|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Bonde skjøt hund
Jeg skjønner jo at det du svarer på er en morsom og flåsete komentar.
|
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Det er bare fordi jeg ikke er særlig glad i kaffe.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er slett ikkje alltid ein befinner seg på ein bonde sin grunn i situasjonar der ein føler seg trua av storfe. Eg har ikkje tall på kor mange gangar vi endte opp med kyr eller stutekalvar(store!) i hagen då eg vokste opp. Det var alltid ein eller anna idiot-turgåar som gløymte å lukke ei grind og dermed kunne kyr og stutekalvar finne på å vandre langt av gårde og ende opp i private hagar. Og då vil ein jo gjerne prøve å redde blomsterbed og plen og gjer alt ein kan for å jage dei vekk. Stutekalvane var det faren til ei veninne av meg som eigde, så dei gangane dei kom, ringte vi han og holdt oss innendørs til han kom og henta dei. Men kyrne visste eg ikkje alltid kven som eigde, så då gjorde vi som regel forsøk sjølv mens vi venta på at bonden skulle oppdage at flokken var vekke, med ganske varierande hell. Vi brukte aldri vold, men vi brølte nok litt og dytta dei i rumpa og styrte på. Eg hugsar at eg var ganske redd til tider. Det er jo svære, tunge dyr, så viss ein får dei over seg er det fort gjort å bli klemt i hel.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Det var ett spørsmål om hva man kan gjøre, ikke en fleip. Les ting som det er, ikke anta at jeg fleiper..
DERFOR spurte jeg om man kunne skyte. Det er farlige dyr!
Bønder som oppfører seg som de eier all utmark er årsak til flere dødsfall hvert år.
|
|
|
#5 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bonde skjøt hundDet finnes ikke noe mer irriterende enn hundeeiere som bryter båndtvangen. Som hundeeier selv får det meg til å se rødt!! Har sett og opplevd så mye rart med møtende "løs-hunder".
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hundJeg skumleste første artikkelen i går, og bonden hevder at han observerte denne hunden jage sau mens eieren vendte ryggen til og fisket. Jeg håper det finnes vitner. Jeg leste noe om at et vitne har meldt seg, men det var kansje bare et rykte? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bonde skjøt hundUansett hvordan man vrir og vender på det, det er dette med å skyte rett foran folk som virker så totalt barbarisk og uakseptabelt! Det er klart, om en stor hund ute av kontroll løp mot barnet mitt, og jeg tilfeldigvis hadde en pistol på meg, og kunne skyte, så hadde det sikkert vært forståelig om jeg skøt hunden (sjansen for at jeg hadde truffet er vel heller liten, men). Men man hører aldri om familiefedre/-mødre som går inn og henter hagla fordi naboens rottweiler har skremt og/eller bitt ungene i hagen. Man hører om at de har ringt politiet, og at politiet har beslaglagt hunden, hvorpå det avgjøres om den skal avlives eller ei.
|
|
|
#8 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg har ikke tall på hvor mange barn jeg regelrett må jage bort fra hundene.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Bonde skjøt hundHUnd innebærer jo en hel del dilling, det er det mange katteeiere ikke har skjølnt at kattehold også gjør. Det å behandle levende vesener skikkelig og å bruke tid på dem kommer aldri innunder dustedyrehold for min del. Jeg kan fnise av perserutstillinger da, hvor det er så mye blonder og dill at katten knapt synes, men heller det enn folk som gjør en slett jobb og så påstår overfor omverdenen at hunden er verdens snilleste og bare vil hilse.
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Akkurat. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Helt sikkert. Jeg synes ikke man skulle le av det da. Jeg er jo katteperson selv, men vil gjerne reservere meg mot naboens kattedyr. I det hele tatt synes jeg det er et dårlig utgangspunkt for kattehold at man forventer at det skal være så lite jobb med det.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Bonde skjøt hundDet ER ganske mange dumme hundeeiere der ute, de er mange nok til at det liksom ikke hjelper helt at flertallet helt sikkert er fornuftige og gjør som de skal, de dumme utgjør en ganske stor mengde. Og de har nok ikke helt innsikt i at de er dumme heller.
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Så da mener du at dette gjelder spesielt HUNDEeiere da altså?! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Også hører man bare om de dumme hundeeiere.
|
|
|
#17 |
|
|
Hvorfor skulle slikt bli skrevet om i VG? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Bonde skjøt hundHer jeg bor er det forresten veldig mange hunder og jeg synes i grunnen de fleste gjør en utmerket jobb. Så er det sagt.
|
|
|
#19 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Bonde skjøt hundOm jeg har lest? Mener du virkelig at jeg skal svare på det?
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Du gjør selvsagt som du vil, men jeg fatter ikke at du kan lese det du skrev ut fra mine innlegg overhodet. |
|
|
|
![]() |
|
|