|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Mener du vin til maten er rus? En øl i sommervarmen? En baileys til kaffen? Jeg synes rett og slett du er rigid og mener man fint kan lære ungdom gode holdninger uten å være totalavholds foran dem. Jeg sa heller ikke at man må røyke hasj eller lære dem å drikke eller servere alkohol til ungdommen hjemme. Ser du ikke nyansene mellom?
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Alkohol er et rusmiddel. Også om det er til mat, i sol eller med kaffe. Jeg syns ikke rusmidler hører sammen med barn uansett mengde. Akkurat som jeg heller ikke ville røyke sammen med barn den gangen jeg røkte. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Min erfaring er ikke at folk som sier de tar et glass på en hverdag, egentlig drikker en hel flaske.
|
|
|
#5 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Eg piggar sammen med Candy! (Forøvrig innlosjert på hotellrommet i Geiranger med et glass vin på sengekanten
|
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Akkurat nå drikker jeg øl alene på en pub. Det er koselig.
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg skulle gjerne drukket øl med Cherry på pub.
|
|
|
#8 |
|
Ferdiglada
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Men ikkje vin med meg i senga? Ser den, ser den.
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg tenkte at det virket som om du var opptatt med andre.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Så da byr du deg frem på internettet i stedet.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Ja, og så fikk jeg de samme piggene ut som Candy, på det ellers fine innlegget til Charlie. Du skulle delt det i to innlegg, Charlie, så kunne du fått en grønn prikk for det ene, og en rød for det andre.
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg får litt pigger også, Charlie - særlig når du sier at et norsk par som hevder å ha et kontinentalt drikkemønster tømmer flaska når de er i gang - og når du hever at det er bedre for barn at voksne er totalavholdende rundt dem. Jeg er uenig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Ja! Men når!?
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Kokkevin.
|
|
|
|
#19 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker vel mellom 1/2 og en flaske vin tilsammen i løpet av en uke. 1, av og til 2 glass fredag og lørdag og av og til 1/2 -1 glass en hverdag. Disse glassene blir fortært over en lang periode, f.eks. starter jeg vindrikkinga på fredag med familiepizzaseansen i 19-tiden og har alltid noe igjen i glasset når jeg skal legge meg. Jeg drikker vin fordi jeg synes det er kjempegodt. Følelsen av beruselse liker jeg ikke, og grøftefyll er ukjent begrep i min verden. Jeg kan slå til og innta 3-4 glass vin på fest en gang i blant, men jeg trenger mange timer på å drikke såpass mye. I ferier kan jeg drikke daglig, men det er da snakk om 1 glass. Det drikkes selv om barna er tilstede hos oss, men ikke mer enn 1 glass gjennom et helt måltid. Barna er blitt så store at de legger seg nesten samtidig med oss i helgene, så det hadde blitt lite drikking om vi skulle ventet til de sov!
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker yderst sjelden alkohol. Velger alkoholfritt om jeg skal ha noe til maten. Men er jeg på fest drikker jeg jevnt egentlig. Da har jeg ikke ansvar for noen, og vil nyte det. |
|
|
|
![]() |
|
|