|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?
Sier du ifra når barnet ditt skal i bursdager? Det hadde nemlig ikke slått meg at noen barn ikke får cola pga. koffeinet i f.eks. bursdagsselskaper. Og det er jo trist å høre at du hadde blitt oppriktig lei deg over noe jeg ikke ville forstått var noe problem.
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Jeg måtte google litt for å finne ut hvor mye koffein er for mye. Jeg fant at for barn på 35 kg tilsvarer grensen for anbefalt koffeininntak pr dag en kopp kaffe. Såfremt man ikke drikker koffeinholdig brus, te, kaffe eller spiser sjokolade eller annet godteri daglig, kan jeg ikke se at dette skal være noe stort problem. Det som er det største problemet er disse energidrikkene som mange barn/unge drikker en del av, og som inneholder mye koffein. Litt cola i nye og ne er da virkelig ikke noe å bry seg om, selv for et barn som veier betydelig mindre enn 35 kg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?
Nei, det har ikke slått meg heller.
|
![]() |
|
|