|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Hva boikotter du?Er det ikke greia med at dyr er sine egne mestere, og at mennesker ikke har noe som helst eierett over dem? :synser vilt:
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva boikotter du?La oss si at "alle i hele verden" ble veganere over natta. Hva gjør vi med alle dyrene våre da? Både de som er kjæledyr og de vi da tidligere har spist? (Kilde: youtube.com) Advarer mot sterke bilder i videoklippet som blir vist. Kollegaen min er forøvrig ikke blitt veganer, det ble slutt med dama. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Hva boikotter du?Vi boikotter (så godt det lar seg gjøre):
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva boikotter du?Må flåse litt og si at jeg har begynt å boikotte de fleste tråder som handler om sykemeldte her inne, det tar kun en retning og jeg har ikke krefter til å være med lenger.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva boikotter du?
Aner virkelig ikke hvorfor folk blir vegan eller vegitarianere, har hørt flere grunner i årenes løp, men lite har festet seg hos meg. Annet enn "animal cruelty" argumenetet, den husker jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hva boikotter du?Jeg prøver å ta bevist valg i forhold til alt jeg kjøper, og har en eviglang boikottliste. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Hva boikotter du?Boikotter svært lite i grunnen... Burde kanskje bli mer bevisst mine valg... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hva boikotter du?Israelske varer, tyrkiske varer og feriereiser til Tyrkia, Nestlé (særlig MME og barnemat) er vel de viktigste. Jeg boikotter forsåvidt pels, men det er neppe en vare jeg hadde kjøpt uansett. Prøver også å unngå Coca cola-produkter mest mulig. Vi har stort sett sluttet å kjøpe Dagbladet, og både db.no og vg.no har vi faktisk sperret fra hjemmenettverket vårt i rein frustrasjon.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hva boikotter du?Det er mange land som burde boikottes, forsåvidt. Når jeg nevner Israel og Tyrkia spesifikt er det både fordi jeg personlig har jobbet mye med Palestina og med kurdere, og derfor står det mitt hjerte nært. Det er også betydelig vanligere å dra på ferie til Tyrkia enn til Saudi-Arabia, og det er vel ikke så mange saudiarabiske varer i norske butikker?
|
|
|
|
#15 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva boikotter du?Nestle, pels, Ryan Air, israelske varer er det jeg kommer på i farta, men det er sikkert mer når jeg får tenkt meg om.
|
|
|
#16 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva boikotter du?Eh, ingenting jeg kan komme på. Selv om jeg ikke har pels fordi jeg hverken synes det er fint eller praktisk, dessuten er det dyrt. Og kanskje tobakksindustrien, fordi jeg ikke røyker, men mannen snuser jo og det hender jeg handler for ham, så da boikotter jeg vel ingenting!?
|
|
|
#17 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hva boikotter du?Jeg boikotter pelsdyrnæringen, scampiproduksjon, kyllingproduksjon (jeg velger kyllingprodukter (de få gangene jeg bruker det) fra riktige produsenter der hønene går fritt etc. ).
|
|
|
#18 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hva boikotter du?Ja jeg boikotter forresten H&M, Cubus, Gina Tricot etc. Alle de store billigkjedene frem til de kan dokumentere alle ledd i sin produksjonskjede. Ja egentlig så prøver jeg å unngå alle som ikke kan dokumentere giftfrie klær, etiske arbeidsforhold for de som lager klærne etc.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva boikotter du?
Jo, takk for det, Enkelte. Jeg har ikke så lyst å svare så mye mer i tråden egentlig, men ja jeg har en katt som tidligere var hjemløs og som desperat trengte et hjem, så jeg tok den inn. Det er ikke vegansk å la dyr lide, akkurat, så hjemløse dyr må jo noen ta seg av. Oppdrett skyr jeg som pesten, så jeg hadde aldri kjøpt et dyr fra oppdrettere. Katten får tørrfor kjøpt fra dyrlegen (jeg passer på å ikke kjøpe for fra firmaer som driver med grufulle dyreforsøk, som feks. Iams), og ja det er kjøtt i det siden katter er carnivore og må ha taurin. Så det eneste vi har i huset av animalsk mat, er den sekken med kattemat.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva boikotter du?DD: jeg tror ikke det er mulig å vinne i alle ledd. Jeg tror det eneste en kan gjøre er å gjøre sitt beste til å ta de valgene som passer best for seg selv og sin familie. Pys inkludert. |
|
|
|
![]() |
|
|