|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Enig i dette med farger. Og så er jeg ikke så glad i disse kunstneriske kakene formet som bamser eller noe annet fantasifullt, som er dekket med mmf (forferdelig) i alle slags farger. Min erfaring er at bakeren er mer opptatt av pynten og at kaken skal kunne formes, enn å velge en oppskrift som faktisk smaker godt.
|
|
|
#142 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Liker godt: |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?
Nei, jeg synes bare det ser utrolig uapetitttelig ut, og greier ikke å forstå poenget med å proppe kaken full av unødvendig farge. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?I barneselskaper så er det jo noen ganger et poeng å gjenskape en bestemt ting. Sønnen min tåler ikke marsipan, så jeg ble litt glad for å kunne bruke fondant til å lage den typen kaker. God kake inni, og bare å plukke av fondanten. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Det er sant, det er en fin erstatning for marsipan, eller hvis man vil ha helt hvitt trekk. Men smaken er ikke noe særlig.
|
|
|
#146 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Etter å ha brukt sånne farger sjøl, og sett hvor lite man bruker, kunne jeg ikke vært mindre bekymra. Men det ser ikke nødvendigvis noe aperittelig ut. Det er jo helst barnekaker som er sånn, og de frister ofte ikke uansett.
|
|
|
#147 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Liker: |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Rockesøster
|
Jeg har konsentrerte farger selv, så jeg vet at de er mikroskopiske mengder man bruker, poenget mitt er bare at det er helt unødvendig å fargesette maten slik, og for meg fremstår den som lite delikat og fristende. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Jeg syns det er godt med mye sukker, også i kaker. Det er flaks jeg nesten ikke spiser det.
|
|
|
#150 |
|
Personlig pessimist
|
Noen av oss klarer begge deler.
|
|
|
|
#151 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
JEG foretrekker det og, men ungene er suckers for neonrosa.
|
|
|
#152 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Jeg er ikke så veldig glad i kaker, men liker følgende: |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Jeg liker:
Meg og halen. <3 Sist redigert av Veslemøya : 28-01-14 kl 19:08. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Jeg er både fascinert og overrasket over hvor mye godt mange ikke liker, jeg.
|
|
|
#155 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Jeg liker ikke ostekake eller kaker med frukt/rosiner osv i. Jeg syns ikke noe om at frukt blandes med ting som ikke er frukt. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min tante baker en skikkelig god tropisk aroma. Enig i at den fort kan bli litt tørr, men hun klarer på en eller annen måte å unngå det. Hver sommer vi er "hjemme" på ferie må hun bake minst 4 stk for å klare å tilfredsstille etterspørselen (da snakker vi at jeg og søsteren med vedheng kommer, og alle hennes 5 barn med vedheng, så vi er noen stykker da...).
Rosiner er godt, men delfiakake derimot! Not so much, og delfiakake med rosiner høres ut som djevelens verk, selv om jeg liker rosiner.
|
|
|
#158 |
|
Fortynnet
|
Jeg skjønner deg rett og slett ikke jeg, Polyanna. Ja til kjekscookies til frokost, og nei til Pascal på jobben? |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?Ikke lett, dette! Her er et forsøk:
|
|
|
#160 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, jeg er vel ikke så logisk at det gjør noe.
|
![]() |
|
|