|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Jeg synes det er litt naivt å tro at problemer med en opprørsk tenåring som vil feste og drikke løses ved å være veldig streng og nekte all utegang. Jeg var opprørsk selv, prøvde ut alkohol fra 7 kl, vi stjal diverse drikkevarer fra barskapene hjemme og følte selv at vi var veldig store og modne. Jeg hadde strenge foreldre, innetider, pappa kjørte og hentet oss overalt, jeg fikk innestraff flere ganger og ble nektet å gå ut på diverse arrangement. Men man kan liksom ikke gi noen innestraff og totalt nekt på sosial omgang fra de er 13 år til de er 18 år. Jeg tror man må innse at tenåringer vil gjøre en del ting vi ikke liker, selv om vi nekter og misliker det på det sterkeste. Jeg har stor tro på nær kontakt, oppfølging og regler, men det blir ikke det samme som å si til en femåring at; nei, dette får du ikke lov til. Dermed basta.
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?
Nå fikk jeg fryktelig lyst til å reise meg opp, heve hendene over hodet og rope Hallelujah! Du sier det jeg prøver å si på en utmerket måte. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Om du liker det eller ikke, så er vi faktisk enige. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Expired
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?En smule. Nytter ikke å skylde på annen kultur der, gitt. Eldre søsteren, som er lubben og ikke så pen, hun fikk være ute.
|
|
|
#9 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?For å svare på hovedinnlegget først så ville jeg ikke servert alkohol i konfirmasjoner eller barnedåp. vel vi hadde det i barnedåpen til hun eldste, men det var fordi det var vår bryllupsdag også.
|
|
|
#10 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Har ikke falt meg inn å servere alkohol på konfirmasjon, dåp etc.
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Nå ser jeg at dette har utviklet seg (
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
For meg er det litt forskjell på å sitte å drikke øl og vin kl 15, og på å gjøre det under en sen middag.. Ikke vet jeg hvorfor. Kanskje mest fordi det sjeldent er små barn til stede under sene middager
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Dette handler sikkert om oppvekst også?
|
|
|
#19 |
|
Expired
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Tja... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Ble bare litt overrasket selv nesten, med tanke på at jeg er oppvokst i ei bygd med "bred" alkoholtradisjon, at jeg ikke hadde tenkt på at man serverte alkohol i konfirmasjon. Har aldri opplevd det faktisk.
|
![]() |
|
|