|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Vi kan sende moren til meg og Adrienne ut på foredragsturne i norske skoler.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jepp- hun kan gjerne få et par timer av meg. Så kan jeg dra hjem og vaske huset. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg synes dette er nok et flaut utspill fra blond kjendis med inntekt, formue og tjenere hjemme. Litt Hollywood over det.
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Vår fikk da også mye pes for å ta med seg babyen på jobb fra ganske tidlig. Det er ikke lett å gjøre ting riktig...
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Se hva jeg fant på nett, da:
Er det ikke herlig at debatten etter Trude Dyrleges utspill holder så høyt nivå!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!
Helt fantastisk! "Hmm, jeg har ikke noen argumenter å komme med, men jeg må jo kommentere på Dagbladet/VG/whatever... la meg se... Aha! De er STYGGE! HAH! Den satt, tenker jeg." I Caps Lock, helst. Vakkert, vakkert.
|
|
|
|
#7 |
|
One of These Days
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
One of These Days
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Uten at jeg har fulgt sånn ordentlig godt med i denne diskusjonen. Jeg synes friheten til å velge er viktig, hjemmeværende eller fulltidsjobb. Fordommer og andre folks meninger om hva man velger, møter man uansett. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!
Jeg er enig i at det godt kan bli mer stuerent å velge slik, men jeg synes ikke det er greit at det alltid skal være kvinner som velger det, slik Trude Mostue formulerer det. Hun sier jo at hun ikke synes kvinner burde få barn dersom de ikke kan være hjemme mer enn et år.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Uttalelsene hennes er jo helt i tråd med strømninger i samfunnet, særlig blant endel velutdannede og velstående, at alle som ikke tar den ekstra utgiften med å være hjemme 2-3 år med avkommet, er dårlige foreldre. Det hjelper ikke hva du ellers gjør, du ER ikke bra nok om du velger å sende ungen til de som jobber i barnehagen; var det skoleleie tenåringer hun kalte dem? Tenker hun blir poppis blant de andre foreldrene i barnehagen når hun etterhvert kommer med 3-åringen sin (eller hun sender vel en au-pair til sånt skitt-arbeid som også kan innebære pjatting).
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Nå har ikke jeg lset så veldig mange utgaver av magasinet Mamma, men de jeg ha lest synes jeg er full av Trude Mostuer. Bla, bla, bla skikkelig kjedelige liv! Men for alt i verden, har man penger nok så værsågod å lev det slik. Men jeg gidder ikke å lese om flere. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken![quote=Sonja Sockersöt;3010095 |
|
|