Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mor i harnisk over barnehagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 23:13   #141
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Halshugging må da være en minst like human avlivningsmetode som felle? Selv om halshuggingen eventuelt skulle skje med spade?

Personlig så hadde jeg antakelig ikke klart å slått i hjel et dyr, uansett art, så jeg ville nok foretrukket å satt opp feller. Ikke fordi at de er mer humane, men fordi at jeg er ei pyse.

For nei...disse muse- og rottefellene er ikke humane. Dvs, treffer den rett over dyrets nakke, så dør dyret tvert, men det er jo ikke alltid den treffer slik.

Min søster hadde en gang ei diger rotte i kjelleren. De så aldri dyret skikkelig, men både hørte og så at den hadde vært der, så de satte opp rottefelle. Og gang på gang så hørte de fella smelle igjen, men når de kom ned så var ikke rotta der. Alt de fikk i fella var pelsdotter, en gang en bit av halen, og en halv fot...

Det var da de satte opp ei minkfelle, og da fikk de tatt den. Minkfeller er slike bur de fanges inn i, så tok de med hele fella ut og en nabo tok rotta med geværet.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:19   #142
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes veninna hennes var fin som kaller det "rasisme".

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:27   #143
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:38   #144
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rottefeller er virkelig ikke humane! Takke meg til en spade. Det gikk en i en felle i en vegg bak soverommet vårt like før jeg skulle legge meg, og maken til skrik og hyl og romstering!

Jeg rømte, slengte igjen døra og la meg i mellomsøsters seng den natten. Neste dag kom rottefangeren og måtte ha en sånn renneløkke for å henge og få tak i beistet.

Gammel 12-05-11, 23:55   #145
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dyr? Seriøst.. er orm eit dyr? Ufyseleg kryp, ja, men DYR? Anyhow.. Well done!

Gammel 13-05-11, 00:04   #146
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg synes veninna hennes var fin som kaller det "rasisme".

Slangerasisme kan være alvorlige greier.

Jeg har selv hatt slange i mine yngre dager og er fasinert av de, men dreping av hoggorm i barnehage er helt greit.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 08:46   #147
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men hvor stor risiko er et hoggormbitt på barn?

Min nylige erfaring er at helsevesenet hvertfall tar det på største alvor. Vi ringte legevakta når vi oppdaget bittene (i flertall, ja ) på sønnen vår og vi fikk beskjed om å komme med en gang. Barn under 12 år skulle alltid sjekkes opp.

Gammel 13-05-11, 10:00   #148
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I barnehagen til minsta fant de en huggormunge. De fanget den i en bøtte og puttet den i et akvarium med lokk på noen timer, slik at barna fikk se på den og lærte masse om huggorm. De synes det var kjempespennende.

Etterpå tok vaktmesteren ormen med seg ut i skogen og satte den fri.

Synes det var en kul måte å takle det på, men jeg hadde ikke blitt hysterisk hvis de hadde kappa hue av den for å unngå at de minste som krabber rundt på bakken skulle slippe å bli bitt.

Tror moren ville vært mer hysterisk hvis ungen kom hjem og hadde blitt bitt!

Gammel 13-05-11, 11:24   #149
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er vel litt forskjell på "lå ved siden av et lekeapparat" og beskrivelsen senere i artikkelen hvor det høres ut som om hoggormen føyk rundt i full fart og lette etter barn på bite... Synes den barnehageansatte var tøff som gjorde det, jeg.

Og det stemmer som står i artikkelen. Hoggormen er ikke fredet, men det er jo en generell regel mot å drepe dyr utenom jaktsesong på den enkelte art.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 12:23   #150
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ingenting på at ormen raste mot barna, og synes godt at de ansatte kunne tenkt i andre baner. Men gjort er hjort, og rein er rein og elg er helg.

Gammel 13-05-11, 12:30   #151
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at ormen gjør det den kan for å komme seg unna. Den hveser hvis den blir redd, og gir man den avstand, stikker den av selv. Å drepe den fordi den ikke skal komme tilbake blir som å fange en tilfeldig hai etter et haiangrep.

Gammel 13-05-11, 12:40   #152
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Min erfaring er at ormen gjør det den kan for å komme seg unna. Den hveser hvis den blir redd, og gir man den avstand, stikker den av selv. Å drepe den fordi den ikke skal komme tilbake blir som å fange en tilfeldig hai etter et haiangrep.

Jeg mener jeg har lest at de lett kommer tilbake til samme sted.

Jeg er forøvrig enig i at ormen bare biter i nødverge, såpass mange huggorm har jeg møtt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 12:57   #153
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Min erfaring er at ormen gjør det den kan for å komme seg unna. Den hveser hvis den blir redd, og gir man den avstand, stikker den av selv.

Det er vel kanskje det som er litt vanskelig i en barnehage, i en stresset situasjon. Barn på flere kanter, noen redde, noen nysgjerrige osv. Jeg kan fint se for meg at en slange biter da, hvis den føler at den ikke har noe sted å stikke av. Når ting skjer fort så er det også vanskelig for voksne å få overblikk og gjøre grundige vurderinger av flere alternative handlingsmåter.
Jeg har aldri møtt hoggorm, men jeg har opplevd andre slanger bevege seg rimelig kjapt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 12:59   #154
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg er mot unødig avliving av dyr, men i dette tilfellet syns jeg barnehagepersonalet handlet rett. Med min fobi hadde jeg sannsynligvis løpt skrikende vekk mens jeg kastet små barn bak meg som agn.

Jeg leste dette i går kveld, og fniser fortsatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:00   #155
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes sikkert forsvarlige måter å fjerne en hoggorm fra barnehagen på som ikke går ut på å halshugge ormen med en spade, jeg tviler ikke på det. Jeg synes bare ikke det er grunnlag for å kritisere (langt mindre anmelde) barnehageansatte for å ikke kunne så mye om slikt, og gitt at de sikkert var redde og opplevde ormen som en trussel, synes jeg det var en rimelig løsning av problemet. (Sikkert en mer human død enn ormen kunne ventet seg i naturen også.)

Gammel 13-05-11, 13:00   #156
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg også.

Gammel 13-05-11, 13:00   #157
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp!

Gammel 13-05-11, 13:04   #158
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det finnes sikkert forsvarlige måter å fjerne en hoggorm fra barnehagen på som ikke går ut på å halshugge ormen med en spade, jeg tviler ikke på det. Jeg synes bare ikke det er grunnlag for å kritisere (langt mindre anmelde) barnehageansatte for å ikke kunne så mye om slikt(...)

Veldig enig. Håper de benytter anledningen til å lære seg selv og barna hvordan man kan takle slike situasjoner bedre.

Gammel 13-05-11, 13:23   #159
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg. Selv nå som jeg har vært i harnisk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:31   #160
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Mens jeg leste det først nå, og lo høyt til skjermen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.