|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: "Fredning" av bildetråderJeg bare lurer på hva folk tenker, om oss religiøse evnt kun muslimer, om du skjønner. Hvordan skal man løse slike ting i praksis, dersom barna ikke skal utsettes for religiøs påvirkning? Jeg føler ikke at direkte svar på direkte spørsmål, skal være ufine. Jeg spør, og vil egentlig ha svar, jeg vet jo at du har andre meninger enn meg, det er jo derfor jeg spør! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredning" av bildetråder
Jeg tror ikke egentlig at hun har noen mening om dette. Hun er fanatisk og har bestemt seg for at all religiøs påvirkning er likestilt med indoktrinering, det er galt og skal ikke forekomme. Hvordan det skal løses i praksis er den enkeltes religionsutøvers problem.
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Er du sikker på at du vil vite hva jeg mener om muslimer? Jeg mener at islam er en av de verste religionene vi har. Den er menneskefiendtlig, kvinnefiendtlig, udemokratisk og voldelig. I tillegg mener jeg at islam i seg selv er bortimot indoktrinerende (hvis nå det er et ord). Det er ikke mye alternativ for barn som vokser opp med islam. Islam er så altoppslukende og påvirker både livsførsel og holdninger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Sv: "Fredning" av bildetråderHun spurte ikke hva du mener om islam bina, men om hvordan de skal utøve religionen uten å inkludere barna.
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Jo, hun spurte. Hun sa hun ønsket å vite hva folk mener om religiøse, evt muslimer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Ja, om hvordan de skulle løse slike ting i praksis. Men du svarte til en viss grad på det også, med at du svarte at du ikke visste.
|
|
|
#7 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: "Fredning" av bildetråderJeg, som er muslim, tror at alle barn, uansett hvem, er født muslimer, og at det er vi som foreldre, som påvirker dem til å bli muslimer, eller evnt noe annet. Islam er menneskets naturlige tilstand, sier Gud i Koranen. Derfor gir jeg bare barna det som er naturlig i mennesket, ut fra vår tro. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Du og jeg vil ikke bli enige om hva "islam egentlig er". For vi har et helt ulikt utgangspunkt, og helt ulike oppfatninger. Jeg mener at det jeg skrev i forrige innlegg er hva islam egentlig er. Du sa dessuten at du gjerne ville vite hva folk tenkte om religiøse, eventuelt muslimer. Og da svarte jeg på det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
En religion er vel strengt tatt ikke noe man bare legger av seg?
|
|
|
#10 |
|
Live and let live
|
Så du er av dem som mener at all religion burde avskaffes? :nysgjerrig:
|
|
|
#11 |
|
har tatt seg sammen
|
Ja, Nabbe vet mer om religionen enn de fleste vil jeg tro fordi hun har forholdt seg til den både utenfra og innenfra.
Det er nettopp det du gjør.
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Du kunne skrevet et litt mer innsiktsfullt innlegg når du angriper verdens nest største religion. Det er ikke få mennesker du angriper med dette innlegget. Til og med du forstår sikkert at hvis alle muslimer var menneskefiendtlige, kvinnefiendtlige, udemokratiske og voldelige så hadde verden sett ganske fæl ut? Det tross alt en milliard potensielt menneskefiendtlige mennesker du snakker om.
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Fredning" av bildetråderDy er syk, rett og slett syk. Jeg syns ytterst synd på deg. Du har vel ikke unger, vel?
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Jeg synes ikke det er syke tanker jeg. Men uopplyste tanker.
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Veldig bra innlegg!
|
|
|
#18 |
|
Skrekkøgle
|
Jeg tror vi har vært usedvanlig heldige med ungenes skole og elevene der. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Fredning" av bildetråderSynd. I enkelte tilfeller er jeg for abort. Men det er vel for sent.
|
![]() |
|
|