Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tar du "Selfies"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 14:19   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er helt med Skilpadda, men jeg synes pokkern ta at det skal være lov til å legge ut bilder av seg selv som man synes man er fin på, og that´s it, også. Uten at det er morsomt eller situasjonsbetinget eller noe som helst.

Det er jeg også enig i.

Gammel 09-12-13, 14:19   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jeg også enig i.

Great minds, og så videre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:37   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt med Skilpadda, men jeg synes pokkern ta at det skal være lov til å legge ut bilder av seg selv som man synes man er fin på, og that´s it, også. Uten at det er morsomt eller situasjonsbetinget eller noe som helst.

Det er jo lov.

Men det er også lov å ønske en diskusjon rundt hvorfor vi gjør det, hva vi er ute etter og om hva vi lærer barna våre i forhold til det stadig økende fokus på utseende og tilbakemeldinger/bekreftelse som vi automatisk er med på når vi poster selfies på Facebook/instagram. Er du fjorten år og får under 10 Likes på en sefie eller en statusoppdatering, er du nærmest sosialt død. For oss voksne er det, heldigvis, ikke helt slik, men vi er rollemodeller og jeg mener at dette er en diskusjon som også er verdt å ta, selv om noen kanskje føler seg litt trengt opp i et hjørne. Det handler overhodet ikke om misunnelse over at andre er penere enn det jeg er, eller at de "tror de er noe" men om hvorvidt selfiefarsotten er positiv eller negativ i forhold til det enorme utseendefokuset som vi vet preger samfunnet vårt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:13   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å se fine bilder av folk.

(Ok, på en vrang og sur dag kan jeg sikkert tenke at "det var da pokker hvor fotogen hun er, da? MÅ hun vise det frem, lizm?? Men det er da vitterlig mitt problem at jeg er sur, og jeg har det mye hyggeligere de 99% av dagene jeg tenker: Å, fin! "Like!")

Gammel 09-12-13, 14:25   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i det altså, men det er ikke alltid jeg synes de selfiene som bare er selfies (i sofaen eller bilen eller hvorsomhelst) er så bra som de selfiene som har en setting/bakgrunn/historie. Og bilder som er tatt av andre er ikke selfies bare fordi om du selv er med på de og legger de ut. Synes jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:29   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Og bilder som er tatt av andre er ikke selfies bare fordi om du selv er med på de og legger de ut. Synes jeg.

Nei, selfies er bilder man tar selv, det er jeg helt enig i. Har det også vært diskutert?

Gammel 09-12-13, 15:02   #7
Gammel bruker
Passiv

Standard

Det derre jantelov-argumentet har lett for å kvele en ellers viktig diskusjon om bruken av sosiale medier, synes jeg. De fleste er enige i at FB kan brukes både klokt og idiotisk, men mellom disse to ytterpunktene er det mange interessante diskusjoner som kan og bør tas.

Hvis jeg skal spissformulere meg litt, vil jeg si at FB er med på å legitimere en usunn narsissisme, i tillegg til at vi får tilgang til å snoke i andre menneskers privatliv. Tilgang og forbruk henger som kjent sammen, og vi gjør stadig mer av det som man tidligere ville ha skammet seg over.

Jeg tenker at det ikke bare er barn som trenger grenser. Og at FB er med på å flytte noen grenser for hvor selvopptatt og snokete det er akseptabelt å være.

(Og nei, dette betyr ikke at jeg løfter en moralsk pekefinger til de som legger ut bilde av julebakst eller skiturer eller ny-på-håret-bilder. Jeg forsøker å ha et mer facebook-som-fenomen-og-hva-det-gjør-med-oss-perspektiv.)

Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:30   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Det derre jantelov-argumentet har lett for å kvele en ellers viktig diskusjon om bruken av sosiale medier, synes jeg.

Det kan du si. Men jeg synes også at argumenter som er i gråsonen til (eller helt ramler over i) misunnelse og janting også ofte ødelegger ellers viktige diskusjoner om sosiale medier. Og derfor synes jeg det også er på sin plass å si noe om at man ofte primært bør bevisstgjøre seg sin egen innstilling og sine egne reaksjoner, i stedet for å skjære f.eks. alle som poster bilde av seg selv på Facebook over én kam.

Det er så lett å være opptatt av lette løsninger. Det er mye enklere å lage en kampanje mot sminkede FB-bilder enn det er å tenke gjennom det store komplekset av selvbilde, identitet, bekreftelse, i hvilken grad man velger selv, hva som gir status og hvem som har ansvaret for det man kommuniserer. (For ikke å snakke om å problematisere hvem som får spalteplass og hvilke grupper det er allment akseptert å rakke ned på.)

