|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagen
Personlig så hadde jeg antakelig ikke klart å slått i hjel et dyr, uansett art, så jeg ville nok foretrukket å satt opp feller. Ikke fordi at de er mer humane, men fordi at jeg er ei pyse.
![]() |
#144 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenRottefeller er virkelig ikke humane! Takke meg til en spade. Det gikk en i en felle i en vegg bak soverommet vårt like før jeg skulle legge meg, og maken til skrik og hyl og romstering!
![]() |
#145 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenDyr? Seriøst.. er orm eit dyr? Ufyseleg kryp, ja, men DYR? Anyhow.. Well done!
![]() |
#146 |
Til tider hjulbeint
|
Slangerasisme kan være alvorlige greier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ctrl+z
|
Min nylige erfaring er at helsevesenet hvertfall tar det på største alvor. Vi ringte legevakta når vi oppdaget bittene (i flertall, ja
![]() |
#148 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenI barnehagen til minsta fant de en huggormunge. De fanget den i en bøtte og puttet den i et akvarium med lokk på noen timer, slik at barna fikk se på den og lærte masse om huggorm. De synes det var kjempespennende.
![]() |
#149 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenDet er vel litt forskjell på "lå ved siden av et lekeapparat" og beskrivelsen senere i artikkelen hvor det høres ut som om hoggormen føyk rundt i full fart og lette etter barn på bite... Synes den barnehageansatte var tøff som gjorde det, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg tror ingenting på at ormen raste mot barna, og synes godt at de ansatte kunne tenkt i andre baner. Men gjort er hjort, og rein er rein og elg er helg.
![]() |
#151 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenMin erfaring er at ormen gjør det den kan for å komme seg unna. Den hveser hvis den blir redd, og gir man den avstand, stikker den av selv. Å drepe den fordi den ikke skal komme tilbake blir som å fange en tilfeldig hai etter et haiangrep.
![]() |
#152 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener jeg har lest at de lett kommer tilbake til samme sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Glamorøs
|
Det er vel kanskje det som er litt vanskelig i en barnehage, i en stresset situasjon. Barn på flere kanter, noen redde, noen nysgjerrige osv. Jeg kan fint se for meg at en slange biter da, hvis den føler at den ikke har noe sted å stikke av. Når ting skjer fort så er det også vanskelig for voksne å få overblikk og gjøre grundige vurderinger av flere alternative handlingsmåter.
![]() |
#154 |
|
Jeg leste dette i går kveld, og fniser fortsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenDet finnes sikkert forsvarlige måter å fjerne en hoggorm fra barnehagen på som ikke går ut på å halshugge ormen med en spade, jeg tviler ikke på det. Jeg synes bare ikke det er grunnlag for å kritisere (langt mindre anmelde) barnehageansatte for å ikke kunne så mye om slikt, og gitt at de sikkert var redde og opplevde ormen som en trussel, synes jeg det var en rimelig løsning av problemet. (Sikkert en mer human død enn ormen kunne ventet seg i naturen også.)
![]() |
#158 |
Ringskrømt
|
Veldig enig. Håper de benytter anledningen til å lære seg selv og barna hvordan man kan takle slike situasjoner bedre.
![]() |
|
|