Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-12, 11:13   #141
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Tja vi har vel noen goder, selv om ikke de alltid er av den sorten at jeg benytter meg av de.
- Fri til trening opptil 2 timer i uka (har styrkerom og noen andre treningshaller tilgjengelig, svømmehall til mulig bruk i bestemte tider 1 mil unna jobben) Svømmehallen har også gratis familiesvømming hver onsdag og hver helg for de som ønsker det.
- Stillerom med meditasjon (med instruktør) 1 gang i uka for de som ønsker det
- Skidag, idrettsdag og turdag (sykling eller gå tur) er vanlig gjennom året (i år har vi ikke hatt skidag ev en eller annen grunn, merkelig, vi bruker å ha det).
- Bibliotek (brukes både i jobb og privat).
- Diverse rabatter i butikker i nærheten.
- Mulighet for hjemmekontor, fleksitid, avspassering
- Med jevne mellomrom får vi treningsartikler type drikkeflaske, teknisk t-shorte, treningsjakke og bukse.
- Mulighet for betalt etterutdanning, kursing, eller å delta på konferanser eller lignende.
- Vi har også vintertid og sommertid.

Gammel 25-04-12, 11:20   #142
TrilleLille
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2012
TrilleLille har et hav av muligheter foran seg
Standard

bonus, fri telefon, mobiltelefon, gratis svømming i svømmehallene, nesten gratis trening på treningsstudioet, firmahytter, pensjonsforsikring, internett, rabatt på lån og forsikring, diverse rabatt-avtaler med leverandører, 4 ekstra feriedager,

TrilleLille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:24   #143
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Treningsavtale gjennom arbeidsgiver som gir 150 kr i rabatt pr mnd, forutsatt at jeg trener minst seks ganger/mnd. Ellers ingen håndfaste goder. Men jeg er lærer, så jeg har i tillegg langfri på sommeren og fri i skolenes ferier. Jeg jobber jo inn det jeg har fri utover fire uker ferie ila skoleåret, men jeg ser det likevel som et gode; et som er med på å gjøre læreryrket verdt innsatsen.

Gammel 25-04-12, 11:39   #144
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har en veldig gøyal jobb med veldig mange skjermer.

Og mobil, bredbånd, fri jul, påske og inneklemte dager, bilordning, bomring, tøffe datamaskiner, høy fleksibilitet begge veier og en jobb med god stemning og med svært grundig gjennomføring hvor teknologi får lov til å være fremste prioritet.

Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 14:57   #145
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Dagtidsarbeid og fri alle helger og høytider, noe som sees på et gode i min yrkesgruppe.
Ellers har jeg hjemmekontorløsning, det er ganske kjekt noen ganger.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 15:00   #146
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Halvannen time til trening i uka (brukes aldri av meg ), massasjestol, trimrom og god pensjonsordning. Gratis parkering ved jobben og verdens beste barnehage.

Gammel 25-04-12, 15:09   #147
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Telefon, nett og 2 aviser tidskrift.

Jeg er jo sløv da. Så jeg har glemt å be om nettet hjemme, men får dekt mobilt nett som del av abonnementet mitt. Jeg har bare tatt i bruk 1 tidskrift også. "sløv".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 18:26   #148
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Gratis ved.

Og telefon, og mye fleksibilitet i forhold til å jobbe hjemme og arbeidstid og sånt. Trimrom, pensjonsordning og behandlingsforsikring.

Og mye morsommere og mer rølpete kolleger enn jeg hadde i den gamle jobben, men det var kanskje ikke sånne goder du tenkte på.

Sist redigert av banana : 25-04-12 kl 18:32.
banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 19:25   #149
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg kan "vinne" denne diskusjonen litt:

:-P

Jobben dekker:

Mobil
Internett
Årlig reise til utland (tor-søn)
++++++++++++++

Sist redigert av Joika : 27-04-12 kl 11:10. Årsak: Redigerte litt vekk.. blir veldig gjenkjennelig....
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 20:36   #150
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tar det som en selvfølge at arbeidsplassen har en kaffetrakter og følger arbeidsmiljøloven ved å gi en god kontorplass.

Jeg tror ikke vi har noen ansattegoder. Det hender vi får spandert middag i forbindelse med kursing, drikke til maten betaler man selv.

Sist redigert av shute : 26-04-12 kl 20:20.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:01   #151
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tar det som en selvfølge at arbeidsplassen har en kaffetrakter

Det er nok ingen selvfølge at kaffen betales av jobben, nei. Og kaffe man betaler selv, kan knapt kalles et gode. Selv om den er god.

*kan tenke meg å overta Joika sine jobb-goder*

Gammel 25-04-12, 22:02   #152
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Når man blir bedt om å si hva man ønsker lønnsmessig i ny jobb, bør man inkludere ønskede goder også da? Hehe.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:22   #153
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Boliglån til funksjonærvilkår.
Livsforsikring inkl uførekapital.
Rabatt på alle typer forsikringer ellers.
Medlemsskap hos Volvat, samt garanti for behandling innen viss tid.
Sommertid.
Firmahytter.
Parkeringsplass og kantine u/betaling.
Dekket treningsavtgift + + + +
Videreutdanning/kurs med betalte studiedager og kursavgifter
Helgetur med kolleger en gang i året, dekket av arbeidsgiver.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:23   #154
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Når man blir bedt om å si hva man ønsker lønnsmessig i ny jobb, bør man inkludere ønskede goder også da? Hehe.

Ja, det bør man. Man bør jo vite hva man har av goder og hva man krever før man signerer kontrakt?

Gammel 25-04-12, 22:35   #155
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og, og, og! Når jeg er på reise så dekker jobbet 3 enheter alkohol til maten, he he. Og all maten da selvfølgelig.

Gammel 25-04-12, 22:36   #156
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det er nok ingen selvfølge at kaffen betales av jobben, nei. Og kaffe man betaler selv, kan knapt kalles et gode. Selv om den er god.

*kan tenke meg å overta Joika sine jobb-goder*

Da ville jeg tatt med meg en vannkoker selv.

Gammel 25-04-12, 22:43   #157
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

fri kaffe, te, juice og frukt
fri bil
mobil
bredbånd
1 avis
flexitid
hjemmekontor
maks pensjonssparing
reiseforsikring for hele familien samt gode forsikringer ellers
bedriftshelsetjeneste
30 min massasje/akupunktur/soneterapi hver 14. dag
gratis medlemsskap på SATS
årlig gratis utenlandsreise/firmatur
mulighet for å opparbeide meg voldsomt med poeng pga hyppige hotellovernattinger/ spiser og drikker godt og mye på firmaets regning, skjønt som tidligere nevnt, mer overtid enn gode..

Om jeg kunne valgt to til hadde det blitt tilgang til firmahytte og min egen vaskehjelp

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:52   #158
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fri mobil
Pc (men ikke nett)
Fleksitid ordning
Rabatter på treningssentre
Permisjon med lønn inntil 3 dager ved tilvenning av barn i barnhage/SFO/første skoledag

*jobber i barnehage*

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 23:17   #159
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Goder?

:barnehageansatt:

Vel - mine goder er at jeg hver dag får være ute i sol, vind, snø og regn og leke i sand og gjørme og får mange, deilige klemmer og utfordringer hver eneste dag.

Kaffe og te.
Frukt og nøtter.
Kurs og opplæring.

Og verdens beste kollegaer.

Gammel 25-04-12, 23:18   #160
Joika
Pauset

Standard

Jeg burde sette opp "hønksa på avdelingen" som frynsegode også.....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.