Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ryddedugnad!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-11, 20:16   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Jeg hadde noen planer, og en av dem var å rydde i mitt eget klesskap. Men det ble ikke gjort.

Men en får se litt lyst på det som har blitt gjort (med ganske god hjelp av min mor)

Skikkelig rydding på storesøsters rom i alle skuffer, skap og kastet mye skrot.
Vasket alle vinduene.

Ja det var vel det av litt varige ting. Ellers har jeg ikke mye overskudd etter at ungene er lagt til annet enn klesvask. Jeg tenker at jeg burde sette av 15 min hver dag til å rydde såkalte 'hotspots' men jeg driver strengt tatt mest med å flytte det rundt.

Gammel 17-08-11, 20:31   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

I dag kjøpte jeg et par nye topper + litt diverse og da MÅTTE jeg rydde i klesskapet.

Jeg ble jo i kjent stil ikke ferdig med alt. Men fikk sortert ut mye - bært ut to bæreposer med søppel og 4 til Fretex. Og brettet de klærne jeg har beholdt.

Har en del 'ymse-hyller' De må jeg ta en annen dag. (sko, vesker, ting, tang som har blitt lagt der, og sikkert noen overraskelser som jeg har glemt at jeg hadde)

Gammel 20-08-11, 19:29   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- roteskuff på kjøkkenet.
- hengende klær på soverommet
- alle andre skuffer på kjøkkenet
- skuff nummer 1 under Herremannens seng
- hengende klær bak Herremannens rom
- skuff nummer 2 under Herremannens seng
- kjøkkenskap til høyre
- skap ved kjøkkenbordet
- ting i skuffene bak Herremannens rom (nesten ferdig)
- skuff nummer 3 under Herremannens seng
- ting generelt bak Herremannens rom
- skap og skuffer i annekset
- skuff nummer 4 under Herremannens seng
- skapene i garasjen raskt
- organisere bedre i hyllene ved sengen
- ordne bedre oppbevaring for undertøyet
- hvor ha dingser?
- rydde kurver kjøkkenet
- rydde kurver inngang
- rydde hyller kjøkken
- flytte om i skap oppe
- ordne oppbevaring til skor (under seng?)
- ordne oppbevaring under gjesteseng
- møblere om kontor
- kjøpe Bestå til kontor
- rydde hyller og fjerne dem kontor (stor jobb)
- sette opp Bestå til kontor
- kjøpe garderober bod
- sette opp garderober bod[/stryk]
- Flytte ut hengende tøy i skapene i boden
- Flytte tøy fra soverom til bak Herremannens rom
- Ordne med kontakt ved sengen så at vi kan bruke noen hyller der
- Fylle skapene fornuftig i boden
- Sette opp Bestå i boden
- Rydde garasje
- Male kontor (ikke direkte rydding, men må til for å få satt opp skap og diverse som gjørd et ryddig)
- Flytte sengetøy til Herremannens gamle skap
- Fylle skuffer bak Herremannens rom med fornuftige ting
- Tømme garasjen for alle esker/ting som kom fra USA
- Organisere alt som ligger i taket i garasjen
- Sette opp kofferter i taket i garasjen
- Kjøpe og sette opp dør på et skap på kjøkkenet

Vi jobber videre, men nye punkter kommer på listen.

Sist redigert av Pelen : 21-08-11 kl 19:58.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 10:27   #4
Celtex
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
Celtex har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har lastet ned og lagt inn aNote til min iphone.
Her skriver jeg opp alt som dukker opp i hodet mitt som burde bli gjort på en to-do liste. Velger en dato til hver enkel "jobb" og har lagd meg en uskreven regel om at jeg SKAL utføre det jeg skriver opp før dagen er endt.
Fungerer utmerket så langt, og jeg er mindre stresset enn tidligere (Har en uvane med å stresse med alt jeg skal gjøre)

Celtex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 20:04   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Celtex, kostet den noe eller fant du den gratis? Link?

Gammel 21-08-11, 20:10   #6
Celtex
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Celtex, kostet den noe eller fant du den gratis? Link?

Om du går inn på appstore å søker på Awesome Note. Der har du en fullversjon til kr.28,- og en "lite" versjon som du kan teste ut gratis før du eventuelt kjøper.
Jeg har prøvd mange "to-do" apps, men syns denne var absolutt best selv om den koster 28,-

Har du Android telefon, så er Astrid Oppgaver et fint program.

Gammel 21-08-11, 20:29   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Celtex, her.

Om du går inn på appstore å søker på Awesome Note. Der har du en fullversjon til kr.28,- og en "lite" versjon som du kan teste ut gratis før du eventuelt kjøper.
Jeg har prøvd mange "to-do" apps, men syns denne var absolutt best selv om den koster 28,-

Har du Android telefon, så er Astrid Oppgaver et fint program.

