|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene
Det høres jo fantastisk ut. Jeg var et slikt barn selv, men jeg fikk ikke lov til å lese hele bilturen likevel. Det er jeg glad for, for jeg husker mye fint fra turene våre til Sverige som jeg ikke hadde fått med meg hvis jeg satt med nesa i ei bok. Barna mine hadde heller ikke fått lese hele veien til Spania dersom de hadde ønsket det - det er så mye fint å se på og vi vil gjerne snakke med dem om det vi ser og ikke minst at de skal huske noe av turen etterpå.
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneNå er ikke jeg OSlo78, men i min verden er det veldig stor forskjell på å være oppslukt av en bok og på å være oppslukt av å spille angry birds.
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Det spørs jo på hva målet er. Hvis målet er en mer litterær oppdragelse, så er det jo stor forskjell. Hvis målet er å hygge seg sammen og få en opplevelse ut av reisen, så er det jo ikke noen forskjell i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Høres kjent ut. Eller "Førstemann som ser en rosa bil". Eldste har begynt å gjennomskue rosa bil-trikset da, men "ku over Sognefjell" tror jeg kunne fungert et par år til. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg må bare nevne noe som skjedde da vi tok tog sist. Det lekte 7-8 unger ganske heftig i lekevogna. Full rulle med klatring og hopping og morsom lek.
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Gjøre hva da? Spille dataspill i familievogna? Jeg skjønner virkelig ikke at det kan være verken galt eller noe man bør bli overrasket over at skjer? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Inni lekeklatreturne delen? Synes du det er helt ok altså? Det ødela ganske mye for de barna som ville leke. Hvorfor ikke sitte i setet liksom.
|
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overrasket over at foreldrene til denne gutten synes det er OK at han drar med seg en bærbar datamaskin inn i en LEKEvogn. Både med tanke på at den kan ødelegges, og at det kanskje var mer naturlig å stimulere til at gutten kastet seg med på den etablerte, aktive leken.
|
|
|
#11 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Jepp!! Flaggkrig er mye morsommere og mer spennende enn Call of Duty.
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneNå har jeg ikke lest gjennom innleggene her, går bare utifrå overskriften. En 11 åring alene i timesvis på et tog synes jeg er helt uakseptabelt, virkelig. Fatter ikke at noen engang kan tenke tanken.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Spør du meg? Min spiller ikke i bilen (eller leser), han blir kvalm. På togreiser gjør han litt av hvert; leser, tegner, spiller. Det far da virkelig aldri noe spørsmål om min generasjon skulle få ha med seg tegnesaker og bøker på lange turer.
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Hjemme er det begrensninger. På lange reiser er det fritt frem. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nå har jeg ikke lest mye av tråden, men hos oss har vi restriksjoner hjemme, men ikke på transportetapper. Synes du ikke det er forskjell? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneHvis ungen skulle sitte alene ti timer på tog alene ville jeg selvfølgelig ikke hatt noen spillerestriksjoner, men på tur sammen med familien syns jeg det er naturlig å ha det. Jeg er absolutt ingen motstander av elektroniske spill, ikke i det hele tatt faktisk, men det tar fokus fra andre ting når man er på tur. Jeg vil gjerne at det skal være litt variasjon. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneVariasjon er fint, men det pleier å regulere seg selv hos oss. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneDa vi tok tog fra Drammen til Mo i Rana sist, så hadde vi med iPad til alle tre ungene, mobil til meg og mannen, samt en bærbar PC. Tror også vi hadde med en liten 'server' med filmer, som de kunne få opp om jeg husker riktig. Den har vi i alle fall med på ferie, med et lite nettverk i bilen.
De styrer i stor grad tiden sin selv, og får bruke det som er tilgjengelig. Vi er veldig lite redd 'teknologiske nyvinninger' - vi er heller motsatt, siden vi jobber med IT begge to, og er veldig interessert i alle aspekter rundt dette, og ser dessuten at ungene klarer fint å bli lei av ting på egenhånd, og gjør/leker med andre ting av fri vilje. Sist redigert av Dronningen : 05-04-13 kl 11:53. |
|
|
|
![]() |
|
|