|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg får litt pigger også, Charlie - særlig når du sier at et norsk par som hevder å ha et kontinentalt drikkemønster tømmer flaska når de er i gang - og når du hever at det er bedre for barn at voksne er totalavholdende rundt dem. Jeg er uenig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
Jeg drikker vel omtrent 2-3 flasker vin i året. De er imidlertid fordelt på 2-3 anledninger... Det er altså lite "et glass til maten"-drikking men mer når jeg tar meg en fest.
![]() |
#144 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Ja! Men når!?
![]() |
#146 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Kokkevin.
![]() |
![]() |
#147 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker vel mellom 1/2 og en flaske vin tilsammen i løpet av en uke. 1, av og til 2 glass fredag og lørdag og av og til 1/2 -1 glass en hverdag. Disse glassene blir fortært over en lang periode, f.eks. starter jeg vindrikkinga på fredag med familiepizzaseansen i 19-tiden og har alltid noe igjen i glasset når jeg skal legge meg. Jeg drikker vin fordi jeg synes det er kjempegodt. Følelsen av beruselse liker jeg ikke, og grøftefyll er ukjent begrep i min verden. Jeg kan slå til og innta 3-4 glass vin på fest en gang i blant, men jeg trenger mange timer på å drikke såpass mye. I ferier kan jeg drikke daglig, men det er da snakk om 1 glass. Det drikkes selv om barna er tilstede hos oss, men ikke mer enn 1 glass gjennom et helt måltid. Barna er blitt så store at de legger seg nesten samtidig med oss i helgene, så det hadde blitt lite drikking om vi skulle ventet til de sov!
![]() |
#148 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker yderst sjelden alkohol. Velger alkoholfritt om jeg skal ha noe til maten. Men er jeg på fest drikker jeg jevnt egentlig. Da har jeg ikke ansvar for noen, og vil nyte det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Eh ... Litt rart å skrive Ja! Men når! etter Tussas "Alle får!"
![]() |
#150 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Ah, jeg stusset på den.
![]() |
#151 |
Trøtt
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Guuuuud jeg har lyst på et glass vin nå. En deilig rød italiener f.eks. Hvem kan ta et glass for meg i dag? Jeg trenger forresten to. Jeg drenger å bløtgjøre hjernen litt :røff dag:
![]() |
#152 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg og mannen har samme forholdet til alkohol. Begge kan kose seg med en øl og begge kan like en skikkelig fest der vi blir fulle. Ingen av oss blir idiot i fylla og vi synes det er gøy å være på fest sammen selv om det er sjeldent det skjer. Har heller ingen problemer med alkohol til maten selv om det er barn til stede, men det er veldig sjeldent det skjer. Stort sett bare ferier tror jeg. Mannen koser seg nok mer med en øl i hverdagen enn det jeg gjør. Han bruker å kjøpe seg godt øl på polet og nyte en flaske. Nå er jeg jo gravid, men vil kanskje si at jeg drikker alkohol ca en gang i uka sånn til vanlig. Det kan være en pils eller det kan være at jeg er invitert på fest. Champagne drikker jeg i store munnfuller og gjerne en flaske når jeg først er i gang. Det skjer ikke med barn til stede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Det høres deilig ut Polyanna, og sikkert vel fortjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Ah! Hørtes deilig ut. Jeg tror jeg skal avstå siden jeg driver og knasker ibux og pinex forte om dagen.
![]() |
#155 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg skal snart på hyggelig middag hos venner og fikk et glass sjampis av mannen å styrke meg på før jeg skal spasere dit om en liten stund. (Eller var det egentlig en flaske, tro?
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Det er litt vanskelig å svare på hva et normalt forbruk er, men for meg har det kanskje mer å si hvorfor man drikker enn hvor mye i forhold til om man har et problem eller ikke.
![]() |
#157 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() |
#158 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan ofre meg. :raus: |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Passiv
|
Det var nok en flaske. |
![]() |
![]() |
#160 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg er veldig glad i både vin og øl, men drikker egentlig alt for lite. Det er veldig sjelden jeg drikker noe på en ukedag og de fleste helger er helt alkoholfrie de også. Ikke av prinispp eller noen spesiell grunn, vi bare glemmer det.
![]() |
|
|