "merker" at jeg er redd og det gjør reaksjonene mine værre noen ganger, helt ukontrollerbart. Mannen min mener jeg må gå på hundeskrekk-kurs, men har ikke klart å google noe håndfast, men kan se ut som psykolog og/eller hypnoseterapi er noe som er brukt til dette. Mannen min har jo veldig lyst på hund (vi har tenkt på Nova scotia duck tolling retriever), men pr nå kan jeg ikke se for meg at jeg klarer å gå tur med den alene mht å møte andre hunder som jeg ikke tør møte.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 06:17   #12
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Båndtvang året rundt er påkrevet. Og så bør det komme mer lovregulering på dyrehold i urbane strøk. Ikke minst av hensyn til dyra sjøl. Det bør være lavere terskel for å slå ned på respektløs hundeeieradferd i områder med små barn, det går på alt fra påhopping til uvilje mot å rydde vekk ekskrementer. Det er uakseptabelt for folk å drite i parker og hoppe på fremmede mennesker og barn. Og selv om bikkjeeiere ikke sjeneres av avføring og urinering fra egne dyr og de opplever et illeluktende dyr i luftige svev mot egen kropp som noe herlig og forfriskende, så bør man forvente en forståelse for at andre som ferdes i det offentlige rom ikke finner det like oppløftende og berikende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.