Gammel 09-12-13, 14:45   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definitivt, rine. Jeg tenker da også at vi innsnevrer debatten litt i overkant mye ved kun å fokusere på selfies, og på mange måter med fokuset at det er galt å legge ut et bilde på Facebook som man er fornøyd med uten at det er noe mer mening bak bildet.

Da vil jeg også ta med i diskusjonen hva fotomanipulering av reklamer og magasinforsider gjør, hvilket ideal kvinnemagasinene fronter, alle slike "slik blir du seende fantastisk ut"-artikler og programmer, og hva det er som gjør disse ungdommene så utseendefokusert at det er hvor mange likes du får på et selfie som definerer om du er vellykket eller ei. For jeg tror ikke det begynte med selfiene.

Gammel 09-12-13, 16:51   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg synes definitivt dette er en viktig debatt, hva man deler og hva man vil med delingen, men jeg synes det kommer lite godt ut av streng selvsensur hos de morsomme og glade. Det er alltid feil folk som tar til seg budskap, for vi vil vel ikke ha færre selfies foran kirsebærblomstene?

Jeg vet ikke. Kanskje hvis blomstene er i fokus og et bittelite blide av deg sånn i utkanten.

Da vil jeg også ta med i diskusjonen hva fotomanipulering av reklamer og magasinforsider gjør, hvilket ideal kvinnemagasinene fronter, alle slike "slik blir du seende fantastisk ut"-artikler og programmer, og hva det er som gjør disse ungdommene så utseendefokusert at det er hvor mange likes du får på et selfie som definerer om du er vellykket eller ei. For jeg tror ikke det begynte med selfiene.

For meg blir dette søkt, og en avsporing av diskusjonen. Det blir som å nekte å diskutere private flyreiser fordi det tross alt finnes store fabrikker som er mye mer miljøfiendtlige enn det jeg er.

Selvsagt finnes det morsomme selfies og selfies som har et poeng og et budskap (hvis jeg legger godviljen til, iallfall ) osv. Det er heller ikke meningen å kvele livsgleden hos folk eller å være jantete. (Gi dere nå med den janteloven, forresten- det er pokker ikke det det handler om fra min side i alle fall. .)
Likevel finner jeg det mer enn besynderlig at de samme folkene, jeg antar at mange av de samme folkene var med i begge diskusjoner, som var kritiske til fotballfruens "budskap" med magebildet sitt, nekter å innse det bekymringsverdige i at en stadig økende del av vår voksne befolkning tilbringer timer (?) i uken med å posere for egne selvportretter som legges ut på sosiale medier og å kommentere andres utseende på de samme mediene.
Det er ikke utelukkende en Bra Ting, altså.
Og det må gå an å være med på, selv om man driver med det selv? Jeg er ikke venn med noen av dere på Face, så vidt jeg vet, så jeg aner egentlig ikke hva dere driver med der, men jeg synes det lukter ugler i mosen når dere avsporer med både kirsebærblomster, jantelov og ukeblader.

Det handler heller ikke om at vi tar med bilder enn før, selvsagt gjør vi det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:07   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Likevel finner jeg det mer enn besynderlig at de samme folkene, jeg antar at mange av de samme folkene var med i begge diskusjoner, som var kritiske til fotballfruens "budskap" med magebildet sitt, nekter å innse det bekymringsverdige i at en stadig økende del av vår voksne befolkning tilbringer timer (?) i uken med å posere for egne selvportretter som legges ut på

Timer, du. Jeg har ikke vært med på diskusjonen om Fotballfrue - jeg synes vel personlig at der er det mengden oppmerksomhet/besøk som er problemet, og ikke at hun tar bilder av magen sin og legger dem ut - og jeg tviler på at jeg har brukt mer enn et kvarter til sammen på å ta bilder av meg selv i år.

Mitt poeng her er vel egentlig at "bilder man tar av seg selv" er en altfor vid sekkepost til at det gir mening å si så veldig mye fornuftig om hva den betyr. Jeg er ikke uenig med deg eller Pida i at det finnes både uvettig og usunn bruk av sosiale medier til selvpromotering, men jeg synes det er å sikte skytset feil retning hvis man ender opp med en advarende pekefinger mot alle som poster bilder av seg selv. En av grunnene til at jeg synes det er litt synd om man gjør det, det er at man da mister det egentlige problemet av syne - og en annen grunn er at jeg synes man så lett da lener seg på den eldgamle ideen om at man (spesielt ikke om man er kvinne) skal fremheve seg selv eller være fornøyd med seg selv. (Jeg mener altså ikke at du nødvendigvis bedriver janting, men jeg tror janteloven fremdeles står såpass sterkt at den lett klinger med likevel. Altfor mange har refleksen om "ikke synes så godt om deg selv" i ryggraden, og det tror jeg gjør at man ekstra lett sier seg enig i andre utsagn som kritiserer folk som fremhever seg selv.)

