Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-11, 15:00   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?

Jeg hadde nettopp 15 4-åringer på besøk. De fikk saft.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:40   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Nei, her i huset drikker hverken store eller små koffeinholdige drikker. Og om vi en sjelden gang lager glasur, er det også uten kaffe.
Jeg hadde blitt oppriktig lei meg om noe valgte å servere barnet mitt koffeinholdige drikke.

Det hender kanskje en gang i mnd at Lillebunny får en halvliter med den lokale pirt-brusen, som er sukret med fruktose. Og den deler han med pappaen sin.

Sier du ifra når barnet ditt skal i bursdager? Det hadde nemlig ikke slått meg at noen barn ikke får cola pga. koffeinet i f.eks. bursdagsselskaper. Og det er jo trist å høre at du hadde blitt oppriktig lei deg over noe jeg ikke ville forstått var noe problem.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:46   #3
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte google litt for å finne ut hvor mye koffein er for mye. Jeg fant at for barn på 35 kg tilsvarer grensen for anbefalt koffeininntak pr dag en kopp kaffe. Såfremt man ikke drikker koffeinholdig brus, te, kaffe eller spiser sjokolade eller annet godteri daglig, kan jeg ikke se at dette skal være noe stort problem. Det som er det største problemet er disse energidrikkene som mange barn/unge drikker en del av, og som inneholder mye koffein. Litt cola i nye og ne er da virkelig ikke noe å bry seg om, selv for et barn som veier betydelig mindre enn 35 kg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:02   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Sier du ifra når barnet ditt skal i bursdager? Det hadde nemlig ikke slått meg at noen barn ikke får cola pga. koffeinet i f.eks. bursdagsselskaper. Og det er jo trist å høre at du hadde blitt oppriktig lei deg over noe jeg ikke ville forstått var noe problem.

Nei, det har ikke slått meg heller.

Om man føler så sterkt rundt dette, så er man helt nødt til å gi tydelig beskjed til vertskapet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.