Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Angående antrekk i konfirmasjon

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-07, 11:47   #141
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Ja, jeg kan ikke si at mine klær er så fine heller.

Gammel 27-04-07, 11:48   #142
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg oppfattet det ikke sånn at Angelique spurte om kjolen er fin. Hun har kjøpt den, ergo mener hun den er fin.
Det hun ønsker tilbakemeldinger på er om den er passende til konfirmasjonen hun skal i.

Gammel 27-04-07, 11:48   #143
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes kjolen var flott, og helt passende til en konfirmasjon.

En konfirmasjon foregår jo på dagtid, og da må det være helt greit med kort kjole.

Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:57   #144
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg synes kjolen var flott, og helt passende til en konfirmasjon.

En konfirmasjon foregår jo på dagtid, og da må det være helt greit med kort kjole.

Har dagtid eller kveldstid også noe med saken å gjøre?

*prøver å lære litt nå*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:59   #145
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Går dere og husker på alle klesmerker og vet hvilken prisklasse de ligger i?

Stortsett

Gammel 27-04-07, 12:05   #146
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dagtid eller kveldstid også noe med saken å gjøre?

*prøver å lære litt nå*

I følge etikette, skal man ikke ha en fotsid kjole på dagtid. Nå tror ikke jeg det er så mange som følger denne type regler lengre, men ...

Gammel 27-04-07, 12:09   #147
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg konfirmerte meg borgerlig, og hadde inntrykk av at det ikke er like mye bunadspress i disse konfirmasjonene som i de kristelige.

Jeg synes kjolen er vakker, og hadde ikke nølt med å ha den på i en konfirmasjon.

Gammel 27-04-07, 12:19   #148
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg konfirmerte meg borgerlig, og hadde inntrykk av at det ikke er like mye bunadspress i disse konfirmasjonene som i de kristelige.

Jeg synes kjolen er vakker, og hadde ikke nølt med å ha den på i en konfirmasjon.

Mener du at det er forskjell på hvordan man vurderer klesplagg avhengig av om man skal i en borgelig eller kirkelig konfirmasjon?

Jeg trodde ikke type konfirmasjon hadde innvirkning på bunadvalget.
Jeg lærer stadig noe nytt.

Gammel 27-04-07, 12:25   #149
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du at det er forskjell på hvordan man vurderer klesplagg avhengig av om man skal i en borgelig eller kirkelig konfirmasjon?
.

Jeg har aldri vurdert kleskoden annerledes ut fra dette. Og jeg har aldri følt at jeg "må" ha bunad, i noen sammenheng.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 12:28   #150
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Svarer på HI:

Jeg strekker meg langt for å gå med bunad selv. Synes bunad er veldig fint og har ikke så mange anledninger til å bruke den. Stapper den støtt ned i en koffert og reiser over halve landet for å bruke den en halv dag.

Hadde likevel ikke ofret ryggen min for stasen. kjolen ser veldig fin ut synes jeg, greit at den er litt lenger på deg enn på modellen. Jeg ville hørt/sett mer på hva andre skulle hatt i samme konfirmasjon enn tilfeldige svar her inne.

At du har et annet klesbudsjett enn meg plager meg lite, kanskje bare litt misunnelig.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 12:29   #151
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har aldri vurdert kleskoden annerledes ut fra dette. Og jeg har aldri følt at jeg "må" ha bunad, i noen sammenheng.

Jeg har heller ikke det og derfor er jeg litt overrasket dersom det ER sånn.

Jeg har sett ganske mange konfirmanter og konfirmasjonsgjester i mitt liv både kirkelige, borgerlige og pinsevenner men har aldri lagt merke til noen forskjeller i kleskodene.

Gammel 27-04-07, 13:09   #152
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går dere og husker på alle klesmerker og vet hvilken prisklasse de ligger i?

Alt dyrere enn Noa Noa går i kategorien "dyrt" for meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 13:31   #153
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er alltid glad for å kunne bruke bunaden min, men det er fordi jeg ikke har hatt den i så mange år. Og den er også veldig kjekk siden den er ganske justerbar i størrelsen (kan bruke den når jeg er ganske så høygravid til og med).

Men du som har så mange fine og fjonge klær, så skjønner jeg godt at du har lyst til å gå i en litt nettere kjole. Det er tungt å bruke bunad, og et styr å få på seg til tider.

Ta på deg det du føler du har lyst til å gå i du!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 20:40   #154
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg syntes kjolen er lekker og med det rette tilbehøret passer den veldig fint i en konfirmasjon.
Jeg er selv veldig glad i bunaden min og bruker den endel. Men det er også anledninger jeg velger å ikke bruke den spesielt hvis jeg vet at de fleste kommer i små snertne kjoler. Men aller mest er det helsen din som kommer først.
Så, svar på ditt spm. Ja jeg syntes du kan bruke denne kjolen så lenge den ikke blir lårkort til deg.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 20:41   #155
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er jeg bitter fordi jeg ikke fatter hvordan folk kan bruke tusenvis av kroner på noe jeg anser som ufattelig stygt? Merkelig konklusjon. Som jeg skrev; om man skal følge Angeliques standard, så eier jeg ikke smak. Jeg ville ikke hatt halvparten av det hun la ut om jeg hadde fått det gratis. Så hvordan kan jeg være bitter på noe jeg ikke ville blitt sett død i i utgangspunktet? Nei, du må nok komme med bedre logiske konklusjoner enn dette.

Bitter og bitter, fru Blom. Jeg vet ikke, men du utviser ikke særlig forståelse for at vi er forskjellige. At du synes Angelique har mange klesplagg som du synes er stygge, og ikke ville brukt om de fikk de kastet etter deg, er for så vidt ærlig nok. At du derimot ikke kan fatte at folk kan bruke penger på noe du synes er stygt blir litt komisk.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 20:58   #156
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Mamma hadde bladet Hjemmet og der var det et "bilag" med om selskaper og der sto det

Sitat:

Konfirmasjon: Mørkdress, bunad

Gammel 27-04-07, 21:14   #157
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Mamma hadde bladet Hjemmet og der var det et "bilag" med om selskaper og der sto det

Ja, om det står i Hjemmet så! Motebladet over alle moteblad!

Gammel 27-04-07, 21:17   #158
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Bitter og bitter, fru Blom. Jeg vet ikke, men du utviser ikke særlig forståelse for at vi er forskjellige. At du synes Angelique har mange klesplagg som du synes er stygge, og ikke ville brukt om de fikk de kastet etter deg, er for så vidt ærlig nok. At du derimot ikke kan fatte at folk kan bruke penger på noe du synes er stygt blir litt komisk.

Jeg fatter ikke at folk bruker flerfoldige tusen på vanlige plagg i det hele tatt. Punktum. Jeg syns dessuten det er en uting å være med på å støtte opp om et slikt forbruk.

Gammel 27-04-07, 21:17   #159
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ja, om det står i Hjemmet så! Motebladet over alle moteblad!

Hva har det med mote?
Var bilag om "selskaper" ikke mote. Selskaper har nå vel ikke så mye med mote å gjøre men ed sikk og bruk

Og jeg vet jeg har lest det flere plasser at konfirmasjon har dresskode "mørkdress"

Gammel 27-04-07, 21:32   #160
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Og jeg vet jeg har lest det flere plasser at konfirmasjon har dresskode "mørkdress"

Ingen av de konfirmasjonene jeg har vært i har hatt noen dresskode, og i alle fall ikke "mørk dress".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.