Gammel 09-12-13, 18:40   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ja, av og til. Hvis jeg føler for det.

Du kler rød blomst bak øret.

Ja.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men har ikke foreldre alltid tatt bilder av sine barn i slike situasjoner?

Jeg hadde barn før jeg fikk mobiltelefon. Det var veldig mange kameraer på luciafeiring på nittitallet også. Veldig mange. Jeg har bilder fra hver eneste feiring. Til og med av skolebarna. Men jeg er jo et bildemenneske og har alltid vært det.

Om jeg skulle tenke gjennom hva folk kunne si om det at jeg stikker meg frem hist og her hadde jeg blitt skrullete. Jeg har tenkt gjennom hva jeg viser og det får holde. Og mine mest likte bilder er av styla heim. Ikke noe #bakfasaden hos meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 09:49   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du kler rød blomst bak øret.

Takker! Måtte jo legge ut en #selfie når denne diskusjonen kom i gang.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:49   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ikke selfies for at noen skal si at jeg er peeeen, altså. Det er for å vise hva jeg driver med, mer live, mer actionpreget, mer midt i greiene. "Her er jeg og dette gjør jeg nå". Jeg er veldig trygg på utseendet mitt, så det er ikke rosfiske, det er rapportering. Jeg har masse slekt og venner på FB som jeg sjelden ser, og jeg liker å se dem og deres aktiviteter, jeg får tilsvarende fra mange av dem. Og kanskje sitter en og annen og mumler surt om at der er hun selvhevdende selvtilfredse drittkjerringa med hagen, ungene, baksten og alt, pokker ta henne, men drit og dra. Jeg kan da ikke føle for mye på sånt. Jeg elsker tralalahei og hopp-oppdateringer med bilder fra andre, og jeg foretrekker bilder av folk fremfor vinglass.

Gammel 09-12-13, 14:54   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jo svært sjelden så pen ut på selfies at det i seg selv er verdt å legge på veggen min bare for det, men HVIS det nå skulle skje, skulle det faendøttemeg bare mangle om jeg ikke skulle lagt det ut.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:57   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sant??

Gammel 09-12-13, 14:59   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar typisk bilder av meg selv når jeg er ekstatisk begeistret over noe. I Kyoto foran et blomstrende kirsebærtre! Den første gangen sola virkelig varmer om våren!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:07   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tar typisk bilder av meg selv når jeg er ekstatisk begeistret over noe. I Kyoto foran et blomstrende kirsebærtre! Den første gangen sola virkelig varmer om våren!

Ja, nettopp!
Nå gikk jeg gjennom bildene mine, og det var egentlig skuffende få selfies.

Det var 2-3 fra festival, litt flere fra slalåmbakken (gjerne med hjelm, så ikke akkurat glæm), 1 fra snøstorm med såvidt nesetippen synlig, 1 Ifuckinghatemylife fra Halloween i fjor med heksehatt, noen av bare skoene mine, og noen få venninne-i-fylla-bilder.

Og noen som er slettet, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:08   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har et arty selfie som profilbilde nuh.

Men jeg er usminket, da. (Bortsett fra sminken som ligger igjen under øynene.) Da er det greit, sant?

Gammel 09-12-13, 15:08   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ikke veldig mange selfies, og bytter ikke profilbilde på Facebook mer enn 3-4 ganger i året i snitt. Men de bildene av meg som havner på Instagram og Facebook har jeg faktisk en tanke bak mange ganger. Jeg ser ikke syk ut, og passer nok heller ikke inni folks stereotypiske oppfatning av en som er ufør. Så, jeg liker at folk får se at ikke alle hjertepasienter er korpulente menn i 60-årsalderen, og at jeg skamløst stiller med sminke og kjole på en helt vanlig fredags formiddag, i min provoserende lediggang.

Og når det er sagt, for meg som er hjemmeværende og med begrenset mulighet til andre aktiviteter, så er Facebook og Instagram faktisk viktig. Jeg skammer meg ikke en gang over å innrømme det, jeg hadde kjedet meg i hjel uten. Og hva andre ellers måtte mene om aktiviteten min på sosiale medier, det bryr jeg meg faktisk midt i ryggen om.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.