Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lurer du på hva du skal stemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-11, 16:52   #141
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lurer du på hva du skal stemme?

SV! Tror ikke det gitt.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 17:11   #142
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bør visst stemme Senterpartiet. Ikke overraskende, ettersom jeg jo bor på landet, sett i forhold til mange her inne hvertfall

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 18:24   #143
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bør stemme SV, og det hadde jeg egentlig tenkt.
Enig i at det er forskjell på lokal og sentral politikk.

Gammel 23-08-11, 09:59   #144
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Valgomaten fortalte meg det jeg allerede vet: Høyre .

Slik jeg stemte, så kom de etterfølgende 4 partiene i min kommune forbausende jevnt ut; Frp/Demokratene/AP/Venstre - bare et par prosentpoeng som skilte...

Gammel 23-08-11, 20:45   #145
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er rimelig sikker. Blir det samme som alltid.

Gammel 26-08-11, 13:26   #146
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Syns ikke det er så stor forskjell på lokal og sentral politikk - fordi de to tingene henger sammen. Men lokalt er det ofte noen småpartier som ikke når opp i stortingsvalg, naturligvis - og det kan være man har lyst til å stemme på enkeltpersoner, ikke bare partier.

Men å stemme på "ensakspartier" - det er ikke så lurt, altså. Har sett flere eksempler på det. De går til valg på EN sak, typisk sykehus eller bomveier el.l. - og to måneder etter valget er saken avgjort, og man har valgt inn en haug med folk man ikke ANER hvordan stiller seg til skole, fritidsklubber, sykehjem, rusomsorg, verna boliger, barnevern eller you name it. Litt som å hive en bombe inn i kommunestyresalen, man aner ikke utfallet. Så stem nå endelig på et parti som har evne til å ta noen litt helhetlige og langsiktige prioriteringer.

Ellers lurer jeg ikke på hva jeg skal stemme, jeg stemmer på Arbeiderpartiet. Noen år i FAU på skolen har vist meg at det trengs å passe på å få med alle.

Uansett hva DU skal stemme - gjør det! og husk at du skal stemme BÅDE på kommunestyre og fylkesting! Både grunnskole og videregående, både kommunale og fylkeskommunale veier, både fritidsklubber og museer......

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:44   #147
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var ganske bra faktiskt. Partiet jeg tror jeg skal stemme på kom inn som nummer to på denne og partiet jeg har som nummer to på min indre ranking kom ut som valgomatens forslag for meg, så jeg er da i hvert fall rimelig enig med meg selv om ikke annet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:57   #148
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg prøvde Aftenpostens valgomat i dag - den ga et mye bedre resultat for min del. Dvs. bedre i den forstand at det var forventet. De Grønne forsvant lenger ned og det gode gamle partiet var igjen på topp. *nøgd*

Gammel 26-08-11, 14:06   #149
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå prøvde jeg aftenpostens valgomat, og den hadde byttet om på de to på topp, ellers var det mye det samme
De to på topp var forventet, så ingen av dem er helt på jordet.

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 14:20   #150
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Ingen store overraskelser her, og jeg hadde uansett tenkt å stemme på SV.

Sosialistisk Venstreparti
84 %

Norges Kommunistiske Parti
81 %

Arbeiderpartiet
78 %

Rødt
75 %

Venstre
73 %

Miljøpartiet De Grønne
72 %

Senterpartiet
57 %

Kristelig Folkeparti
57 %

Pensjonistpartiet
47 %

Høyre
45 %

Kristent Samlingsparti
29 %

Demokratene i Norge
27 %

Fremskrittspartiet
23 %

Gammel 26-08-11, 14:36   #151
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krf? (41%)
Sp på andre da og Frp på 6,1% hu:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:32   #152
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg tatt Aftenposten sin valgomat for 2011. Det ble ganske stor forskjell fra nrk sin variant, synes jeg. Se bare forskjellene på H og FrP, det er snakk om flere hundre prosents forskjell. Aftenposten sin samsvarer mer med hva jeg forventer selv. Men så er ikke jeg særlig inne i lokalpolitikk da, og det tar jo nrk sin hensyn til.

SV 81,2 %
R 80,7 %
AP 56,1 %
V 44,6 %
KrF 37,4 %
Sp 21,5 %
H 10,3 %
Frp 3,7 %

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

NRK:
SV 83 %
Ap 82 %
R 75 %
Miljøpartiet De Grøn...72 %
Folkets Røst 67 %
Krf 65 %
Sp 62 %
V 57 %
H 47 %
PP 42 %
FrP 32 %

Gammel 26-08-11, 16:53   #153
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå prøvd tre ulike valgtester, og får alltid samme resultat.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:56   #154
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøvde NRKs valgomat i dag; ingen bombe at FRP kom sist ut. Litt mer overrasket over at pensjonistpartiet kom høyt opp(nr 3).

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 17:14   #155
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har nå prøvd tre ulike valgtester, og får alltid samme resultat.

Hvilke valgomater har du prøvd? Jeg har kun fått med meg Afteposten og NRK. sin.

Gammel 26-08-11, 17:48   #156
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Stemte 100%! Ikke bare det oeverste men i helt prioritert rekkefoelge, med AP og Roedt paa delt annenplass i praksis.Vedlegg 42102

Vedlagte bilder
Filtype: png Valgomat.png (13,3 KB, 16 visninger)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 17:49   #157
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tok også Aftenpostens valgomat nå, og på den endte jeg opp på SV i stedet for Ap. Det var under 1 prosentpoeng forskjell, da, og det bruker alltid å være tett mellom dem.

4,4 % på Frp. Fornøyd med det.

Gammel 30-08-11, 16:27   #158
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvilke valgomater har du prøvd? Jeg har kun fått med meg Afteposten og NRK. sin.

Lokalavisen (Budstikka) har sin egen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.