Takk, det skal jeg prøve!

Gammel 04-09-11, 10:50   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Vi jobber på, i hvert fall i helgene. Nå skal vi sette opp noen kjøkkenskap i spisestuedelen som da blir en forlenglse av kjøkkenet. Da får vi mer plass der. Det blir overskap satt opp som underskap så at de ikke er så dype.

Gammel 04-09-11, 22:26   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Fy filler`n for noen lister dere har.
Det er vel en haug med ting jeg også skulle gjort men nå har jeg akkurat fått rumpa i gir og samlet småbarnsutstyr og lagt det ut på FINN. Deilig å endelig fått gjort det, i det minste.

Vi har da virkelig noen skuffer vi skulle ha ryddet i selv. Pluss et helt loft.

Gammel 21-08-11, 20:38   #10
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ah, jeg har ryddet og ryddet og ryddet og rydder. :lettelse: Fikk ånden over meg for en skikkelig sjau i sommer. Nå er det bare småtterier igjen før jeg må kunne sies å ha tatt alt. Kvisten, kjelleren, boden osv. Ryddet, sortert og levert på gjenbruksbutikk.

Tilogmed veska er ryddig, den tok jeg en dag på jobb i forrige uke.

Gammel 21-08-11, 20:40   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Takk, det skal jeg prøve!

Og det fikk jeg jo ikke til. :kjefte: Jeg har fortsatt adressen i USA i iTunes og det går ikke å endre land der. Dermed stemmer ikke adressen på kortet med adressen i iTunes.

Gammel 21-08-11, 21:09   #12
Celtex
Fullverdig medlem

Standard

Og det fikk jeg jo ikke til. :kjefte: Jeg har fortsatt adressen i USA i iTunes og det går ikke å endre land der. Dermed stemmer ikke adressen på kortet med adressen i iTunes.

Da får du sende en mail til dem, kanskje det funker.

Gammel 21-08-11, 21:13   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Celtex, her.

Da får du sende en mail til dem, kanskje det funker.

Ja, jeg får prøve å finne en løsning for det er jo noe jeg gjerne vil kunne bruke.

Gammel 21-08-11, 22:29   #14
Celtex
Fullverdig medlem

Standard

Ja, det er i alle fall et veldig bra program når det gjelder tasks.
Handleliste,To-Do liste, bursdager m.m. Kan lage egne navn på mapper som du kan opprette om du trenger det.

Gammel 21-08-11, 22:38   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der starter jeg også:
1. Rydde soverommet vårt
2. Rydde badet
3. Pusse opp vaskerommet
4. Pusse opp "lilledoen" (dvs male)
5. Kjøpe ny sofa
6. Legge sammen klær (her er det snakk om mengder altså)

Gammel 22-08-11, 06:28   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

For store punkter Bauche. Gjør dem mindre (og flere) så at du kan stryke dem oftere, det sysn jeg er enklere og bedre.

Gammel 25-08-11, 20:18   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Pelen har rett, Bauche, for store punkter! Bryt dem ned litt til så blir de overkommelige!

WOW, Maxine! SKal si du har hatt en ryddig sommer! Jeg lot meg forresten inspirere av listen din, og har avrimet fryserdelen av kjøleskapet i dag.

Gammel 25-08-11, 22:35   #18
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

WOW, Maxine! SKal si du har hatt en ryddig sommer! Jeg lot meg forresten inspirere av listen din, og har avrimet fryserdelen av kjøleskapet i dag.

Takk! Koselig å få tilbakemeldinger også!

Jeg føler huset her ser ut som det har blitt truffet av en tornado - hvertfall bak de lukkede dørene. Vi er relativt flinke til å holde det overfladisk ryddig, men i skapene blir det altfor fort kaos, dessverre.

Jeg må føre på et punkt til; rydde mine egne klær. Altfor mye for smått som ikke brukes, og ting som ikke passer kroppen min lenger, som gjorde det før. Men jeg kan ikke kaste det. Går jeg ned igjen noen kilo, har jeg jo en hel garderobe klar da...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 23:24   #19
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Skavvise.

- Rydde kjøleskap (det lukter litt mystisk der )
- Vaske kjøleskap
- Rydde i regninger/lønnsslipper/kjedelige papirer og sette i perm
- Skrive kjærlighetsbrev til NAV () (eller hører ikke dette hjemme under ryddedugnad, tro?) (kjedelig er det, i hvert fall)
- Rydde kjøkkenbenken
- Rydde en seng som er full av rot (heldigvis er det ikke i den jeg skal sove i natt!)

og sikkert en hel del andre ting. :bretter opp ermene:

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 19:28   #20
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nina!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.